Foto: ekrānšāviņš

Grand Prix pilotu asociācija ir izplatījusi paziņojumu par iespējamo Vācijas GP boikotu gadījumā, ja problēmas ar riepām atkārtosies.

Pilotiem ir “nopietnas raizes par notikumiem, kas risinājās Silverstonā” un “ja līdzīgas problēmas radīsies Vācijas GP, mēs nekavējoties atsauksim savu dalību, jo šīs problēmas apdraud pilotu, tiesnešu un līdzjutēju dzīvības”, teikts GPDA paziņojumā.

Silverstonā Serhio Peresa riepa plīsa garajā “Hangar” taisnē brīdi, kad cieši aizmugurē apdzīšanai gatavojās Fernando Alonso. Vēlāk spānis publicēja informāciju, ka incidents noticis pie ātruma 288 km/h un viņš ar 3,6G pārslodzi par pāris cm izvairījies no sadursmes. Turklāt riepas daļas, tostarp metāla gabali, pie ātruma ap 300 km/h pilota ķiverei ir kā lodes vai trieciens ar asu nazi.

Pilotu raizes ir saprotamas, taču kritiski vērtējot šo paziņojumu, tas ir visai savāds, jo reāli GPDA, kurā sastāv tikai daļa (lai arī lielākā) no aktīvajiem pilotiem, nav nekādas teikšanas. Šī brīža situācijā pat komandu asociācijai FOTA nav nopietnas teikšanas, ja vien tajā atkal neiestājas visas pārējās vienības. Pēdējo reizi, kad piloti kopīgi mēģināja uzpiest savu gribu Bernijs Eklstons visai ātri pielika punktu ‘nemieriem uz kuģa’.

Turklāt nav skaidrs vai pilotu paziņojums nozīmē, ka viņi atteiksies startēt tikai sacīkstē vai jau treniņos? Vai to darīs visi vai tikai tie, kas vairāk noraizējušies un sastāv GPDA asociācijā? Un vai čempionāta līderis Fetels būs gatavs novilkt ķiveri, ja nebūs pārliecināts par to vai viņa tieši konkurenti dara to pašu? Pārāk daudz jautājumi.

Ja tomēr vairāki piloti iespītējas un trasē nedodas, tad komandām šajā nedēļas nogalē pēkšņi būs nepieciešami piloti ar superlicencēm, jo tās nevar atļauties boikotēt GP posmu. Visām vienībām ir parakstīti stingri līgumi par dalību visos posmos un viņu ienākumi un nākotne ir atkarīga no šī līguma izpildes.

Jācer, ka līdz galejībām nenonāksim, jo “Pirelli” ir veikuši izmaiņas riepu konstrukcijā, atgriežoties pie pērnā gada tehnoloģijas, kā arī nomainījuši metāla jostu pret kevlāra materiālu, kāds bija pērn. Turklāt trase ir krietni mazāk prasīga nekā Silverstonā. Taču visas šīs peripetijas ir smagi situša pa “Pirelli” imidžu, lai arī netaisnīgi, un kompānijas direktoru padome jau it kā domājot par izstāšanos no F1 2014.gadā. Arī vairāki bukmeikeru kantori piedāvā visai augstus koeficientus uz to, ka nākamajā sezonā Formulā 1 būs cits riepu piegādātājs.

1 KOMENTĀRS

  1. Čārlijs Vi. ir izsūtījis depešu, kādiem būs būt minimālajiem ‘gaisa’ spiediedieniem riepās, kādus sagāzuma leņķus ir brīv lietot, un ka riepas pusēm mainīt nav brīv.

    Tā ka droši vien streikošana nesanāks GP šoferiem 😉 ja vien riepnieku anonsā, kurš pilnīgi noteikti nebija domāts kā uzbrukums tīmiem, bija kāds racionāls grauds.

  2. Jā, Pirelli imidžs noteikti ir kapitāli iedragāts. Ļaužu masa, kas par F1 interesējas tikai “Panorāmas” sporta ziņu līmenī, droši vien domā, ka tiešām tiek ražotas švakas riepas. Savukārt tie, kuri F1 seko līdzi nopietnāk, protams, saprot lietas būtību, taču tas tāpat nedod plusus Pirelli. Piemēram, man arī šogad jāpērk jaunas ziemas riepas, bet es nemaz neizskatīšu Pirelli piedāvājumu. Un ne jau tāpēc, ka viņi būtu sliktāki, bet tāpēc, ka negribu ‘sapīties’ ar lūzeriem, kuri, dzenoties pēc publicitātes, banāli izgāzušies Bernija un FIA organizētajā ākstu šovā. Katram savi iemesli… 😀