Lai gan Formula 1 čempionātam nav noteikts balvu fonds, tomēr daļa no čempionāta ienākumiem tiek sadalīta starp komandām, kas tajā piedalās. Protams, labākie saņem vairāk, kamēr vājāko komandu ieņēmumi ir krietni mazāk. Bet kādas gan ir šīs summas un cik liela ir atšķirība starp pirmo un otro vietu?
Kā jau lielākā daļa noteikumu, arī maciņa dalīšana nav tik triviāla un vienkārša, kā sākotnēji varētu šķist. Atšķirība no tādiem pasākumiem, kā, piemēram, Grand Slam turnīrā tenisā ir tāda, ka balvu fonds (ja F1 to vispār tā varētu nosaukt) nav noteikts kā konkrētas summas par konkrētu vietu.
Kopējais naudas daudzums, kas tiek sadalīts starp komandām katru gadu atšķiras, jo čempionāta ienākumi mainās. Pērn šī summa bija aptuveni 700 miljoni dolāru (jeb 552 miljoni eiro). Ņemot vērā, ka straujas ekonomiskas izmaiņas gada laikā nav notikušas, visticamāk, arī šogad šī summa varētu sasniegt aptuveni 700 miljonu dolāru atzīmi.
No šiem 700 miljoniem dolāriem 2,5% nonāk Ferrari īpasumā. Maranello vienība ir noslēgusi ļoti izdevīgu līgumu, pamatojoties uz to, ka tā ir senākā, tradīcijām bagātākā komanda, kas līdz ar to spēj piesaistīt vairāk skatītājus un fanus kā jebkura cita vienība.
Pārējie ienākumi tiek sadalīti divās vienādās daļās. Pērn katru no šīm daļām sastādīja 341,25 miljoni dolāru. Šī summa tiek sadalīta 10 vienādās daļās, un to saņem pērnā gada desmit labākās komandas pēc konstruktoru kausa rezultātiem. Tā kā vienīgā komanda, kas pērn nespēja iekļūt desmit labāko komandu vidū bija Caterham, tad šī komanda šogad nesaņems šos 34 miljonus, neatkarīgi no tā, kuru vietu tā ieņems šosezon. Bez šīs summas paliks arī Marussia, jo komanda jau paguvusi bankrotēt.
Līdz ar to šogad 9 vadošās čempionāta komandas saņems aptuveni 34,125 miljonus dolāru par sasniegumiem 2013. gada sezonā, kamēr summa, kas visām komandām ir vienāda, par šī gada rezultātiem nonāks komandu maciņā nākamās sezonas noslēgumā. Vienīgajai atšķirībai no pagājušā gada vajadzēja būt tādai, ka Caterham miljoniem nu bija jānonāk pie Marussia komandas (2012. gadā Caterham pārspēja Marussia, 2013. gadā pārāka bija krievu vienība), taču, kā jau minēts iepriekš, Marussia vairs neeksistē.
Atlikusī summa tiek sadalīta sekojoši: 19% konstruktoru kausa ieguvējiem, 16% otrās vietas ieguvējiem, 13% trešajai labākajai komandai. Pārējās komandas saņem attiecīgi 11%, 10%, 9%, 7%, 6%, 5%, 4% atkarībā no iegūtās vietas. Neraugoties uz to, ka Marussia ieguva vairāk punktu kā Sauber un Caterham, 9. un 10. vieta pienākas šīm komandām. Tabulā redzams, cik lielu finansiālo atbalstu no F1 katra komanda guva pērn.
Otrajā tabulā redzami prognozējamie ieņēmumi par šī gada sezonu, pieņemot, ka sadalāmā summa būs 700 miljoni dolāru.
Redzams, ka vislielākie cietēji, salīdzinot ar iepriekšējo sezonu, ir Caterham, Marussia un Lotus vienības. Pēc tik pamatīgas ienākumu samazināšanas diez vai redzēsim zaļos uz starta arī nākamsezon. Tikmēr Mercedes šo sezonu noslēgs ar aptuveni 100 miljonu dolāru ienākumiem no F1 čempionāta. Red Bull, kura pēc 4 uzvaras gadiem šosezon nolikusi čempionu pilnvaras, nemaz nepiedzīvo tik lielu ienākumu samazināšanos, kā varētu domāt – zaudētā summa, visticamāk, sasniegs aptuveni 10 miljonus dolāru. Vērts izcelt arī Williams vienību. Ja Klēras Viljamsas vadītā komanda, spēs atrast veiksmes formulu arī nākamsezon, iespējams, Williams vārds pavisam drīz atgriezīsies pašā tabulas augšgalā.