IndyCar čempionāta jaunās sezonas otrais posms norisināsies leģendārajā Longbīčas trasē, kur savulaik tika aizvadītas pat Formula 1 sacensības. Šogad Longbīčas “Grand Prix” notiks 40. reizi.
Longbīčas “Grand Prix” idejas autors ir Kristofers Pūks, kuram plāns par sacensību rīkošanu pilsētas ielās radās strādājot kādā tūrisma kantorī. Sacīkšu vēsture aizsākās ar 1975. gadu, kad tur notika Formula 5000 posms, bet jau gadu vēlāk šeit ieradās Formula 1. Tas bija laiks, kad sākās turbo motoru ēra, taču laikaposmā no 1976. līdz 1983. gadam, kad Longbīčā notika F1 sacīkstes, ne reizi par uzvarētāju nekļuva pilots, kas izmanto turbo dzinējus. Uzvaras šeit guvuši tādi braucēji kā Mario Andretti. Žils Vilnēvs, Nelsons Pikē, Nikijs Lauda un citi.
Tieši Longbīčā 1982. gadā tika sasniegts kāds F1 rekords, kas pastāv joprojām. Proti, Džons Vatsons guva uzvaru startējot no 22. pozīcijas un līdz pat šai dienai nevienam ko tādu atkārtot nav izdevies. Otrs “McLaren” pilots Lauda togad ieguva otro vietu, startējot no 23. pozīcijas. Savukārt “Ferrari” toreizējais pilots Renē Arnū ir vienīgais, kurš Longbīčā izmantojis turbo motoru un spējis kāpt uz pjedestāla. Tas notika 1983. gadā.
Kopš 1984. gada Longbīčā norisinās Amerikas formulu sacensības. 2007. gadā šeit braukt sāka arī sportskāri, bet kopš 2009. gada šis ir viens no pašreizējā IndyCar čempionāta posmiem. Šo piecu gadu laikā Longbīčas “Grand Prix” katru reizi uzvarējis kāds cits – Dario Frankitti, kurš šogad savainojumu dēļ autosportā vairs nestartē, Raiens Hanters-Rejs, Maiks Konveks, Vils Pauvers, kurš uzvarēja šī gada pirmajā posmā Sanpīterburgā, bet pirms gada arī Takuma Sato. “Andretti Autosport” ir vienīgā komanda, kas šajā laikā Longbīčā izcīnījusi divas uzvaras. Tiesa, Pauvers šeit uzvarējis ChampCar laikos, Sebastjans Burdē guvis pat trīs uzvaras, un tāpat pa uzvarai ir Elio Kastronevesam un Huanam Pablo Montoijam, kuram jācenšas uzlabot savs sniegums pēc blāvajiem rezultātiem pirmajā šī gada sezonas posmā.
Šogad Longbīčas “Grand Prix” svin apaļo 40. jubileju un tā ir viena no vecākajām sacīkstēm IndyCar kalendārā. Ko var gaidīt šajā nedēļas nogalē? Pavisam noteikti nav iespējams prognozēt uzvarētāju, jo īpaši ielu posmos uz pirmo vietu pretendē vismaz puse no startējošajiem pilotiem. Braucēju sastāvos būtiski jaunumi nav, vien tas, ka ar otro posmu šo IndyCar sezonu uzsāks spāņu veterāns Oriols Servija. Jāatceras arī, ka šogad Longbīčas posma starts tiks dots no vietas, nevis gaitā, kā bija līdz šim. Pēdējo reizi starts no vietas Longbīčā bija vērojams 2008. gadā, kad šeit vēl notika ChampCar sacensības.
3,167 kilometrus garajā ielu trasē šovakar notiks pirmie divi treniņbraucieni, sestdien vēl viens treniņš un kvalifikācija, bet svētdien – iesildīšanaš braucieni un 80 apļus garā sacīkste. Tās starts paredzēts plkst. 23:45 pēc Latvijas laika.
Aplis Longbīčā no pilota skatpunkta:
IndyCar kopvērtējums pēc 1. posma:
1. Will Power, 53
2. Ryan Hunter-Reay, 40
3. Hélio Castroneves, 36
4. Scott Dixon, 32
5. Simon Pagenaud, 30
6. Tony Kanaan, 28
7. Takuma Sato, 28
8. Justin Wilson, 24
9. Josef Newgarden, 22
10. Ryan Briscoe, 20
11. Sebastian Saavedra, 19
12. Mikhail Aleshin, 18
13. Sébastien Bourdais, 17
14. Graham Rahal, 16
15. Juan Pablo Montoya, 15
16. Mike Conway, 15
17. Carlos Muñoz, 13
18. Carlos Huertas, 12
19. James Hinchcliffe, 11
20. Charlie Kimball, 10
21. Jack Hawksworth, 9
22. Marco Andretti, 8
Pagājšgad viens no experimentiem ar startu no vietas nogāja greizi bišiņ, nu te vajadzētu būt oki. Tiem kas neiet gulēt, iesaku, LB parasti nav neinteresanta. bet ja vienīgie zināmie piloti pasaulē ir Vettels, Alonso, Hamiltons utt., tad droši uz čučumuižu… 😉
krutākā ielu trase aiz monaco!
ps. F1 ērā trasei bij diezgan savādāka konfigurācija – tagad saglabājies tikai “starta banāns” un “špiļka”.
Ehh, tracina šī situācija ar Rietumkrasta gonkām svētdienās – ja saņemies noskatīties, tad pirmdienā esi ne cepts ne vārīts… 😀
skaties ierakstaa. gan jau kautkur tiimeklii ir taadi atrodami.
vai veel labaak- neskaties vispaar 😛