Plāni uz 2015.gada sezonu ieviest aizliegumu uz riepu sildītājiem šobrīd ir apdraudēti drošības apsvērumu dēļ. Riepu sildītāju aizliegšana ievērojami samazinātu komandu tēriņus.

Pēc Bahreinas GP posma risinājās testi, kuros “Williams” jaunais testu pilots Felipe Nasrs strādāja “Pirelli” uzdevumā un testēja eksperimentālās 2015.gada sezonas riepas, kurām netiktu izmantoti riepu sildītāji. Tomēr brazīlietis atzina, ka tās bija ļoti grūti uzsildīt līdz vajadzīgajai temperatūrai pat Bahreinas karstumā, bet tādās trasēs kā Spa vai Silverstonā tas vispār nebūšot iespējams.

“Pirelli” sporta boss Pols Hemberijs paziņoja, ka galvenā problēma ir riepu spiediens, jo tas ievērojami atšķiras pie uzsildītām un aukstām riepām.

“Šobrīd mēs uzskatām, ka būs ļoti sarežģīti ieviest riepu sildītāju aizliegumu uz 2015.gadu,” paziņoja Hemberijs. Mums jāizvērtē visi riski, piemēram, tās kā riepas uzvedīsies pēc ilgstoša drošības mašīnas perioda, kad strauji kritīsies temperatūras un spiediens.”

Tostarp FIA prezidents Žans Tods paziņoja, ka citās sacīkšu kategorijās veiksmīgi iztiek bez riepu sildītājiem.

“Jā, GP2,” uz to atbildēja Hemberijs, kura pārstāvētā kompānija piegādā riepas arī GP2 un GP3 sērijām. “Taču mēs runājam par atšķirīgiem izmēriem un riepu spiedienu, kas startā ir ievērojami augstāks.”

Foto: IndyCarViens no iespējamiem risinājumiem kopā ar riepu sildītāju aizliegšanu būtu atteikties no vēcā stila augstā profila riepām un pāriet uz zemo profilu (kā IndyCar).

“Ja mums būtu zemāks profils ar stingrākām sānu daļām un mazāku ieteikmi uz aerodinamiku, tad riepu uzvedību nenoliedzami būtu ievērojami vieglāk kontrolēt,” paziņoja “Williams” tehniskasi vadītājs Pats Simonds.

1 KOMENTĀRS

  1. atklāti sakot, bija tieši tādas pārdomas, to ideju lasot pirmoreiz..

    man ir alternatīvs piedāvājums – a davaj atpakaļ uz dzelzs bremžu diskiem..

    JO – tiekot vaļā no (ļoti) karstajām oglekļa bremzēm, arī riepu spiedienam nebūs tāds izmaiņu diapazons kā pašlaik, arī šofera meistarībai kombinācijā ar pieredzi varētu tapt maķenīt lielāka nozīme.

    augstā profila riepas faktiski ir bezmaz vai pēdējā saikne ar sendienām.. Ja arī no tām jāatvadās, nu žēl gan, tad vienīgais, kas paliek, ir bez-ABS bremzes

    • vot arī Mišelin spiež uz to ka vajag lielākus R un zemo prilu, tad viņi nākšot atpakaļ. Tad arī varbūt var iztikt bez sildītājiem. Pašreizējās augstās R13(laikam, neatceros uz sitiena un nav vēlmes tagadīņ rakāties, lai pārliecinātos) ir riktīgs anachronisms pat ielu auto

  2. Kā vienmēr – lai ietaupītu vienu nosacīto elektrības vienību uz riepu sildītāju rēķina, tiks patērētas 10 ekvivalentas enerģijas vienības, lai veiktu visas nepieciešamās izmaiņas dēļ jauno noteikumu ieviešanas.
    Un tas attiecas uz pilnīgi visiem pseido-eko-zaļajiem projektiem.
    Starp citu, arī Zemes Stundas noorganizēšana paņem daudz vairāk enerģijas, nekā šīs akcijas laikā tiek ietaupīts. Rodas pamatots jautājums – kam patiesībā tas viss ir izdevīgi…?