Foto: Daimler/Hoch Zwei

Pēc Sebastiana Fetela izstāšanās tehnisku problēmu dēļ, savu otro uzvaru sezonā Lielbritānijas GP izcīnīja Niko Rosbergs, kamēr Marks Vēbers, kurš Silverstonā bija uzvarējis divas reizes iepriekšējos trīs gados, finišēja otrais.

Luisam Hamiltonam startā izdevās noturēt pirmo pozīciju, kamēr Niko Rosbergam sacensības sākās ne pēc cerētā scenārija un vācietim garām tika Sebastians Fetels. Tomēr Hamiltona cerības uz pirmo uzvaru sezonā beidzās ar drāmu – bija veikti tikai nedaudz vairāk par desmit apļiem, kad plīsa “Mercedes” aizmugurējā kreisā riepa. Tās bija beigas viņa cīņā par pirmo pozīciju.

Identiski riepas pārplīsa arī Felipem Masam, kurš pēc lieliska starta bija nokļuvis cīņā par pirmo sešinieku, kā arī Žanam-Erikam Verņē. Komandas pa radio ziņoja saviem pilotiem, lai uzmanās un mēģina aizmugurējās riepas nepakļaut pārāk lielai slodzei. Pēc Verņē avārijas trasē pirmo reizi devās drošības mašīna.

Tobrīd Fetels droši brauca pa pirmo pozīciju un lielākoties viņa pārsvars pār Rosbergu saglabājās divu līdz trīs sekunžu robežās. Tomēr 42. aplī drāma piemeklēja arī otru līderi – Fetels uzreiz pēc aizbraukšanas garām ieejai boksu celiņā kļuva lēns un visbeidzot piestāja trases malā. “Red Bull” automobilim neizturēja ātrumkārba. Drošības mašīna tika likta pie darba otro reizi.

Uzreiz pēc sacensību atsākšanās riepa plīsa arī lieliski braucošajam Serhio Peresam, savukārt pa to laiku pirmajā pozīcijā nostiprinājās Rosbergs. Uz boksu apmeklējumu rēķina un pēc Hamiltona un Fetela neveiksmēm līdz otrajai pozīcijai bija pakāpies “Lotus” pilots Kimi Raikonens, kurš sacīkstes pirmajā daļā brauca pirmā desmitnieka otrajā daļā, taču priekšā vēl gaidīja daudzi notikumi.

Somu pilota centieni noturēt otro vietu beidzās ātri – pēc ļoti neveiksmīga starta, kad nācās atkritst uz otro desmitnieku, Fetela komandas biedrs Marks Vēbers kļuva arvien ātrāks, ātri apsteidza kādu laiku trešajā vietā braucošo Adrianu Zutilu un drīz pēc tam sīvā cīņā tika garāmarī Raikonenam.

Pēdējie sasīkstes apļi izvērtās vēl haotiskāki, jo pirmajā desmitniekā pozīciju izkārtojums mainījās strauji. Vēbers paveica visu iespējamo, lai iegūtu uzvaru, tomēr laika bija par maz un Rosbergs finišu šķērsoja 0.7 sekundes priekšā austrālietim, kamēr Fernando Alonso, kurš strauji progresēja sacensību beigu daļā, spēja pacelties uz trešo vietu. Raikonens beigās finišēja piektais, jo Hamiltonam pēc sākotnējās neveiksmes izdevās veikt daudzas apdzīšanas un finišēt ceturtajā vietā.

Fetels pēc Lielbritānijas GP saglabā pirmo vietu – viņa kontā 132 punkti, taču lielākais ieguvējs pēc izcīnītās trešās vietas ir Alonso, kuram izdevies pietuvoties čempionāta līderim un tagad abus šķir 21 punkts.

Teksts: Juris Dargēvičs

Lielbritānijas GP – Rezultāti

V Nr Pilots Komanda Apļi Atst. Startā Punkti
1 9 Nico Rosberg Mercedes 52 Winner 2 25
2 2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 52 +0.7 s 4 18
3 3 Fernando Alonso Ferrari 52 +7.1 s 9 15
4 10 Lewis Hamilton Mercedes 52 +7.7 s 1 12
5 7 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 52 +11.2 s 8 10
6 4 Felipe Massa Ferrari 52 +14.5 s 11 8
7 15 Adrian Sutil Force India-Mercedes 52 +16.3 s 6 6
8 19 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 52 +16.5 s 5 4
9 14 Paul di Resta Force India-Mercedes 52 +17.9 s 21 2
10 11 Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 52 +19.7 s 14 1
11 16 Pastor Maldonado Williams-Renault 52 +21.1 s 15
12 17 Valtteri Bottas Williams-Renault 52 +25.0 s 16
13 5 Jenson Button McLaren-Mercedes 52 +25.9 s 10
14 12 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 52 +26.2 s 17
15 20 Charles Pic Caterham-Renault 52 +31.6 s 18
16 22 Jules Bianchi Marussia-Cosworth 52 +36.0 s 19
17 23 Max Chilton Marussia-Cosworth 52 +67.6 s 20
18 21 Giedo van der Garde Caterham-Renault 52 +67.7 s 22
19 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 51 +1 aplis 7
20 6 Sergio Perez McLaren-Mercedes 46 +6 apļi 13
1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 41 +11 apļi 3
18 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 35 +17 apļi 12

