Formula 1 2014.gada modeļi jauno noteikumu iespaidā kļūs lēnāki un ātrumā varētu līdzināties saviem atbalsta sērijas modeļiem no GP2 čempionāta.
Tādas bažas ir paudis Enriko Skalabroni, kas savulaik bijis tehnsikais direktors tādās komandās, kā “Ferrari” un “Williams” un arī šobrīd ir augstu vērtēts tehniskais speciālists Formula 1 paddokā. Skalabroni pēdējos desmit gadus vairāk pievērsies tieši GP2 sērijām un jau 2004.gadā izveidoja savu GP2 komandu “BCN Competicion”.
Nākamajā sezonā Formula 1 mašīnu dzinēji būs ar mazāku darba tilpumu (1,6l V6 turbo), turklāt mašīnas kļūs ievērojami smagākas (vairāk kā par 50 kg). Papildus visam stāsies spēkā ierobežojumi arī aerodinamikā, kas ietekmēs kopējo piespiedējspēka līmeni un tātad ātrumu līkumos, kā arī “Pirelli” plāno gatavot krietni konservatīvākas (lēnākas, bet izturīgākas) riepas.
“Es nevēlos celt paniku, taču es nebūtu pārsteigts, ja GP2 mašīna mākagad būtu tik pat ātra kā Formula 1 mašīna,” Skalabroni paziņoja intervijā spāņu avīzei “El Mundo Deportivo”. “Pietiek ar vienkāršiem aprēķiniem, lai nonāktu pie šāda secinājuma un vismaz sākotnējā Formula 1 modeļu attīstības stadijā tā varētu notikt. Zinu, ka daži cilvēki Formulā 1 par šo situāciju ir ļoti noraizējušies.”
AUTORA KOMENTĀRS.
Salīdzinājumam piedāvāju GP2 un F1 laikus kvalifikācijā no pēdējā posma, kur šogad abas sērijas startēja vienā trasē un vienā nedēļas nogalē – Abu Dabi GP novembra sākumā. GP2 sēriju kvalifikācijā uzvarēja amerikānis Aleksandrs Rosi ar laiku 1:48.931s, kamēr ar Formula 1 ātrākais bija Marks Vēbers 1:39.957s. Tostarp F1 kvalifikācijas 107% laiks bija 1:47.741s un tātad Rosi ar savu GP2 mašīnu nevarētu kvalificēties F1 sacīkstei, lai gan tādi piemēri pēdējos gados nav retums. Par iespējamo ātruma kritumu nākamajā sezonā tika runāts jau pasen un tā ir realitāte – šeit jautājums vai nepieciešams ieciklēties uz faktu, ka atbalsta sēriju formulas ir tik pat ātras? Turklāt ņemot vērā Formula 1 tehniskās attīstības tempus, tas ir tikai laika jautājums līdz F1 modeļi atkal būs vairākas sekundes aplī ātrāki. Tostarp sākotnējā attīstības fāzē visai loģiski vairums komandu un dzinēju ražotāju liks uzsvaru uz izturību, lai tiktu līdz finišam, un tādejādi tiks ziedots ātrums un veiktspēja.
[/vc_message]
 64 gadus vecais argentīnietis Enriko Hektors Skalabroni savā karjerā ir strādājis tādās Formula1 komandās, kā “Williams”, “Ferrari” un “Lotus”, bet tostarp ļoti veiksmīgi darbojies arī “Dallara” kompānijā, kā arī 1992.gadā pievienojies “Peugeot Sport” Lemānas 24 stundu brauciena projektam. “Williams” sastāvā Skalabroni pienesums bija vitāli svarīgs 1986. un 1987.gada titulu izcīnīšanā. Astoņdesmito gadu beigās argentīnietis pārcēlās uz “Ferrari” un kopā ar Stīvu Nikolsu radīja šasijas 641 un 641/2, kuras 1990.gadā ar Alenu Prostu un Naidželu Manselu pie stūres izcīnīja sešas uzvaras un atnesa komandai otro vietu Konstruktoru kausā. 2003.gadā Skalabroni izveidoja savu komandu “BCN Competicion”, kas startēja F3000 un vēlāk arī GP2 sērijās, kur palika līdz pat 2008.gadam, kad Skalabroni pārdeva licenci “Ocean Racing” vienībai.
64 gadus vecais argentīnietis Enriko Hektors Skalabroni savā karjerā ir strādājis tādās Formula1 komandās, kā “Williams”, “Ferrari” un “Lotus”, bet tostarp ļoti veiksmīgi darbojies arī “Dallara” kompānijā, kā arī 1992.gadā pievienojies “Peugeot Sport” Lemānas 24 stundu brauciena projektam. “Williams” sastāvā Skalabroni pienesums bija vitāli svarīgs 1986. un 1987.gada titulu izcīnīšanā. Astoņdesmito gadu beigās argentīnietis pārcēlās uz “Ferrari” un kopā ar Stīvu Nikolsu radīja šasijas 641 un 641/2, kuras 1990.gadā ar Alenu Prostu un Naidželu Manselu pie stūres izcīnīja sešas uzvaras un atnesa komandai otro vietu Konstruktoru kausā. 2003.gadā Skalabroni izveidoja savu komandu “BCN Competicion”, kas startēja F3000 un vēlāk arī GP2 sērijās, kur palika līdz pat 2008.gadam, kad Skalabroni pārdeva licenci “Ocean Racing” vienībai.
[/vc_message]




