Kopš debijas Formula 1 kalendārā 1999.gadā Malaizijas trase kļuva par vienu no smagākajiem pārbaudījumiem gan tehnikai, gan pilotiem, kuriem jāiztur augstais gaisa mitrums nepanesamā karstumā.
Sacīkstes laikā temperatūra kokpitā sasniedz 50°C un nav nekas ārkārtējs, ja pilots sacīkstes laikā zaudē trīs kilogramus svara.
Sepangas trase ir viena no pirmajiem Hermana Tilkes veidojumiem un tajā labi saskatāms viņa ‘rokraksts’ – garās taisnes, kurām seko smagas bremzēšanas zonas, kas ļauj veikt apdzīšanas manevrus.
Pirms gada tieši Sepangas trasē notika abu “Red Bull” pilotu Marka Vēbera un Sebastiana Fetela bēdīgi slavenā ‘saķeršanās’, kuras laikā Fetels neievēroja komandas norādījumus un uzsāka cīņu ar Vēberu, kurš bija izvirzījies vadībā pēc pēdējā boksu apmeklējuma. Šogad Malaizijā “Red Bull” ierodas kā ‘melnais zirdziņš’ pēc solīdā snieguma Austrālijā, tomēr joprojām atklāts būs jautājums par degvielas sensora lietu, kura tiks izskatīta Parīzē tikai pirms Singapūras GP.
Komandas jau otrajā čempionāta posmā saskarsies ar ļoti smagu pārbaudījumu tehnikai – karstums un mitrums būs nopietns tests jaunajam jaudas agregātam un dzesēšanas sistēmām. Komandas noteikti izmantos iespēju izveidot papildus dzesēšanas atveres virsbūvē, taču tas prasa upurus – tiek zaudēts aerodinamiskais piespiedējspēks un kompromitēta mašīnas stabilitāte. Līdz ar to Malaizijā būs iespēja izcelties komandām, kurām dzesēšanas sistēma ir augstākajā līmenī un nenākas upurēt mašīnas snieguma rādītājus.
“Pirelli” uz šo posmu vedīs vidējās un cietās riepas, kas būs pietiekami izturīgas. Tieši snieguma atšķirība starp abiem riepu tipiem noteiks startēģiju sacīkstei. Līdzīgi kā pērn, plānoti ir divi boksu apmeklējumi, tomēr tam visam var svītru pārvilkt lietus, kas ir regulāra parādība šajos platuma grādos.
Sepangas trase ir ļoti parocīga apdzīšanai un līdz ar to sacīkstes laikā mēs to redzēsim ļoti daudz, jo pilotiem palīgā nāks ne tikai jau ierastā DRS sistēma, bet arī ERS papildus jauda jeb ‘boost’ poga, kas uz mirkli ļauj izmantot agresīvāko degvielas maisījuma un enerģijas padeves režīmu.
Info: USB / Džeimss Alens