Formula 1 čempionāts varētu zaudēt vēl vienu no lielākajām bezmaksas televīzijām, kas šobrīd translē čempionātu. Vācu “Bild” ziņo, ka TV RTL ir kritizējuši F1 čempionāta ‘sarežģītos noteikumus un neproduktīvos risinājumus’ skaitītāju skaita kritumā Vācijas tirgū. Lai gan vācietis Niko Rosbergs šogad cīnījās par titulu līdz pēdējam posmam, vidējais skatītāju skaits RTL esot krities gandrīz par miljonu uz posmu salīdzinājumā ar 2013.gadu. Tie esot bijuši sliktākie reitingi pēdējos 20 gados, kopš lakiem, kad Mihaels Šūmahers sāka startus “Benetton” komandā un izcīnīja savus pirmos titulus. “Bild” spekulē, ka RTL apsver iespēju nepagarināt licenci, kas maksā 50 miljonus Eiro. RTL gan apgalvo, ka F1 skatītāju tirgus daļa Vācijā, ko sasniedz RTL TV, joprojām ir 30%.

“Mercedes” boss Dīters Zeče ir atzinis, ka kompānija labprāt redzētu Formulā 1 savus sīvākos konkurentus BMW un “Audi”. “Premium klases segmentā mēs (“Mercedes”, BMW un “Audi”) aizņemam aptuveni 80% no tirgus,” skaidroja Zeče. “Protams, mēs cienām un apbrīnojam “Ferrari” un “Red Bull”, taču mēs labprāt redzētu F1 arī citus ražotājus.” Tostarp “Mercedes” boss arī atzina, ka jaunais Formula E čempionāts arī no ražotāju puses ir pietiekami interesants, kamēr noliedza, ka “Mercedes” varētu atgriezties Lemānā, jo ‘stādāt visu sezonu uz vienu sacīksti nav efektīgs risinājums’.

No “Toro Rosso” komandas atlaistais Žans Ēriks Verņē, kurš šobrīd izskata iespējas startēt IndyCar sērijās, neredz loģiku “Red Bull“ lēmumā viņa vietā uz “Red Bull” paņemt Daņilu Kvjatu un vēlāk viņa vietā “Toro Rosso” nolīgt Karlosu Sainsu junioru. Verņē vainoja savu 5kg lielāko svaru, kas nav ļāvis viņam uzrādīt labāku rezultātus par Kvjatu kvalifikācijā, kamēr sacīkstēs francūzis ir guvis par 14 punktiem viarāk. “Viņi vienmēr apgalvoja, ka punktiem ir lielākā nozīme,” skaidroja Verņē. “Es zinu iemelsu, kādēļ zaudēju Danielam Rikjardo cīņā par vietu “Red Bull“ pagājušā gadā. Šogad es nesapratu “Red Bull“ lēmumu – laikam šeit ir runa par politiku. Kopumā es aizvadīju ļoti spēcīgu sezonu un viņi to zina. Zina arī par 0,2s deficītu svara dēļ un daudzajām tehniskajām problēmām, kas neļāva gūt vēl vairāk punktus. Šogad es ļoti progresēju un tāpēc nesaprotu viņu lēmumu.”

1 KOMENTĀRS

  1. ir teorija, kamdēļ AD 2015 sezonas kalendārā ir Koreja (kura viennozīmīgi neesot gatava races rīkošanai) – lai varētu izvairīties no endžinu skaita (5) ierobežojuma uz sezonu – ja sacīkšu ir vairāk kā 20, drīkst lietot 6 endžinus, kā šogad.

    interesanta doma (c).. īsti ‘olīveļļas un maigu mājienu’ stilā, jāatzīmē… 😉

    • nebūtu gan, bet cik tas reāli..

      Fordam vienkāŗši nav naudas, tas pirmkārt.
      Bīmeri un koijoti paspēlējās un pameta šo smilšukasti pirms kāda laiciņa, jo vienkāŗši apnika.

      Audi varētu būt variants, vismaz teorētiski, bet visa viņu vēsture savā veidā ir pierādījums, ka nav obligāti jāzīmējas F1, lai sevi varētu dēvēt par ‘premium brand’, un patiešām tāds arī būt 🙂

      • Auģiki-VW nebūs kamēr Bērnijs būs pie pilna saprāta/stūres… Notiks interesantas (jaunas) lietas, kad Bērnijs apsēdīsies/apgulsies..

      • Ar ko tad Audi ir tā “premium klase”? Tikai ar cenu!
        Audi gadu desmitiem bijuši vienkāršu tautas klases mašīnu ražotāji. Vēl 90-tajos gados pilnas ielas bija ar viņu 80. un 100. miskastēm. Kopš uzlika savu no “Auto Union” patapināto radiatoru režģi, sākuši iedomājas, ka spēlē vienā līgā ar meršiem un bembjiem. Nu, nav tā! Ja bomzi ietērpj smokingā, džentlmenis nerodas… 😀

      • Ak, Dies… Nezināju, ka šeit ir tādi, kuriem nav zināmas pat pašas elementārākās lietas par autoindustriju…Tas, ka 20 gadus vēlāk veci onkas Latvijā tos piebeidz, nepazemina tos klasē 😀

        P.S. Kādā cevā 7.sērijas BMW, tīrot bardačoku, vienā no nodalījumiem atradām oriģinālo cenu lapu. 300 000 DM. Tagad tā, protams, ir veca miskaste…

      • nav korekti bomzi salīdzināt ar ‘džentlmeni’ jo lielākā daļa bomžu ir lielāki džentlmeņi par smokingu valkātājiem.

      • Veči, būsim taču reāli un atklāti, nevis pieturēsimies pie autoražotāja reklāmām! Paņemiet jebkura gada vienas klases Audi un Mercedes. Nu, nestāv viņi blakus. Mersim vienmēr ir visādas gan dizaina, gan tehnikas fīčas. Audi viss primitīvs un askētisks. Nav kur aci piesiet.
        Ok, beigsim diskusiju – šis galīgi nav par tēmu 😀

      • točna nav par tēmu. Tad jau no abiem ņemot vērā fīčas, dizainu, cenu utml jāņem Volvo.

      • Audi ir galvas tiesu pārāks par Tavu vācu-turku kopražojumu-Vācija ir pilna ar BMW autohausiem kuros pat septiņos stāvos ir sakrauti bavārijas “mestie” jāreswageni! Vai Tu tādu Audi autohausu esi kaut kur redzējis,fuflogon?