1 KOMENTĀRS

  1. Nu bac Pirelli!!
    Hamis un Massa malači – tika punktos.Webbers kā vienmēr – starts pilnīgi garām,finišā pietruks nedaudz līdz uzvarai!Rosbergam lielā mērānoveicās ar Red Bull problēmām.
    Alonso kā parasti gonkā raušas uz augšu.
    Arī Force india malači.
    Kopsummā diezgan intresanta race!!!!

  2. tā pietrūka vēl viens aplis 😀

    principā pret to, ka riepas ātri zaudē ātrumu, īpaši neiebilstu, bet šitais jau bija smieklīgi 🙂

    un vēl – to īpaši nerādīja, bet Maldonādo divus līkumus pirms SC beigām eleganti stulbi zaudēja vairākas vietas – bez tā stabili būtu punktos. malacis.

  3. Nu nez, es esmu vīlies kopumā virzienā, kurā virzās f1. Kas tas johaidī ir. Ja grib taupīt naudu, tad lai brauc ar golfu. Jopck ar ārā, autosporta karaliene, skumji skatīties uz pilotiem, kas domāja ka nu ir augstākaja līgā. Apmales vai neapmales, pirms 10 gadiem, pirms 5 apmalei nebija ne vainas, tagad riepas šīst ārā. Es jau saprotu, ka ne jau Pirelli vainīgs, bet vīriņi kas domā kā padarīt f1 par eko braucienu, nu nevajag, lūdzu. Ejam atpakaļ pie gonkam ar bendžas pildīšanu, nenokaujamām riepām (kuras jāmaina tikai tamdēļ lai atkal varētu močīt uz 110%). Aizgāju prom no gonkas, nepatīk vairs šitais pasākums. Sekošu padomam, nepatīk neskaties – neskatīšos ar.

    • Papildinājums.
      Uzskatu, ka sacīksti vajadzēja apturēt, jo tas bija vienkārsi likteņa izaicināšana (sk. Alonso twitteraq bildi). Visiem ir skaidrs, ka sacīkstes ir bīstamas pēc būtības, un tas ir okej un pieņemami, bet kad redz, ka īsā laikā, sprāgst vairakas riepas.. uzskatu ka bija jābūt sarkanajiem karogiem. Kas būtu, ja pēc tik ļoti UZSKATĀMA gļuka, kāds būtu cietis vai gājis bojā? Vienreiz okej, gadījums, divreiz, labi, sakritība, TRĪS REIZES, tad točna nav kaut kas riktīgi. Teiksim dzenot, sānu pie sana, ratu pie rata, un vienam sprāgst riepas, tas ir kaut kāds joks vai?

      • Abas divas Safety car bija pilnīgi bezjēdzīgas. Vernjē lielā riepas ķeska jau bija novākta, kad tika palaista Safety car. Lasīt nost no trases gumijas gabaliņus? Smieklīgi. 🙂 Tad jau safetu car būtu jābūt permanentai, jo trase visu laiku ir nobērta ar to Pirrelli gumijas drazu, kas visu laiku būtu jāslauka. 🙂 Savukārt Fetela mašīna bija iekšmalā aiz līkuma , kur nevienu formulu gribēdams neiebrauksi. 🙂 Tātad nekādas bīstamības no racing viedokļa.
        Vai sacensību vajadzēja apturēt? Nu ja tiešām bija zināms konkrēts trases defekts, kas izraisa tādas sekas, tad varbūt jā . Sarkano karogu, un sacensību atsākt, kad trase ir sakārtota braukšanai derīgā stāvoklī. Tikai viss jautājums, vai to trasi varēja sakārtot saprātīgā laikā, kas visticamāk nozīmētu sacīkstes pārtraukšanu.

      • var jau saprast silverstonas brigādi, kad tikko klusuma brīdis noturēts Kanādas GP bojāgājušā piemiņai, kam gribas atkārtojumu

        Reti Gadās, Kad Zirgi Badās, Nu Bet Gadās (c)

  4. Es saprotu, ka tās smadzenes ar tām riepām čakarē augša, bet tās Pirelli gumijas nekad nepirkšu un savu auto ar tām neapaušu. Tas brends ir mēsls manās acīs.

