Aizvadītajā nedēļā pirmo reizi Formula 1 vēsturē aizvadītas sacensības Krievijā. Lai gan sākotnēji parādījās runas, ka sacīkste politisku apsvērumu dēļ varētu tikt atcelta, tomēr tā nenotika un motorsporta faniem bija izdevība redzēt ne tikai pirmo grand prix izcīņu Sočos, bet arī pieredzēt to kā jau tagad, 3 posmus pirms čempionāta noslēguma, tiek izšķirts konstruktoru kausa liktenis, par kura ieguvējiem kļuva Mercedes vienība.

PIRMO REIZI KRIEVIJĀ

“F1LV

Lai gan runas par sacīkstes rīkošanu Krievijā bijušas kopš neatminamiem laikiem, tomēr līdz reāliem darbiem līdz šim krievi nebija tikuši. Toties pēc svētdienas sacīkstes Soču trasē, kaut viena sacīkste ir aizvadīta katrā no pasaules astoņām lielākajām valstīm. Krievija kļuvusi par 31. valsti kur aizvadīta kaut viena F1 sacīkste. Lielākā valsts pasaulē, kurā pirmās formulas braucēji vēl nav viesojušies nu ir Kazahstāna.

Soču autodroms kļuva par 71. trasi F1 vēsturē. Tiesa gan, daļa no šīm trasēm gadu gaitā pamatīgi izmainījušās un minimāli sakrīt ar sākotnējo konfigurāciju. Tikmēr Krievijas GP kļuvis par četrdesmito GP F1 vēsturē. Tas, galvenokārt, tādēļ, ka gadu gaitā vairākas valstis saglabājušas GP statusu, neraugoties uz trases maiņu, piemēram, ASV GP aizvadīts 8 trasēs, bet Francijas GP septiņās.

Īpaši krievu fanus iepriecināja vietējais braucējs Daņila Kvjats, kurš nākamsezon ieņems Sebastiana Fetela vietu Red Bull sastāvā. Kvjats spēja kvalificēties piektajā pozīcijā, kas ir ne tikai viņa, bet arī Krievijas braucēju visu laiku labākā starta pozīcija. Sacīkstes Kvjatam gan neizvērtās tik veiksmīgas, un krievu braucējs palika bez punktiem.

MERCEDES PIRMAIS TITULS

Vācu vienība šogad diezgan pārliecinoši ieņem pirmo vietu čempionāta kopvērtējumā, kamēr tās braucēji ieņem pirmo un otro vietu braucēju ieskaitē. Pēc Krievijas GP izcīņas Red Bull ir zaudējusi matemātiskas iespējas izcīnīt titulu, kas nozīmē, ka Mercedes kļuvusi par 15. komandu F1 vēsturē, kas izcīnījusi konstruktoru kausu. Tas nebūtu pirmais tituls, ja konstruktoru kausu piešķirtu pirms 1958. gada.

Savukārt, Mercedes braucējs Luiss Hamiltons izcīnīja 31. uzvaru karjerā, panākot līdz šim uzvarām bagātāko britu braucēju Naidželu Manselu, kurš lielāko daļu savu uzvaru (9) izcīnīja 1992. gadā. Arī Hamiltons šogad ticis pie 9 uzvarām, kas nozīmē, ka uzvaru skaita ziņā viņu šogad neviens pārspēt vairs nevar, tomēr čempiona titulu viņš vēl negarantēs pat tad, ja uzvarēs nākamajās divās sacīkstēs, bet Rosbergs gūs tikai 18 punktus tajās.

Soču autodroms bija 26. trase, kurā Luisam Hamiltonam izdevies kāpt uz pjedestāla. Tādejādi britu braucējs šajā rādītājā pārspējis savu pirmo komandas biedru Fernando Alonso. Par vienu vairāk ir Mihaelam Šūmaheram, bet rekords ar goda pjedestāliem 29 atšķirīgās trasēs pieder Alenam Prostam.

Mercedes komandai izdevās izcīnīt jau devīto dubultuzvaru šosezon. McLaren pieder rekords, kas uzstādīts 1988. gadā, kad Airtons Senna un Alens Prosts deva komandai 10 dubultuzvaras 16 posmos. Tai sezonā McLaren komandas braucēji izcīnīja 25 finišus pirmajā trijniekā. Mercedes šosezon tas izdevies jau 26 reizes, turklāt, ja rezultāti strauji nepasliktināsies, visticamāk, tiks pārspēts 2004. gadā uzstādītais rekords, kad Ferrari komandas braucēji Mihaels Šūmahers un Rubenss Barikello izcīnīja 29 goda pjedestālus.

