Ar Niko Rosberga trešo uzvaru un “Mercedes” komandas sesto dubultuzvaru sezonā svētdien Austrijā noslēdzās F1 pasaules čempionāta astotais posms. Luiss Hamiltons kāpa uz pjedestāla otrā pakāpiena, kamēr trešo vietu guva un pirmo pjedestālu karjerā izcīnīja somu pilots Valterī Botass no “Williams” komandas, ziņo portāls “www.autoeuro.lv”.
Pirmās izmaiņas pozīcijās notika jau startā, kad Felipe Masa saglabāja pirmo vietu, Rosbergs uz mirkli pakāpās uz otro vietu, ko gan Botass dažus līkumus vēlāk viņam atņēma, savukārt Hamiltons no devītās vietas pacēlās uz ceturto, uzreiz iesaistoties cīņā par pjedetstālu. Līdz pitstopiem pozīcijas nemainījās – Masa un Botass atradās priekšā Rosbergam un Hamiltonam, savukārt pārējie pēc pirmajiem desmit apļiem tobrīd jau acīm redzami atpalika.
Rosbergs pirmais no līderu četrotnes 12. aplī veica riepu nomaiņu, bet nākošajos apļos pitstopā iebrauca arī Hamiltons, Masa un Botass. Rezultātā Masa bija lielākais zaudētājs, jo no pirmās pozīcijas atkrita uz ceturto, Rosbergs kļuva par līderi, Botass saglabāja otro vietu, bet Hamiltons pacēlās uz trešo. Lai gan vienubrīd Rosbergs kļūdījās un Botass to gandrīz izmantoja, lai kļūtu par līderi, tādā pašā secībā viņi turpināja braukt līdz otrajiem boksu apmeklējumiem. Kādu laiku vadībā atradās Serhio Peress, kurš pirmo riepu nomaiņu veica tikai 30. aplī.
Arī otro riepu nomaiņu pirmā veica “Mercedes” komanda. Hamiltons otrajā pitstopā iebrauca 40. aplī, uzreiz pēc tam sekoja Rosbergs, kurš pārliecinoši saglabāja pirmo pozīciju. Savukārt Botass pēc otrā pitstopa zaudēja otro vietu Hamiltonam un sacīksti turpināja trešajā vietā. Masa bija piektais, jo atkrita aiz Peresa, kurš turpināja braukt ar vienu veiktu riepu nomaiņu. Arī “Force India” braucējs 56. aplī veica otro pitstopu, palaižot Masu uz ceturto vietu.
Rosbergs tā arī nepielaida Hamiltonu bīstamā tuvumā līdz pat finišam, izcīnot trešo uzvaru sezonā un sesto F1 karjerā. Hamiltons tikmēr guva otro vietu, pārliecinoši uzveicot Botasu, kurš pēdējos pārdesmit apļos krietni atpalika. Kvalifikācijas uzvarētājs Masa guva ceturto vietu, bet punktos Austrijas posmu pabeidza arī Fernando Alonso, Serhio Peress, Kevins Magnusens, Daniels Rikjardo, Niko Hilkenbergs un Kimi Raikonens.
Neveiksmīgs šis posms izvērtās aizvadīto četru F1 sezonu čempionam Sebastjanam Fetelam, kurš jau kvalifikācijā nespēja iekļūt “Top 10”. Sacensību otrajā aplī viņa “Red Bull” formula pēkšņi kļuva pavisam lēna, bet pēc apstāšanās pēkšņi atsāka darboties un vācietis sacīksti turpināja no pēdējās vietas. Pēc tam viņš sadūrās ar Estebana Gutjeresa mašīnu, salaužot priekšējo antispārnu, bet pēc aptuveni pus distances komanda viņam pavēlēja doties boksos, lai izstātos.
Rosbergs F1 kopvērtējumā jau 29 punktus priekšā Hamiltonam.
Sezonas devītais posms norisināsies 6. jūlijā, kad cīņa tiks aizvadīta Silverstounā, Lielbritānijā.
