Jau svētdien Argentīnā startēs 2014.gada Dakaras rallijreids. Piedāvājam organizatoru sagatavotus iespaidīgus statistikas datus par gaidāmo bezceļa sacensību forumu.

2: Rallijreids sadalīts divos maršrutos. Vairāk kā 40% no kopējās distances motocikli un kvadracikli veiks atsevišķi no mašīnām. Tas dos iespēju motociklu distanci izveidot tehniski sarežģītāku, kā arī uzlabos drošību, jo mašīnām nebūs jāapdzen lēnākie divu riteņu braucēji. Turklāt auto klases dalībniekiem nebūs priekšā iezīmēts ceļš no motociklistiem.

9: Sieviešu skaits, kas reģistrējies startam gaidāmajā Dakaras rallijreidā motociklu, kvadu, auto un smago auto kategorijā.

11: Uzvaru skaits, ko Dakarā izcīnījis Stefans Petransels (6 tituli ar motociklu un 5 ar auto). Vienā kategorijā visvairāk uzvarējis Vladimirs Čagins, kuram ir 7 uzvaras smago auto kategorijā.

18: Tik gadi būs jaunākajam Dakara dalībniekam. Džeremijs Gonzaless Ferioli starta brīdī Rozario būs 18 gadi un 23 dienas vecs. Viņš startēs kvadraciklu kategorijā.

28: Valsu skaits, kurās ir paviesojies Dakaras rallijreids. Jaunākā ir Bolīvija, kur 2014.gada Dakaras rallijreida ietvaros notiks divi ātrumposmi.

30: Ārstu skaits, kas būs pieejams lauka hospitāli rallijreida dalībniekiem.

41: Kvadraciklu dalībnieku skaits 2014.gadā ir jauns rallijreida rekords.

50: Valstis, kas pārstāvētas rallijreidā.

71: Smago auto ekipāžu skaits.

72: Gadu skaits vecākajam rallija dalībniekam – japānis Jošimasa Sugavara startēs smago auto ekipāžas sastāvā.

89: Debitantu skaits. Tas ir 20% no visa kopējā šī gada Dakaras dalībnieku skaita.

124: Francūžu skaits starp dalībniekiem. Francija ir visplašāk pārstāvētā valsts un sastāda 17,3% no kopējā dalībnieku skaita.

152: Ekipāžu skaits auto kategorijā.

190: Valstu skaits, uz kurām tiks TV translēts Dakaras rallijreids. To nodrošinās 70 TV kompānijas.

210: Apkaplojošā personāla transporta vienības: 40 mašīnas, 11 helikopteri, 55 smagās automašīnas un 5 autobusi.

280: Žurnālisti, kas klātienē sekos līdz rallijam. Kopā akreditēti 1800 mediju darbinieki – tehniķi, konsultanti, fotogrāfi utt.

450: Maksimālais skaits kubikcentimetros – tāda tilpuma dzinēji ir atļauti moto kategorijā.

720: Kopā dalībnieku skaits – piloti, braucēji, stūrmaņi un mehāniķi.

3000: Cilvēku skaits, kas katru dienu tiek uzņemti bivokā (dalībnieki, organizatori, sponsori, mēdiju pārstāvji).

8737: Km skaits auto kategorijā, kas tiks pieveikti ceļā no starta Rozario līdz finišam Santjāgo. 5220 km no tiem būs īpašie ātrumposmi.

9209: Km skaits smago auto kategorijā, kas tiks pieveikti ceļā no starta Rozario līdz finišam Santjāgo. 5212 km no tiem būs īpašie ātrumposmi.

9395: Km skaits moto kategorijā, kas tiks pieveikti ceļā no starta Rozario līdz finišam Santjāgo. 5222 km no tiem būs īpašie ātrumposmi.

80’000: Porciju skaits, kas tiks pasniegts bivokā rallija norises laikā.

115’000: Sekotāju skaits Dakaras rallija tvitera kontā (@Dakar).

820’000: Sekotāju skaits Dakaras rallija Facebook mājas lapā.

2.5 miljoni: Skatītāju skaits startā, finišā un ātrumposmos Argentīnā, Čīlē un Peru 2013.gada Dakaras rallijreida laikā.

7.8 miljoni: Unikālo apmeklētāju skaits www.dakar.com mājas lapā.

1 miljards: TV skatītāju skaits 2013.gada Dakaras rallijreida laikā.

Dakaras 2014.gada rallijreida maršruta karte

Attēls: ASO

1 KOMENTĀRS

      • tak jau ka muljkiibas. tik pat labi es varu braukt augshaa pa Gaizinju un teikt ka rulleeju pa Pikes Piiku. vai arii gonkot garaam Latgales zilajiem ezeriem, un teikt ka tas tagad buus Lapzemes rallijs.

    • varbūt ka kļūdos, bet par Dakar to sauc jo rīkotāji ir tie paši kas atpirka oriģinālā Paris-Dakar rīkotājtiesības. Bet uz D-Ameriku pārsviedās dēļ visiem to bušmeņu, hotentotu un citu pigmeju nemitīgajiem kariem kas sāka iet vaļā pa visu Āfriku, sevišķi pēc radikāļo islāmistu pēkšņa, visaptveroša un neprognozējama terora sākšanās – drošības dēļ, jo visi tie karotāji tur bij pasākuši apdraudēt dalībniekus. Vēl arī dabas apstākļi samērā līdzīgi vietām.

      • tas ka kaads ir nopircis kautkaads tiesiibas jau nenoziimee ka Dakaaras pilseeta paarceelusies uz ir D-ameriku. no Dakaaras rallijreida ir palicis nosaukums, un tikai. ne tur kaartiigu tuksneshu, ne beduiinu, kas atteelots rallija embleemaa.

        tas ir tas pats kas tagadeejaa Lotus komanda, kam ar Kolinu Chapmenu un origjinaalo Team Lotus nav pilniigi nekaada sakara. tik vien kaa nopirkts brends.

      • hmm, inčīgi ka Senegāla kur Dakāra ir ir samērā droša vieta,vien klāt nevar tikt dēļ tā lembasta kas apkārtējās valstīs darās. Par tiesībām uz tiesībām – jā, piekrītu. Zetor is better, but Massey is Classy.

      • Aldis, gan parasti uz e-pastiem atbild. Pats no sevis jau tur nekas nemainīsies. Tev uz e-pastu atsūtīs paroli, ar kuru Tu varēsi tikt iekšā un tad varēsi nomainīt uz paroli, kas būs zināma tikai Tev. Kā pats saproti forumā tādas lietas neatbild, tikai e-pastā.