Mercedes šis posms izvērtās lielisks ne tikai kā komandai, bet arī kā dzinēju ražotājam. Pirmo reizi rūpnīcas vēsturē visi pirmajās piecās vietās finišējušie braucēji izmantoja Mercedes dzinējus. Pēdējo reizi labāko 5 braucēju vidū bija atrodams tikai viens dzinēju piegādātājs 1982. gada Longbīčas GP, kad pēc Ferrari braucēja Žila Vilnēves diskvalifikācijas visi 10 finišējušie braucēji izmantoja Ford Cosworth motorus.

Jau ceturto reizi šosezon pirmās četras starta pozīcijas ieņēma braucēji ar Mercedes dzinējiem. Tik pārliecinoša dzinēju ražotāja dominance kvalifikācijās nav redzēta kopš 1980. gada, kad Ford izdevās iegūt pirmās četras starta pozīcijas 4 reizes.

ĀTRĀKĀ APĻA ĪPAŠNIEKU SKAITS PALIELINĀS

Lai arī Valtteri Botass šogad sevi parādījis kā ļoti talantīgu un noturīgu braucēju, tomēr sacīkšu ātrāko apli līdz šim viņam nebija izdevies sasniegt. Lai gan pēdējo 2 sezonu laikā viņš ir tikai otrais braucējs, kam izdodas pirmo reizi karjerā sasniegt ātrāko apli, tomēr no 21 braucēja, kas piedalījās Krievijas GP, tieši divas trešdaļas kaut reizi savā karjerā ir uzstādījuši sacīkstes ātrāko apli. Vienīgie, kam tas nav izdevies, ir Rikjardo, Magnusens, Maldonado, Verņē, Kvjats, Čiltons un Eriksons. Botasa ātrākais aplis arī apturēja Mercedes sēriju. Vācu vienības braucēji bija izcīnījuši ātrākos apļus pēdējos 7 posmos. Garākā sērijā vēsturē līdz šim izdevusies Ferrari (9) 2004. gadā.

Vienīgais zviedru braucējs Markuss Eriksons, līdzīgi kā Daņila Kvjats, jau otro sacīksti pēc kārtas izcīnija savu karjeras labāko starta pozīciju. Eriksons startēja no 16. pozīcijas, tomēr sacīkstēs pacīnīties par augstvērtīgiem rezultātiem Caterham braucējam neizdevās.

Pārtrūkusi visai īpatnēja sērija Red Bull vienībai. Pēdējos 7 posmus braucējs, kurš zaudēja komandas biedram kvalifikācijā, finišēja augstākā pozīcijā. Krievijas GP austrāļu braucējam Danielam Rikjardo izdevās pārspēt titulēto komandas biedru Sebastianu Fetelu gan sestdienā, gan svētdienā.

Tikmēr Red Bull jauno braucēju komandas Toro Rosso braucējs Žans Ēriks Verņē, kurš joprojām nav cerību startēt čempionātā arī nākamsezon, panāca Sebastianu Buemi sacīkšu skaita ziņā Toro Rosso komandā. Abi braucēji itāļu komandā aizvadījuši 55 sacīkstes. Ja nenotiks nekas pārsteidzošs, Verņē skaits apstāsies pie 58.

Pastors Maldonado kļuvis par pirmo braucēju, kurš viena starta pozīciju soda dēļ cieš vairāk kā vienu nedēļas nogali. Lotus komandas braucējs pārsniedza atļauto dzinēja komponenšu limitu Japānā, par ko saņēma 10 starta vietu sodu. Tā kā kvalifikācija neizdevās veiksmīga, tad piecas pozīcijas Pastoram bija jāzaudē Krievijā. Arī šajā posmā Maldonado turpināja vajāt neveiksmes, kā rezultātā, Venecuelas vienīgajam F1 pārstāvim nāksies saņemt 4 pozīciju sodu ASV GP izcīņā pēc 3 nedēļām.

Šī bija pirmā reize kopš 1994. gada Kanādas GP, kad kāda komanda (toreiz Simtek, tagad Marussia) nedēļas nogalē piedalās tikai ar vienu mašīnu, izrādot cieņu smagi cietušajam Žilam Bjanki. Turēsim īkšķus par Žilu un novēlēsim viņam veiksmīgu rehabilitācijas procesu!

Ja pamanījāt kādu interesantu faktu, kas šeit būtu palaists garām, padalieties ar to komentāros!