Austrijas “Grand Prix” rezultāti:
1. Nico Rosberg (Mercedes), 71 aplis
2. Lewis Hamilton (Mercedes), +1.9
3. Valtteri Bottas (Williams), +8.1
4. Felipe Massa (Williams), +17.2
5. Fernando Alonso (Ferrari), +18.3
6. Sergio Perez (Force India), +28.2
7. Kevin Magnussen (McLaren), +31.5
8. Daniel Ricciardo (Red Bull), +42.9
9. Nico Hulkenberg (Force India), +43.5
10. Kimi Raikkonen (Ferrari), +47.1
11. Jenson Button (McLaren), +50.2
12. Pastor Maldonado (Lotus), +1 aplis
13. Adrian Sutil (Sauber), +1 aplis
14. Romain Grosjean (Lotus), +1 aplis
15. Jules Bianchi (Marussia), +2 apļi
16. Kamui Kobayashi (Caterham), +2 apļi
17. Max Chilton (Marussia), +2 apļi
18. Marcus Ericsson (Caterham), +2 apļi
19. Esteban Gutierrez (Sauber), +2 apļi
Izstājās:
Daniil Kvyat (Toro Rosso)
Jean-Eric Vergne (Toro Rosso)
Sebastian Vettel (Red Bull)
F1 čempionāta kopvērtējums pēc 8. posma:
1. Nico Rosberg, 165
2. Lewis Hamilton, 136
3. Daniel Ricciardo, 83
4. Fernando Alonso, 79
5. Sebastian Vettel, 60
6. Nico Hulkenberg, 59
7. Valtteri Bottas, 55
8. Jenson Button, 43
9. Felipe Massa, 30
10. Kevin Magnussen, 29
11. Sergio Perez, 28
12. Kimi Raikkonen, 19
13. Romain Grosjean, 8
14. Jean-Eric Vergne, 8
15. Daniil Kvyat, 4
16. Jules Bianchi, 2
1. Mercedes, 301
2. Red Bull/Renault, 143
3. Ferrari, 98
4. Force India/Mercedes, 87
5. Williams/Mercedes, 85
6. McLaren/Mercedes, 72
7. Toro Rosso/Renault, 12
8. Lotus/Renault, 8
9. Marussia/Ferrari, 2
gonka smuka, labi nobrauca, masa kaut ka tomer nomulaja atkal lielo iespeju.
Bet kaut ka biku sak kaitinat ka Hamim pitstopi visu liaku ir 0,5-1s lenaki, ka rezultata 2 pitstopi gonka un tas ari izskir kas dabun ieverojamu parsvaru. ( patikami ka to ari Weber uzsvera interviju laika)
otra lieta moch Aldis var pakomentet, Pedejos posmus mersiem ir problemas ar bremzem un abi brauceji daudz parliek bremzesanas balancu vairak uz priekus, jo aizmugurejas bremzes visu laiku parkarst. del ta ka sogad viniem ir bremzesana caur ”vadu” vini ir visi samazinajusi aizmugurejo bremzu disku izmeru, bet ja parkarst visu laiku, kapec neuzliek atpakal biku lielakus diskus ( protams paris gramus zaudetu), bet nevajadzes visu sacikti manadzet bremzes…
Njā, tas cirks ap Fetelu jau sen kā izbesījis ir. Tiešām viņa heiteri ir tik ļoti priecīgi kārtējo reizi atslēdzot viņam piedziņu? Samaksāts tur ir par visu, un šī ir cena, lai lielie bosi vispār ļautu otram vācietim cīnīties par titulu.
Bet nu Rosbergs gan ir malacis. Izmanto savu iespēju.
(Mīnusu magnēts ieslēgts)
Es arī gribētu teikt , ka normāls tehnisko problēmu limits ir jau izsmelts pārpārēm . 😛 Tas jau sāk izskatīties nenormāli 🙂 Bet Niko laikam Hamja draudzību vairs neredzēt kā savas ausis 😛 Malacis 🙂
A par mīnusiem neraizējies , tos Tev Valmieras strazdi sanesīs biezā slānī 😛
da nē, nr 1 mašīna šogad bij paredzēta Vēberam a šis notinās, tāpēc kā pēc ranga vecākajām nr 1 mašīna tika Sebam. Nekādas konspirācijas.
Nu cik atceros, tad pagājušogad “kroplis Horners” to Vebera mašīnu bojāja 😛 Diez kas šogad to stafeti pārņēmis 😀
jā, tiku lasījis šeit šinī satā tādas versijas us saukļus pagājšgad, neatceros gan tagadīņ autoru lai precizētu.
nu gan tas Bottas! Pirmo riezi uz pjedestāla, visi lēkā riņķī un šļaksta šampi, a šis stāv stūrī un badīgi visu salej rīklē!?… Nu soms kas Soms!
Viss bija plus mīnus paredzams, tikai Veķiks izcēlās. Protams prasījās nedaudz interesantāka cīņa star mersi un williams, dēļ boksiem nekas labs nesanāca.
VET sakarā – daži spēcīgi vārdi, kurus esot teicis Horners pēc Austrijas GP finiša.
