Foto: Aldis Putniņš

“Ferrari” prezidents Luka di Montidzemolo ir sniedzis ekskluzīvo interviju šodienas itāļu avīzei “Gazzetta dello Sport” un atzinis, ka Kimi Raikonens ir spējīgs pārspēt Fernando Alonso cīņā par titulu.

Montidzemolo salīdzināja Raikonenu ar Nikiju Laudu, kurš arī atgriezās Formulā 1 pēc neliela pārtraukuma un bija krietni motivētāks nekā pirms tam. Pēc Montidzemolo domām arī Raikonens var atkārtot Laudas piemēru un izcīnīt titulu pēc atgriešanās.

“Raikonena gadījums ir gandrīz identisks Laudas piemēram,” skaidroja Montidzemolo. “Arī Nikijam pienāca brīdis, kad viņš teica ‘Pietiek!’. Tieši tā pat mums bija Kimi dvīņubrālis, kurš 2009.gadā tikai vizuāli līdzīnājās pilotam, kuru savulaik mēs nolīgām un kurš 2007.gadā kļuva par čempionu mūsu komandā.”

“Pārtraukums viņam ir nācis par labu un viņš atkal ir kļuvis varens un spējis izcīnīt uzvaras un pjedestālus,” turpināja Montidzemolo. “Es vēlējos pilotu, kurš man liktu atskatīties uz Masu ar nožēlu un es esmu pie tāda ticis. No Raikonena es prasu uzvaras, stabilitāti, pjedestālus. Taču tieši Alonso būs galvenais ieguvējs. Atgriežoties pie Laudas piemēra, kad viņš atgriezās, Nikijs pārspēja Prostu cīņā par titulu “McLaren” sastāvā.”

Bez šaubām ar šiem vārdiem Montidzemolo vēlas uzmundrināt abus savus pilotus. Raikonenam viņš atgādina seno joku par dvīņubrāli un Kimi motivācijas trūkumu, bet Alonso liek saprast, ka Kimi ienākšana nāks viņam tikai par labu. Tāda sajūta, ka Di Montidzemolo cenšas turpināt Enco Ferrāri taktiku un manipulācijas ar saviem darbiniekiem un jo īpaši pilotiem. Savulaik Enco Ferāri pats sevi dēvēja par ‘cilvēku – aligatoru’ un Montidzemolo šo lomu cenšas pildīt tagad.

Montidzemolo tāpat atzina, ka sarunas ar Kimi Raikonenu par startēšanu “Ferrari” sastāvā sācis tikai 10 dienas pirms Itālijas GP izcīņas. Tostarp neskatoties uz smago sezonu nav bijusi doma nomainīt komandas vadību ar Stefano Domenikalli priekšgalā un tieši komandas boss ieteicis nolīgt Raikonenu. Tas nozīmē, ka pašam Domenikalli par šo lēmumu būs arī jāuzņemas atbīdība un ‘projekts’ jānovada līdz galam.

1 KOMENTĀRS

  1. Lieliski! Ir taču skaidrs, ka jau šobrīd šie abi piloti katrs no sava lūžņa izspiež 110%. Un, viltīgi sarīdot viņus vienu uz otru, ir pamats domāt, ka nu šie izspiedīs visus 120%.
    Taču te rodas tehniska un matemātiska dilemma – vai tiešām ar šādām metodēm iespējams uzlabot tehnikas raksturlielumus? Un vai tas nav darbs, kas inženieriem veicams?