2014.gada sezonas tituli ir sadalīti un laiks piešķirt arī efektīvākā pilota nosaukumu, vērtējot pēc iegūtā punktu skaita un saņemtās algas. Šajā sezonā šo titulu ir izcīnījis Daniels Rikjardo, kura alga “Red Bull” vienībā bija 750’000 Eiro.
Austrālietis kopvērtējumā finišēja trešajā vietā, gūtot trīs uzvaras un kļūstot par vienu no sezonas lielākajiem pārsteigumiem. Otrs sezonas pārsteigums bija Valteri Botass, kuram gan neizdevās izcīnīt uzvaru, tomēr somu pilots regulāri parādījās uz goda pjedestāla un guva vairāk punktus par savu komandas biedru Felipi Masu, kura alga ir četras reizes lielāka. Līdz ar to nav brīnums, ka tieši Botass ar Rikjardo ir divi efektīvākie sezonas piloti un par katru viņu izcīnīto punktu attiecīgi “Williams” un “Red Bull“ komandas ir samaksājušas attiecīgi 5376 un 3151 Eiro.
Protams, atpelnīt savas lielās algas vadošajiem pilotiem nemaz nav tik viegli, tomēr Niko Rosbergs un Luiss Hamiltons, pateicoties lieliskai “Mercedes” sezonai, to ir paveikuši godam. Tikmēr Fernando Alonso ar Sebastianu Fetelu šogad savas 22 miljonu algas nav atpelnījuši visai proguktīvi. Taču visbēdīgāk ar to ir veicies Kimi Raikonenam, kurš par katru izcīnīto punktu no “Ferrari” komandas saņēma 400’000 Eiro, un Pastoram Maldonādo, kurš ir neefektivitātes karalis – 1,5 miljoni Eiro par katru punktu. Tabulā nav iekļauti piloti, kas netika pie punktiem sezonas laikā. Datu avots Business Book GP (Via bleacherreport.com).
Pilota | Alga (Eiro) | Punkti | Eiro par punktu |
Daniel Ricciardo | 750,000 | 238 | 3151 |
Valtteri Bottas | 1,000,000 | 186 | 5376 |
Kevin Magnussen | 1,000,000 | 55 | 18,182 |
Felipe Massa | 4,000,000 | 134 | 29,851 |
Daniil Kvyat | 250,000 | 8 | 31,250 |
Jean-Eric Vergne | 750,000 | 22 | 34,091 |
Nico Rosberg | 12,000,000 | 317 | 37,855 |
Nico Hulkenberg | 4,000,000 | 96 | 41,667 |
Sergio Perez | 3,000,000 | 59 | 50,847 |
Lewis Hamilton | 20,000,000 | 384 | 52,083 |
Jenson Button | 16,000,000 | 126 | 126,984 |
Sebastian Vettel | 22,000,000 | 167 | 131,737 |
Fernando Alonso | 22,000,000 | 161 | 136,646 |
Jules Bianchi | 500,000 | 2 | 250,000 |
Romain Grosjean | 3,000,000 | 8 | 375,000 |
Kimi Raikkonen | 22,000,000 | 55 | 400,000 |
Pastor Maldonado | 3,000,000 | 2 | 1,500,000 |
Tie matemātiskie efektivitātes rādītāji paši par sevi nekādu šoku neizraisa, taču atalgojumu apmēri gan. Nu, kā Rikjardo var saņemt nožēlojamus 750 tūkstošus vienā no naudīgākajām komandām, kamēr tādas neko nesasniegušas viduvējības, kā Hulkenbergs, Peress, Grožāns, vai arī debitants Magnusens saņem miljonu un vairāk? Laikam tāda ir Red Bull politika: “Mēs tev, puikiņ, dodam, čempionu mašīnu, bet tu strādā par vēdera tiesu, kamēr nebūsi pierādījis, ka esi cienīgs normālu algu saņemt”. Kauns…
‘kauns’ ir tupus komentus drukāt. ko katrs F1 darbarūķis ir savā līgumā parakstījis, tā viņa darīšana un izvēle…
neesmu grožāna fans vēl kopš laikiem, kad viņējais vienā formuļu kategorijā ar HŠ braucīja, bet puiša spēja noturēties apritē ir atzinības vērta, ja ne konkrētie sasniegumi trasē. Kuriem, jāatzīst, arī ir novērojama tendence laika gaitā uzlaboties.
Nu un par Nikolausu Hu(e)lkenbergu pat i nekas īpaši jāsaka nav..
Tā neko sev Hulkenbergu, Peresu un Grožānu nosaukt par neko nesasniegušām viduvējībām.
Skaidrs, ka puisim, kas tikko izvilkts no jauniešu komandas nebūs tāds līgums kā džekiem, kas jau vairākus gadus stabili brauc un ar normālu mašīnu jau sen pie uzvaras būtu tikuši.
Es no saviem vārdiem neatkāpšos. Jā, Hulkenbergs, Peress un Grožāns ir viduvējības! Kur tad ir viņu sasniegumi? Visi kā viens nolauzuši 1.formulā ne mazāk kā četras sezonas, braukuši dažādās komandās (un ne jau Marussia vai Caterham), taču tā arī mīcās bez nevienas uzvaras. Hulkenbergs pat uz pjedestāla nekad nav bijis.
Neredzu lielu starpību starp, piemēram, Hilkenbergu un Vēberu. Arī viņš ar Jaguar neko nespēja izdarīt. Bet līdzko ir mašīna ar kuru var uzvarēt, viss mainās. Tas pats Rosbergs arī ar Williams ir labs piemērs. Diez vai Hamiltons vai Fetels ar Force India uzvarētu 🙂
kārtējais britu humora meistarstiķis – par VET atvadām no RBR:
The entire workforce gathered for a final group photo with Christian Horner saying a few words, Adrian Newey a few more and finally the German admitting: “You’re not making this any easier.
“The last six years have been incredible,” he continued. “What we’ve achieved, the work that’s gone in. So much passion, so much dedication. It will always stay in my heart. Big, big thank you to everyone. In the end we had the better car because we were the better team. Thank you really doesn’t really describe enough what I feel.”
Horner then presented Vettel with a goody bag to take away. According to the team it included an espresso cup, some very tight red Speedos and a pair of sunglasses – none of which have ever been required in Milton Keynes – and a few other items that, for the sake of Anglo-Italian relations will go unmentioned.
Pilns texts – http://www.pitpass.com/53093/Vettel-bids-emotional-adieu-to-Red-Bull
anyways, no manis vien – FORZA FERRARI! Go Kimi, Go Sebastian!!!
“anyways, no manis vien – FORZA FERRARI! Go Kimi, Go Sebastian!!!”
pievienojos! + veel welcome to go away greedy Alonso! tas kjeems sabojaaja visu teelu ko Shuumahers prieksh Ferrari izveidoja.