Gaidot uzvarētāja balvas saņemšanu Ungārijas GP goda pjedestāla aizkulisēs, “Mercedes” boss Ross Brauns uzmeta acis rezultātu ekrānam un nobrīnījās: “O, punkts “Williams” komandai.”
Pastora Maldonādo desmitā vieta Hungaroringā ir austākais panākumus “Williams” šogad un komanda par to bija ‘sajūsmā’, tomēr tas ne tuvu nav mērķis, uz ko jātēmē “Williams” izmēra un ambīciju komandas gadījumā. Grūvas komanda atrodas devītā vietā Konstruktoru kausā un joprojām cīnās, lai neatkārtotu savu sliktāko rezultātu – šobrīd astoajā vietā esošai “Sauber” komandai ir septiņi punkti.
Nav īpaši svarīgi vai pēc vasaras pārtraukuma “Williams” izcīnīs vēl punktiņu vai divus, bet gan tas, kā komanda cīnās ar manāmiem trūkumiem un problēmām mašīnā. Izmaiņas jau ir notikušas – nolīgts bijušais “Marussia” tehniskais vadītājs Pats Simonds, kas ķersies pie darba sākot ar 19.augustu. Simonda pienākumos gan vairāk ietilps darbs pie nākamā gada modeļa un interesanti, ka vienības menedžmenta vadītāja Klēra Viljamsa apstiprināja – joprojām notiek abu projektu attīstība. Tas nozīmē, ka komanda vēlas līdz galam izprast un novērst šī gada modeļa problēmas un slimības, lai tās nepārmantotu arī jaunais projekts 2014.gadā.
“Williams” sliktākās sezonas (pirmās 10 sacīkstes)
[column size=”1-4″]
1977.gads – 0 punki
Startējot ar klientu šasiju no ‘March’, Patrikam Nevē labākā vieta finišā bija devītā pozīcija.
[/column]
[column size=”1-4″]
2011.gads – 4 punki
Rubensa Barikello divas devītās vietas Monako un Kanādā bija augstākie sasniegumi komanadai.
[/column]
[column size=”1-4″]
1978.gads – 5 punki
Komandas pirmā sezona konstruktora statusā sākas ļoti lēni, taču pamazām seko progress.
[/column]
[column size=”1-4″ last=”1″]
1988.gads – 8 punki
Pēc “Honda” dzinēju zaudēšanas, “Williams” izmanto neizturīgos “Judd”. Augstākais panākums – Mansela 2.vieta Silverstonā.
[/column]
2013.gada sezona šajā sarakstā iekārtojas otrajā vietā – Maldonādo desmitā vieta ir sliktāks rādītājs nekā Nevē sasniegums 1977.gadā, tomēr jaunā punktu skaitīšanas sistēma par to paredz vienu punktu.
Vienreiz jau kaut kur par šo diskutējām – vecais Frenks un viņa blice ir neglābjami aizsēdējušies citā laikmetā. Komandu vajadzēja pārdot jau pirms gadiem 10 vai vismaz bija jākļūst par kāda lielā dzinēja ražotāja galveno partneri. Absolūti neticas, ka ar pašreizējo struktūras modeli iespējams ‘atmosties no šīs komas’.
Ja gadās, tad bildīšu virsrakstos varētu izveikt substitūciju punki->punkti 🙂