    Par sacīksti. Prieks, ka Hamis spēja kaut cik atgūt. Vetelam ar nepaveicās, bet uzvarēt viņš nebija pelnījis. Un es nesaprotu, ko tie McLaren nejēdz vairs sakarīgu formulu uz starta uzlikt, neticās ka Batons un Perezs nepieprot savu amatu.

  5. Man jau arī likās, ka gonka jāaptur, jo bija reāli bīstami, ja vairākiem pilotiem sprāgst riepas bez saskares… Citādi gonkai ne vainas! Prieks par Rosbergu, varēja parādīt, ka var uzvarēt ne tikai Montekarlo… :))) Lai arī nejaušība. Bet kā teica viens gudrais, nav nejaušas nejaušības… 🙂

  6. Kaut kā riepu plīšana notika tiem, kas brauc “netīri”. Tiem, kas brauc godīgi, šoreiz viss atmaksājās pēc pilnas programmas. Līdz ar to esmu apmierināts ar rezultātu. Plus vēl parādījās infa, ka daudzām komandām riepas ir pārkačātas. Masam arī beigās uzlika riepas ar zemāku spiedienu.

    • Nē, to sauc par pieredzi un prāta spējām. Kimim arī kādreiz ne tikai riepas plīsa, bet pat riteņi krita nost, kamēr Kulthardam ar to pašu formulu viss bija kārtībā. Tagad viņš brauc jau 25 gonkas pēc kārtas bez izstāšanās. Apmales raut nost ir katra paša izvēle. Varbūt kļūdos, bet šoreiz iekš Top5 ir četri tādi, kas māk braukt.

      • Ar braukt mācēšanu lielai dalai no top 5 šoreiz nav nekāda sakara, vienkārši drošības mašina īstajā laikā īstajā vietā :). Da vot vēl interesanti, ja tā Peresa lupata būtu ielidojusi Alonso feisā (daudz netrūka) vai tā braukt mācēšana neizbeigtos uz ilgiem laikiem? Tam arī būtu kāds sakars ar prāta spējām vai braukt mācēšanu? 🙂

  7. biju, redzēju, viens no sapņiem beidzot piepildīts! ;D Stowe A tribīnē biju ar čomu, ja kādam nākotnē ir doma apmeklēt British posmu, tad varu ieteikt Stowe līkumu, diezgan laba vieta 🙂 un skatītājiem nepatīk Feftels, šodien kad viņš izstājās, tad sekoja milzīgas ovācijas 😀 un taaaa skaņa, vnk fastastika

  8. Jaa, nu nevar teikt, ka bija garlaiciigi. Pat Veebers gaaja taa kaa smeereets! 😀 Zheel Raikji un Fetelu – vismaz pjedestaalu jau bija pelniijushi, bet nu gadaas.
    Nedaudz gan izbriiniija puulja reakcija Fetelam izstaajoties – nu labi, var jau vinjsh nepatikt, bet nu taada ekstaaze, nezinu, it kaa Viktorija buutu augshaamceelusies.

    • Trasei nav nekādas vainas. Bet riepa kas, pie mīkstā sadalās pirmreizinātājos, gan ir pilnīgi nekam nederīga, kur nu vēl tam , kas grib saukties autosporta karaliene. Protams, ne jau tikai Pirelli pie tā ir vainīga, bet liela daļa vainas ir večuku kompānijai, kas ir ļoti aizrāvusies ar F1 profanāciju, pasūtot ātrai braukšanai nederīgas riepas. Jau pie pirmās riepu sadalīšanās, kas bija šajā sezonā večukiem bija jāsaprot, ka ir aiziets par tālu. Paldies dDievam visi vēl ir dzīvi. Tas kas notika ir viens no lielākajiem kapkaunojumiem F1, visā tā vēsturē. Un nevajag vainot trasi.

  9. Ha, mani dažas no riepu nelaimēm iesvieda top20 Castrol konkursā. Bet ar riepu izmantošanu ir reāli sabraukkts auzās. Uz apmalēm vienmēr ir bijis jābrauc, ja vajag. Kāds vēl atcerās “Lidojošo somu” Mikku, kad tas izmantoja apmales gandrīz Ounipohjaa mazajam atkārtojumam… 🙂

  10. Jā, bet tas ir jādara, ja to māk darīt, nevis vienkārši raut nost. Alonso arī brauca pa apmalēm pat pēc brīdinājuma. Jo viņš juta, cik daudz riteņi tiek atsisti, kā tie bojājas un cik daudz to var bojāt.