Četrkārtējais pasaules čempions un Žila Bjanki tautietis Alens Prosts ir paudis savu sašutumu un dusmas par to, kā tika risināta situācija Japānas GP Bjanki avārijas laikā.

Arī Prosts uzskata, ka FIA bija jārīkojas citādi brīdi, kad slapjā trasē avarēja Adriana Zutila formula. Lai gan starndarta procedūra prasa dzelteno karogu izkāršanu šādos gadījumos, Prots ir pārliecināts, ka FIA bija jārīkojas piesardzīgāk brīdī, kad lietus atsākās un trasē apstākļi kļuva bīstami.

“Es nevēlos uzsākt nevajadzīgu diskusiju ar FIA, jo man ir liela cieņa pret to, kas ir panākts drošības jautājumis pēdējos 20 gados,” paziņoja Prosts. “Uzlabotas ir mašīnas un trases, tomēr vienīgā lieta, kas palikusi pa vecam ir tas sasodītais traktors – ko tas darīja trasē? Es biju ļoti nikns un šokēts par šo incidentu.”

“Protams, ir konkrēta procedūrea, tomēr apstākļi pasliktinājās un redzamība arī – trasē bija krietni vairāk ūdens,” skaidro Prosts. “Šādos apstākļos, jo īpaši ar visu pieredzi, kas viņiem ir, riska pakāpei bija jābūt nulles līmenī.”

“Sacīkstes sākumā viņi pieņēma pareizo lēmumu par sacīkstes apturēšanu,” turpināja francūzis. “Tāpēc esmu šokēts, ka vienā gadījumā viņi nodrošinās no jebkāda riska, bet otrā nē. Protams, tā bija nevaiksmīga sagadīšanās, tomēr nevar vērtēt negadījumu pēc tā iemesla, bet gan jāvērtē pēc sekām. Ja viņš būtu mans dēls, es mūžam nevēlētos redzēt šāda veida sadursmi ar traktoru F1 trasē. To es nevaru pieņemt.”

1 KOMENTĀRS

  1. Taisnība – tas ir absurds, ka mūsdienās lietus sacīkstes gandrīz vienmēr sākas ar drošības mašīnu, taču tad, kad lietus laikā pa trasi braukā traktori, drošības mašīnas nav. Tomēr, ņemot vērā Prosta F1 vēsturisko statusu, varēja jau nebaidīties uzsākt izvērstāku diskusiju ar FIA un norādīt ar pirkstu uz dažām ‘neaizstājamajām’ sirmajām galvām…

    • kas IMHO atvēsina gallu temperamentu, ir paša atvases izgājiens pret Haidfeldu Formula-E inaugurālajā sacīkstē.. pilnīgi iespējams ir uzrauties uz atbildi, ka lai iemāca Nikolaju Prostu papriekš šoferēt formulas, pirms ņemties mācīt FIA, ko un kā vajag/nevajag darīt..