“The reliability is unacceptable. The performance is unacceptable,”
“There needs to be change at Renault,”
“It can’t continue like this. It’s not good for Renault and it’s not good for Red Bull.”
Runajot pa redbull, domaju ka sis gonka ielika loti loti labus pamatus tam ka Redbull taisis savu motoru 😉
tā no nulles, uzreizi taisīs.. atļaušos kautri pasmaidīt
ja i reņi (vieni no pašreizējās ‘hibrīddzinēja’ specenes apoloģētiem un proponentiem) nespēj galus savilkt kopā, un neko spīdoši neiet arī pārējiem (i Ferrari i Mercedes ir bijuši savi endž.., tfu, Power Unit-u, zvaigznīšu brīži šogad), tad kādas izredzes ir buļļiem uztamborēt kaut ko labāku.
Nevar nepieminēt padlaiku aņuku – ‘kolchoza kopsapulcē nolēma atteikties no mākslīgās apsēklošanas un turpmāk iztikt pašu spēkiem’.. 😀
Nevar zināt. Par spīti visiem konspireišn RB tomēr diezgan cieti pastāv uz ka netaisīs savus power-unitus un ka Renault būs vēl vismaz gadu un Renault saka ka līgums ir līdz ’16 beigām. Uzmini nu – Daughter is nice but Mother isn’t bad either. Gribās , bet durās.
Nav ko ņirgt, līdzīgās domās ir VISI Sky TV eksperti.Martins Brandls pat izteicās, ka tas ir “no brainer” (lēmums, kas ir tik acīmredzams, ka neprasa pat īpašu apspriešanu). Viņu loģika bija diezgan vienkārša:
Ja viņi atsakās no Renault, tad kas paliek? Mercedes viņiem motorus nedos, tas ir skaidrs. Ferrari motorus viņi neņems paši, ja tie pat dotu. Honda ir lēciens nezināmajā pār kuru viņiem nebūs kontroles tieši kā šobrīd.
Ņemot vērā to, ka viņiem JAU IR divas komandas, kas lietos viņu motorus un droši būs vēl vismaz viena, kas gribēs pirkt tad tas tiešām ir acīmredzams risinājums.
RB motoru departamenta klienti tad būtu ne tikai F1, bet arī visi citi motoru sporta veidi, kuros viņi piedalās. Nauda viņiem ir, ambīcijas arī. Galu galā viņi uz to visu vēl kārtīgi uzvārītos.
kā man fascinē tā ļaužu tainsprātība.. (alias vientiesība)
ja jau Hondas izvēle ir notaksēta par ‘lēcienu nezināmajā’ un tamdēļ nepieņemama alternatīva, tad ‘how come’, ka buļļu kūtī ‘iztiekot ar pašu spēkiem’ dzinēju būvēšanā, ir kas labāks sagaidāms???
nujā, ir pie buļļiem dizaina ģēnijs un guru misters Newey pierakstīts, bet a) powerjuniti NEKAD nav bijusi viņa specialitāte, b) arī ģēnijiem palaikam gadās izkalt apaļu čiku, c) ‘izkrāso pats’ jelko no tēmas, ka viens nav karotājs..
Es neteicu, ka Honda ir nepieņemama alternatīva, ja kas. Un vispār, es tikai atstāstīju to, ko sapratu no Sky TV intervijas ar Marko un komentāriem pēc tam. Par to, ka Ņūvijs konstruētu dzinējus, es pat domājis nebiju (Cik sapratu, tad viņš grib konstruēt Red Bull jahtu priekš America Cup).
Versija par Renault Sport pirkšanu izskatās ideāls variants, ja kas un es liktu savu naudu uz šo problēmas risinājumu.
P.S. Vēl jau nevajag aizmirst saikni ar Infiniti… Varbūt RB var nopirkt Nismo? 🙂
Nu vot šitais jau izklausās drusku loģiskāks variants nekā Brundle/Lipskis k-gs versija vai Dr. Helmet ”twīti”
http://www.f1news.ru/news/f1-95632.html
p.s protams pagājušas vairākas dienas un esam gudrāki tākā nevienam nepārmetu par iepriekš izteiktiem minējumiem, versijām utm, tas pat ir patīkami ka fani domā, lauza smadzenes, cenšas kādas verbūtības un teorijas producēt utt.
vot kas besī ir tie kas vienā laidā blēj vienu un to pašu no sērijas par fermeriem, šokolādēm, pirkstiem, kropļiem un tamlīdzīgu lozungu protagonistiem
yep..