Kalendāru savai pirmajai sezonai ir apstiprinājis arī topošais Formula E čempionāts, kas startē FIA paspārnē.

Pirmajā sezonā, kas sāksies 2014.gada 13.septembrī, Formula E čempionātā būs desmit posmi pilsētu ielās un sezona tiks atklāta Pekinā. Kopā Formula E apmeklēs četrus kontinentus un deviņas valstis, divreiz viesojoties ASV.

Formula E 2014.gada kalendārs:

1.posms – Pekina, Ķīna, 13.septembris, 2014.gads
2.posms – Putrajaja, Malaizija, 18.oktobris, 2014.gads
3.posms – Rio de Žaneiro, Brazīlija , 15.novembris, 2014.gads
4.posms – Punta del Este, Urugvaja, 13.decembris, 2014.gads
5.posms – Buenosairesa, Argentīna, 10.janvāris, 2015.gads
6.posms – Losandželosa, ASV, 14.februāris, 2015.gads
7.posms – Majami, ASV, 14.marts, 2015.gads
8.posms – Montekarlo, Monako, 9.maijs, 2015.gads
9.posms – Berlīne, Vācija, 30.maijs, 2015.gads
10.posms – Londona, Lielbritānija, 27.jūnijs, 2015.gads

Pirmajā sezonā Formula E ir plānotas 10 komandas, 20 piloti un 40 mašīnas. Tieši tā – mašīnas ir divas reizes vairāk kā piloti, jo noteikumi paredz, ka sacīkstes laikā divos pitstopos pilotam obligāti jāmaina mašīna. Pirmais nogriezinis ir 25 minūtes ar pirmo mašīnu, tad 25 minūtes ar otro un tad finiša spurts 10 minūtes atkal ar pirmo, kurai jau ir uzlādētas baterijas. Turklāt formulas pēc sacīkstēm tiek uzdāvinātas pilsētai, kur notiek posms – kā Formula E sociālās atbildības mantojums.

Sākotnēji Formula E formulas tehnisko nodrošinājumu garantē “Spark Technology”, bet jaudas agregātus piegādās “McLaren”. Taču mērķis ir ar laiku komandām pašām sākt pārņemt tehnoloģiju uzlabošanu un projektēšanu, lai sāncensība sekmētu tehnoloģijas attīstību. FIA mērķis šajā projektā ir radīt platformu inovācijai jaunajā autobūves tehnoloģijas jomā.

Šobrīd Formula E čempionātam pieteikušās sekojošas komandas:

Drayson Racing
China Racing
Andretti Autosport
Dragon Racing
e.dams
Super Aguri
Audi Sport Abt
Mahindra Racing
Virgin Racing

1 KOMENTĀRS

    • Pirms 11 dekādēm (1900.gadā). To izstrādāja kāds Ferdinands Porsche 🙂 Ironiski ir tas, ka tā laika risinājums – visu riteņu piedziņa ar elektromotoriem, kas izvietoti riteņos, atkal parādījās tieši Porsche konceptā (918 Spyder), tikai… 110 gadus vēlāk!

      20.gadsimta sākumā elektromobīļi veiksmīgi konkurēja ar tolaik vēl ļoti kuslajiem iekšdedzes un tvaika dzinējiem 🙂

      Tā ka varbūt vēl laiciņš būs jāpagaida, kamēr elektromobīļi tiešām ienāks masveidā 🙂