Cosworth” ar Bernija Eklstona atbalstu meklē iepsējas atgriezties Formulā 1 un piegādāt jaunā formāta V6 motorus. Kompānija pameta F1 pirms jaunās ēras, jo klientu un partneru trūkuma dēļ šo programmu uzsākt nebija rentabli, tomēr šobrīd “Cosworth” ir atvēruši jaunu ražošanas cetru savā Northemptonas bāzē un plāno sākt darbu pie jaunās paaudzes V6 dzinējiem, kuru cena būtu ievērojami zemāka par šobrīd Formula 1 tirgū trīs pieejamiem dzinējiem: “Mercedes”, “Renault” un “Ferrari”.

“McLaren” izpilddirektors Ēriks Buljē ir paziņojis, ka laiks, lai jau uz 2015.gada sezonu vadošās komandas sagatavotos plāniem izmantot trīs mašīnas, paliek aizvien mazāk. Bernijs Eklstons mēģina lobēt šādu scenāriju gadījumā, ja vairākas no esošajām mazām komandām nespēs pārdzīvot ziemu un nākamajā sezonā nestartēs. Lai mašīnu skaits uz starta nenokristu zem 20, pastāv iespēja, ka vadošās komandas varētu pieteikt trīs mašīnas. Tomēr Buljē ir paziņojis, ka nepieciešami vismaz seši mēneši, lai nodrošinātu tādu iespēju.

Tikai divas nedēļas palikušas līdz Krievijas GP, tomēr publikas viedoklis šajā jautājumā joprojām nav vienozīmīgs. Neskatoties uz Ukrainas krīzi, MH17 katastrofu un Krievijas saspīlētās attiecības ar Rietumu pasauli, FIA un Bernijs Eklstons ir apņēmības pilni organizēt Krievijas GP posmu Sočos. No savas puses Formula 1 komandas ir saistītas ciešās līgumsaistībās ar FOM un Berniju Eklstonu, kā arī atzinušas, ka sekos FIA norādēm. Savukārt FIA tikai neoficiālā līmenī izsaka bažas, kamēr Čarlijs Vaitings jau ir inspicējis trasi un paziņojis, ka posms varot notikt bez aizķeršanās. Tostarp Vācijas SID ziņu aģentūras veiktā aptauja liecina, ka 71% no aptaujātajiem ir pret Krievijas GP norisei politiskās situācijas dēļ.

1 KOMENTĀRS

  1. Par “Crosworth” tikai priecāšos. F1 kopā ar viņiem ir laba un gara vēsture.

    Nu nezinu vai tās 3 mašīnas ko dos? Varēsim vērot situāciju ka viss pirmais 12nieks katrā posmā sastāvēs no meršiem, ferrari, red bull un maclareniem, pārējie par puktiem varēs tikai sapņot.

    Manas domas vienmēr ir bijušas par to ka sportu ar politiku kopā jaukt nedrīks, bet šinī situācijā nākas piekrist tiem 71% Vāciešu. Komunismam un diktatoriem šinī sportaveidā nav vietas.

    • labāk par Āri Vatanenu (ikauņu autosporta federācijas šefu, FIA ‘slēgto ceļu’ (kas IMHO nozīmē ‘ralliju’) komisijas šefu, vismaz uz to brīdi, varbūt ka jau nomests tagad) to nav iespējams pateikt:

      “It is often said that Formula One should not mix politics and sport, but the Russian regime is already mixing politics and sport in a blatant way, so we have to respond. It is for Bernie and the owners to cancel the race.”
      un –
      “It is an unprecedented situation since the Second World War, and we have to ask ourselves how history will remember us and what we did or did not do.”

  2. uz Krievzemes inaugurālo GP, apņemos:

    a) neskatīt ne sacīksti ne kvalifikāciju ne tiešraidē, ne caur webstrīminga servisiem, ne jūrtrubā/utml, ne arī jelkādas ziņas par šo raci mēdijos, kas jau līdz šim nav pauduši viedokli, ka šim GP nevajadzētu notikt;

    b) nedarbināt apmaksāto F1 opiciālo aplikāciju uz mobīlajiem devaisiem, kamēr notiks GP, un nekad nevērt tur vaļā attiecīgā GP sekciju pirms/pēc vīkenda.

  3. 1. Apsveicami ka Cosworth sāk saprast ka nākotne ir hibrīddzinējos, pliks ICE jau principā ir pagātne.
    3. Nu – nevajadzētu uz tiem Sočiem tam cirkum braukt, bet laikam kamēr B.C.Ecclestone & Co un FIA no krieviem piķi nedabūs, tikmēr tas etaps paliks dienaskārtībā.
    2. Kāds var tā riktīgi pamatot 3-mašīnu komandu loģiku???
    Ja punktus dod visiem trim, tad kāda intriga ja piem. Merc izcīna Celtnieku kausu jau ap Monaco?
    Vai ja punktus dod tikai diviem pirmajiem, tad kam tā trešā mašina vispār vajadzīga? – Lai traucētu un pie vajadzības taranētu konkurentus?
    Šķiet ka vecais krabis Dižais Blefotājs vai nu sāk ciest no vecuma plānprātības un zaudē realitātes sajūtu, vai nu pēc izcilajiem panākumiem Sēņuvīra lietā kļūst pavisam nekaunīgs un turklāt lecīgs.