Foto: Aldis Putniņš

Felipes Masa karjera “Ferrari” sastāvā ir beigusies – laiks pavilkt svītru.

Felipe Masa daudziem paliks atmiņā vairāk ar savu esmocionālo un sirsnīgo raksturu, nevis ar panākumiem. Brazīlietis tā arī nekļuva par pasaules čempionu “Ferrari” sastāva, lai arī uz 20 sekundēm 2008.gadā paguva izbaudīt tās sajūtas. Tā nenoliedzami bija Masas karjeras virsotne – pat zaudējot titulu ar uzvaru savās mājās brazīlietis saglabāja cieņu pret sevi, komandu un pretiniekiem, izturot šo zaudējumu un pārbaudījumu godam. Kopš tā laika Masas karjera strauji ritēja pa kalnu lejup – pēc šīs uzvaras Brazīlijā brazīlietis nav spējis kāpt uz augstākā goda pjedestāla pakāpiena.

[column size=”1-3″]

FERRARI GP starti

1. Mihaels Šūmahers 179
2. Felipe Masa 132
3. Rubenss Barikello 102
4. Gerhards Bergers 96
5. Mikele Alboreto 80
6. Žans Alezī 79

[/column]

[column size=”1-3″]

FERRARI uzvaras

1. Mihaels Šūmahers 72
2. Nikijs Lauda 15
3. Alberto Askāri 13
4. Felipe Masa 11
5. Fernando Alonso 11
6. Rubenss Barikello 9
6. Kimi Raikonens 9

[/column]

[column size=”1-3″ last=”1″]

FERRARI pole

1. Mihaels Šūmahers 58
2. Nikijs Lauda 23
3. Felipe Masa 15
4. Alberto Askāri 13
5. Džekijs Ikss 11
6. Rubenss Barikello 11
[/column]

FERRARI sezonu pa sezonai

2006.gads
Pēc trim sezonām “Sauber” un 2003.gada testu pilota amatā “Ferrari”, Masa kļūst par Mihaela Šūmahera komandas biedru un izcīna pirmo uzvaru Trucijā, kurai pievienojas emocionāls panākums Brazīlijā. Tas dod trešo vietu kopvērtējumā.

2007.gads
Pēc smagnēja čempionāta sākuma nu jau Kimi Raikonena komandas biedra lomā, Masa izcīna uzvaras Bahreinā un Spānijā, kas viņu pievieno titula pretendentu lokam. Seko kārtējā uzvara Turcijā, taču problēmas ar dzinēju Moncā liedz turpināt cīņu par titulu. Pēdējā posmā Masa palīdz Raikonenam izcīnīt uzvaru un titulu, kamēr pats finišē ceturtajā vietā kopvērtējumā.

2008.gads
Trīs uzvaras pirmajos sešos posmos padara Masu par čempionāta līderi. Seko vēl trīs uzvaras, taču pat ar augstāko panākumu pēdējā posmā savās mājās Brazīlijā ir par maz, lai kļūtu par čempionu. Luiss Hamiltons par punktu apsteidz kopvērtējumā Felipi Masu.

2009.gads
“Ferrari” nav konkurētspējīgi cīņā ar ‘dubultā difuzora’ komandām un Masam izdodas iegūt tikai vienu goda pjedestālu Nirburgringā pirms atspere no Rubensa Bareikllo “Brawn” mašīnas trāpa pa ķiveri Ungārijas GP kvalifikācijā. Masa atlikušo sezonas daļu pavada ārstēšanās un rehabilitācijas kursos, taču atveseļojas un atgriežas 2010.gadā.

2010.gads
Masa sastop jaunu komandas biedru Alonso personā un pirmajā posmā Bahreinā ir ātrāks par spāni kvalifikācijā, bet sacīkstē finišē otrais aiz Alonso. Taču atlikušo sezonas daļu Masa pavada Alonso ēnā. Vācijas GP laikā Masa pēc komandas pavēles atdod uzvaru Alonso. Līdz ar to brazīlietis togad pie uzvarām netiek – viņa kontā pieci goda pjedestāli un sestā vieta kopvērtējumā.

2011.gads
Pagalam bāla sezona “Ferrari” komandai un Masam, ņemot vērā “Red Bull” absolūtu dominanti. Atkal finišē sestā vietā čempionātā, taču spēj izcīnīt mazāk kā pusi no Alonso punktu skaita un sacīkstēs nefinišē augstāk par piekto vietu.

2012.gads
Sezonas vidū Masas kontā ir tikai 23 punkti, kamēr Alonso jau 153 un spānis ir čempionāta vadībā. Taču atlikušajā sezonas daļā Masas sniegums uzlabojas un pēdējos posmos viņš kvalifikācijā jau ir priekšā Alonso. Tas nopelna viņam vēl vienu līguma gadu “Ferrari”. Masas otrā vieta Japānā un trešā Interlagosā palīdz “Ferrari” izcīnīt otro vietu konstruktoru kausā, kamēr pats Masa paliek tikai septītais.

2013.gads
Labo sniegumu iepriekšējās sezonas izskaņā turpina arī 2013.gada sākumā un spēj būt ātrāks par Alonso kvalifikācijā gan Austrālijā, gan Malaizijā, tomēr nespēj turpināt startēt šajā līmenī. Pēc 12 posmiem Masa kopvērtējumā ir septītajā vietā ar 79 punktiem un atkal vairāk kā uz pusi atpaliek no Alonso 169 punktu krājuma.Pagaidām pēdējā sezonā “Ferrari” Masam tikai viens goda pjedestāls – Spānijā.

1 KOMENTĀRS

  1. Masam karjera iekš Ferrari tiešām solīda

    Arī:
    8 sezonas (2. vieta)
    36 pjedestāli (4. vieta)
    14 ātrākie apļi (4. vieta)
    7513 apļi (2. vieta)
    37 545 km (2. vieta)
    879 apļi vadībā (4. vieta)
    4238 km vadībā (4. vieta)
    26 reizes startējis no 1. rindas (4. vieta)
    97 sacīkstes punktos (2. vieta)
    79 GP bez uzvarām pēc kārtas (līderis)

    • Lūk, uz to pēdējo rindiņu (79 GP bez uzvarām pēc kārtas) arī ir jāliek uzsvars! Un ļoti svarīgi šeit pieminēt, ka tajā pašā laika posmā Masas komandas biedri ir izcīnījuši 12 uzvaras.
      Vārdu sakot, Masa ir viena no visu laiku nesaprotamākajām Ferrari izvēlēm un visu laiku absurdākais auklēšanās objekts. Bet tās 11 uzvaras būtu sagrabinājis jebkurš, it īpaši, braucot post-Šūmahera ēras gados, kad sarkanie vēl kārtīgi rullēja.