Pēdējā testu diena Heresas trasē, kur pa nakti ir uzlijis lietus un trases segums ir nedaudz slapjš.

“F1LV

10:05 Jau ar pirmajām minūtēm trasē devās Niko Rosbergs un ļoti iespējams “Mercedes” ir gatavi atkal veikt visvairāk apļus un pilnvērtīgi izmantot Heresas testus. Vakar trīs labākie rezultāti dienas beigās tika uzrādīti no “Mercedes” dzinēju izmantotāju komandām: “McLaren”, “Williams” un “Mercedes”.

10:10 Šodien trasē dosies (cerams) sekojoši piloti:

Daniels Rikjardo, Red Bull
Niko Rosbergs, Mercedes
Fernando Alonso, Ferrari
Kevins Magnusens, McLaren
Daniels Hunkadelja, Force India
Adrians Zutils, Sauber
Daņila Kvjats, Toro Rosso
Felipe Masa, Williams
Kamui Kobajaši, Caterham
Žils Bjanki, Marussia

Foto: McLaren10:20 Trešajā testu dienā vairākas komandas savas formulas aprīkoja ar pamatīgiem datu devēju režģiem, lai pēc iespējas efektīvāk mērītu gaisa plūsmas intensitāti. Šajā sezonā šos režģus redzēsim krietni vairāk arī piektdienas treniņu laikā, jo ieviesti ierobežojumi aerodinamiskā tuneļa izmantošanā, kā arī taisnes testu aizvadīšanā. Tādejādi komandām aerodinamisko pētījumus nāksies veikt ‘kaujas apstākļos’.

10:25 “Mercedes” dzinēju pārsvars vismaz nobraukto km un iegūtās pārliecības (datu, izturības) ziņā ir pamanāms. Kopā šajās trīs dienās “Mercedes” dzinēji nobraukuši ap 2000 km, “Ferrari” jaunie motori veikuši ap 1000 km, bet “Renault” tieši 385km.

10:50 Iepriecinošas ziņas arī “Red Bull” nometnē – vēl rit tikai pirmā testu stunda, bet Daniels Rikjardo jau nobraucis piecus apļus, kas ir vairāk nekā viņš iespēja vakar visas testu dienas laikā.

11:10 Adriana Zutila komentārs par jaunajiem dzinējiem un pārnesumu kārbu:  “Jaunie dzinēji un pārnesumu kārbas ir ļoti atšķirīgas un to var izjust pie katras pārslēgšanās. Vairs nav runa par pilnu apgriezienu izmantošanu katrā pārnesumā, jo dažkārt ir nepieciešamība pārslēgties agrāk un līkumos izmantot citus pārnesumus. Ja V8 ‘atvērās’ pie 15 līdz 18 tūkstošiem apgriezieniem, tad šis ir pilnīgi atšķirīgs ar citiem griezes momenta parametriem. Turklāt ir pieejami astoņi pārnesumi un tagad es nekad taisnes beigās neatduros pret apgriezienu ierobežotāju. Ar šiem pārnesumiem varētu tikt līdz 400 km/h.”

11:30 “Renault” ir darījuši visu, lai pēdējā testu dienā “Red Bull”, “Toro Rosso” un “Caterham” varētu doties trasē un aizvadīt kaut daļu no paredzētās programmas. Ir atklātas vairākas problēmas dzinēja vadības blokā un turbo padeves kontroles sistēmā, taču pilnībā šīs problēmas varēs izlabot tikai pēc intensīviem testiem stendā un tas notiks ne ātrāk kā pirms nākamajiem testiem Bahreinā. Papildus tam “Red Bull” cīnās ar dzinēja un ERS sistēmu pārkaršanu, kas ir pārāk agresīva mezglu novietojuma rezultāts, jo cieš dzesēšana. Iepriekšējās dienās esot sadegušas vairākas detaļas, kas arī aizkavējis darbus. Pirms nākamajiem testiem daudz tiks strādāts, lai optimizētu dzesēšanas sistēmas darbību.

Foto: Auto Motor und Sport11:50 “McLaren” komanda nākusi klajā ar viltīgu aizmugurējās balstiekārtas risinājumu, kas pilda aerodinamiskas funkcijas un faktiski imitē šogad aizliegtā aizmugurējā antispārna apakšējās horizontālās sekcijas darbību. Proti, piegādā gaisa plūsmu aizmugurējam difuzorasm, kas ir ļoti svarīgi piespiedējspēka nodrošināšanā. Vismaz viena komanda jau esot aicinājusi izvērtēt šī risinājuma legalitāti, tomēr FIA nav saskatījusi neko neatļautu, lai gan tas neizlēdz protestu Austrālijā un atkārtotu izmeklēšanu. Ja risinājums izrādīsies pilnībā legāls un nepārkāps noteikumu par balstiekārtas elementu skaita un izmēra pārsniegšanu, arī citas komandas vēlēsies kopēt to, taču tas var izrādīties visai sarežģīti.

13:00 Šodien Niko Rosbers noriņķojis jau vairāk kā 70 apļus un tas ir vairāk nekā visi pārējie kopā. Turklāt vācietis pa abām savām testu dienām viens pats veicis krietni vairāk apļus nekā visi “Renault” dzinēju izmantotāji kopā.

Red Bull pakojas Heresa14: 40 Pēdējā testu dienā “Red Bull” un “Toro Rosso” pa abām veikušas kopā 15 apļus, tomēr atkal sākušās problēmas un “Red Bull” nolēmusi testus beigt agrāk. Vēl dienas vidus un “Red Bull” jau pakojas mājup, lai gatavotos nākamai testu sesijai Bahreinā. Tie, ka vēlējās, lai “Red Bull” šogad iet bēdīgi, vismaz pagaidām var priecāties – testu sākums pēdējo četru gadu čempionkomandai ir katastrofāli neveiksmīgs un jautājums ir par to, cik ātri komanda no tā atgūsies un noķers pārējos konkurentus.

15:30 Tikmēr trešai “Renault” komandai – “Caterham” veicas visai pieklājīgi. Kamui Kobajaši pēdējā testu dienā ir nobraucis jau 53 apļus un līdz ar to veicis lielāku distanci nekā visi pārējie piloti, kas trīs iepriekšējo dienu laikā izmantoja “Renault” dzinējus.

Rezultāti:

V Pilots Komanda Laiks/Atst.
1  Massa Williams-Mercedes  1m29.023s
2  Alonso Ferrari  1m29.290s  +0.267
3  Juncadella Force India-Mercedes  1m30.176s  +1.153
4  Magnussen McLaren-Mercedes  1m30.806s  +1.783
5  Hamilton Mercedes  1m30.822s  +1.799
6  Bianchi Marussia-Ferrari  1m35.589s  +6.566
7  Rosberg Mercedes  1m36.951s  +7.928
8  Sutil Sauber-Ferrari  1m38.906s  +9.883
9  Kobayashi Caterham-Renault  1m43.193s  +14.170
10  Kvyat Toro Rosso-Renault  1m44.016s  +14.993
11  Ricciardo Red Bull-Renault  1m45.374s  +16.351

Rezultāti atjaunoti 17:40

1 KOMENTĀRS

  1. F1 nav hokejs. treneeties simulatoraa var ikviens peec sirds patikshanas. un to piloti arii dara.

    reaalu formulu trenkaashana pa reaalaam traseem- tas nav tikai treninjsh. tie ir testi mashiinas attistiishanai. taapeec testi ir ierobezhoti, lai dazha laba bagaata komanda, kurai ir privaataa testu trase, neguutu negodiigas priekshrociibas vizinoties pa turieni 24/7