Bijušais Formula 1 pilots Huans Pablo Montoija uzskata, ka DRS sistēma ir noderīga, lai uzlabotu šovu, tomēr tā devalvē apdzīšanas māku.

DRS sistēma paredz konkrētā trases posmā izmainīt aizmugurējā antispārna savērsuma leņķi, lai samazinātu gaisa plūsmas pretesību un palielinātu maksimālu ātrumu, tādejādi uzlabojot apdzīšanas iespējas. Sistēma tika ieviest 2011.gadā un kopš tā laika saņēmusi dažādas atsauksmes, tomēr kopumā tā pilda savas funkcijas un nodrošina vismaz pusi no visiem apdzīšanas manevriem. Tomēr Montoija uzskata, ka sistēma ir padarījusi apdzīšanu krietni vieglāku un mazāk izaicinošu, nekā iepriekš.

“Tā ir laba priekš šova, jo piloti sāk vairāk apdzīt, taču es domāju, ka apdzīšana ir māksla,” ‘Racers’s Edge’ video intervijā Pīteram Vinzoram skaidroja IndyCar pilots. “Tagad tas ir kā iedot Pikaso “Photoshop” programmu. Iepriekš pirms apdzīšanas bija vairāk jādomā un nācās riskēt. Tagad par pozīcijām nav tik ļoti jācīnās. Tu iebrauc taisnē, pietuvojies konkurentam un ar DRS līdz nākamajam līkumam tu jau esi garām viņam.”

Vēl kolumbietis, kurš aizgāja no F1 2006.gadā, kad pievienojās NASCAR, bet šogad atgriezās IndyCar sērijās, atzina, ka Formulā 1 viss ir atkarīgs no mašīnas.

“Paskatieties kaut uz Fetelu!” komentēja Montoija. “Pērn viņš šķiet uzvarēja visās sacīkstēs, bet šogad varētu palikt vispār bez uzvarām. F1 viss ir atkarīgs no tā vai esi pareizā komandā, pareizā brīdī.”

Jāpiebilst, ka šajā nedēļa snogalē IndyCar sezona turpināsies Alabamas trasē. Sacensību oficiālais nosaukums būs “Honda Indy Grand Prix of Alabama”. Jau šovakar plkst. 23:00 pēc Latvijas laika sāksies kvalifikāciju braucieni, bet svētdien plkst. 23:00 vakarā tiks dots starts sacensībām. Huans Pablo Montoija pagaidām kopvērtējumā ieņem astoto vietu.

1 KOMENTĀRS

  1. Nu baigais salīdzinājums, vēl tik piemetināt, ka Pikaso fotožopā neko nemācētu. Tāpat daudz ir atkarīgs no taisnes garuma, paša autiņa, ne tikai nospiest pogu un palidot garām. Skatoties tāpat neklasificēju – o, drs apdzīšana, o, bez drs apdzīšana.