Kamēr daļa līdzjutēju kritizē jaunos noteikumus un jauno dzinēju skaņu, trīskārtējais pasaules čempions Nikijs Lauda tādus apgalvojumus sauc par absurdiem.

“Es nespēju saprast un uzsaktu to par absurdu, ka pēc tik aizraujošas sacīkstes Melburnā atrodas cilvēki, kas kritizē jaunos noteikumus,” paziņoja Lauda. “Tagad mums ir Formula 1, kas iet solis solī ar jaunākajām tehnoloģiju tendencēm. Vecie astoņu cilindru dzinēji bija morāli un fiziski novecojuši. Turbo tehnoloģijas nodrošina lielāku jaudu ar mazāku degvielas patēriņu, zemāku skaņas līmeni un mazāku iespaidu uz apkārtējo vidi.”

“Tieši šo iemeslu dēļ Formulā 1 kopā ar “Renault”, “Ferrari-FIAT” un “Mercedes” nākamgad būs arī “Honda” un nākotnē varbūt vēl kāds ražotājs,” skaidroja austrietis. “Es tajā redzu tikai priekšrocības. Kas attiecas uz skaņu, tad Formula 1 pievilcība nav tikai tās skaņa. Pievilcība slēpjas aizraujošā sāncensībā, kurā iesaistītas augstākā līmeņa tehnoloģijas un piloti, kuri spēj tik galā ar mašīnām augstākajā līmenī.”

“Runāt tikai par skaņu ir absurdi un man neizprotami,” turpināja “Mercedes” komandas direktors. “Viņi aizmirst, ka šīs mašīnas, pateicoties jaunajām tehnoloģijām, ir ātrākas (taisnēs) nekā V8 ēras formulas. Taču skaņai, ko rada izplūdes sistēma, nav ar to nekāda sakara – tas ir tikai emocionāls aspekts un es to neizprotu. Padarīt formulas mākslīgi skaļākas ir nepareizs risinājums un pat dīvains piedāvājums. Formula 1 šobrīd ir uz absolūti pareizā ceļa. Tas ir šī sporta kodekss – kustēties pēc iepsējas ātrāk uz priekšu un nevis skatīties atpakaļ. Visam pārējam, manā skatījumā, nav nozīmes.”

Kopš Austrālijas GP F1.LV lasītāji piedalījās aptaujā par to vai viņus apmierina jauno dzinēju skaņa un 51% no respondentiem atbildēja apstiprinoši, kamēr 39% ir izteikušies, ka skaņa viņus neapmierina. Vēl 11% savu viedokli pietaupījuši vēlākam laikam.

1 KOMENTĀRS

  1. Skaidrs, ka Laudas uztverē F1 attīstības virziens ir pareizais un sacīkstes Melburnā bija aizraujošas – viņa komanda taču uzvarēja! Das Stimmt!
    Ironiskā kārtā Red Bull nometnē valda krietni atšķirīgs viedoklis… 😀

  2. palielam Laudam taisniiba. nevar seedeet pagaatnee, kaa to dara Pro, un neiet laikam liidzi. nepaies ne paaris sezonas iekams jaunaas formulas buus aatraakas par vecajaam.

    Jauno formulu skanja ir OK. bet galvenais ka tagad pilotiem darba pilnas rokas jaunaas mashiinas novaldot. Magnusena starts vis-spilgtaak paraada kaada veida kjuudas ir iespeejamas jebkuru mirkli. kad peedeejo reizi kaadam shitaa pakalju iznesa starta taisnee? iespeejams ka tur sen atpakalj, kad zaale bija zaljaaka, un debesis zilaakas 🙂

    • Paldies, ka izvēlējies mani kā piemēru stagnācijai! 😀 Neizplūdīšu te garā un filozofiskā monologā un centīšos būt kodolīgs – man nekas nav pret jaunajām tehnoloģijām. Vēl jo vairāk – man vienmēr ir paticis tehniskais progress motoru sporta veidos. Tikai te ir viens “BET” – proti, tehniskā jaunrade ir apsveicama vienīgi tad, ja tā ‘bez acu aizmālēšanas’ ieviesta ātruma palielināšanas vārdā. Taču mūsdienās autosporta līdzjutējs tiek čakarāts tā, ka nelabi metas. Ko līdz visi tie KERS-i, ERS-i un turbīnas, ja visi pārējie parametri ir nogriezti līdz minimumam? Es jau teicu – drīz 1.formula brauks ar elektrodzinējiem, jo līdz 500 ccm iekšdedzes dzinējus nez’ vai samazinās. Un atkal visiem iebaros: “Ui, kādi mēs tehnoloģiski advancēti, kādi mēs zaļi un vidai draudzīgi”.
      Plūģa kungs, vai to Tu sauc par iešanu laikam līdzi?

      • jaa. es tieshaam domaaju ka hibriidtehnologjijas ir ieshana laikam liidzi. nevar muuzhiigi trenkaat 8 cilindru atmosfeerisko. paskat uz NASCAR- tur alu cilveeki veeljoprojaam lieto karboratoru, un domaa ka Saule rinkjo ap Zemi!!! pilniigs zero ieguldiijums modernaas autobuuves attiistiibaa.

        un ko tu uz to aatrumu iecikleejies? neredzi ka bez taa var iztikt? jauno endzhinu milziigaa griezesmomenta savaldiishana pilotiem ir pamatiiga skillu paarbaude. nevis tupa griest pa ovaalu ar gaazi griidaa. un jauno formulu max-speed ir pat lielaaks, bai ze vej.

      • Toties NASCAR alu cilvēki spēj mierīgi nodrošināt 43 (!) mašīnas uz starta katrā sacīkstē. Un tuvu tam arī abās zemākajās sērijās. Bet 1.formula jau 19. gadu pēc kārtas nevar savākt pilnu starta laukumu, turklāt pāris komandas atrodas bezcerīgā ‘veģetatīvā stāvoklī’. 😀