Jaunais “Ferrari” komandas boss Mauricio Arivabene ir atbalstījis Nikija Laudas komentārus par to, ka F1 ir vajadzīga jauna revolūcija, kuras rezultātā 2017.gadā notiktu atgriešanās pie krietni jaudīgākies dzinējiem (ap 1000zs) un platākām aizmugurējām riepām. Galvenais iemesls šādām izmaiņām ir centieni palielināt līdzjutēju uzmanību un interesi par čempionātu. Vēl pirms šīs sezonas sākuma ir paredzēta visu komandas vadītāju tikšanās, lai lemtu par šiem jautājumiem. “Uz 2017.gadu es gribētu redzēt mašīnas, dēļ kurām līdzjutēji jūk prātā, kuras ir vizuāli satriecošas un skaļas,” paziņoja Arivabene. “Tās liktu matiņiem sacelties, gluži kā smagā metāla grupas koncertā. Tieši tā tas bija laikā, kad Nikijs Lauda startēja, bet es biju entuziastisks līdzjutējs ar savu ‘general admission‘ biļeti. Mums nav vajadzīga evolūcija, bet īsta revolūcija – nopietnas radikālas izmaiņas. Ar to es domāju vairāk jaudas, lielākus ātrumus, kas nebūt neprasītu vairāk degvielas. Tajā pašā laikā noteikti jāievieš izmaksu ierobežojumi uz komponentiem, kurus publika neredz. Truklāt Formulai 1 jāiet tuvāk līdzjutējiem – viens no variantiem ir noturēt ceturtdienas preses konferenci publiskā vietā – pilsētas centrā, kas uzņem Grand Prix.”

2015.gadā mašīnas sezonas sākumā varētu būs līdz pat trīs sekundēm aplī ātrākas nekā tas bija pagājušās sezonas sākumā, uzskata “Pirelli” Motoru Sporta boss Pols Hemberijs. Pērn sezonas sākumā izskanēja kritika par ātruma kritumu, tomēr šobrīd aerodinamikas un dzinēju attīstības rezultātā uz priekšu sperts ļoti plats solis. “Pirmajos posmos līdz pat Ķīnas GP es prognozēju ļoti platu soli uz priekšu ātruma ziņā – tās būs divas līdz trīs sekundes aplī,” skaidroja Hemberijs. “Mūsu riepām tas nozīmē krietni lielāku slodzi un ja pērn tā bija konservatīva izvēle, tad šogad tā paša riepu tipa izmantošana jau būs pietiekami drosmīgs solis.” Jāpiebilst, ka trīs sekunžu aplī uzlabojums būs jaunos V6 dzinējus viena gada laikā nolicis atpakaļ vienā līmenī ar iepriekšējās paaudzes V8 motoriem.

“Force India”, “Sauber” un “Lotus” komandas cer, ka vēl pirms šīs sezonas sākuma tiks pieņemti vairāki lēmumi par izmaksu ierobežošanu, jo pērn vairākas lielās komandas nobremzēja šos procesus. FIA jau ir izveidojusi darba grupu un pieaicinājusi neatkarīgus ekspertus, kas izstrādā priekšlikumus, tomēr arī mazās komandas atzīst, ka sākotnēji jebkuras izmaiņas ir dārgas un rada papildus izdevumus pat, ja tās ir vērstas uz izdevumu ierobežošanu.

1 KOMENTĀRS

  1. Nez, man personīgi pret V6 turbodzinējiem nav nekādu iebildumu un skaņa ir dabīgāka nekā rēcošajiem V8 vai V10. Jā, protams, diviem iepriekš minētajiem skaņa bija tāda kāda bija tikai un vienīgi F1 raksturīga, bet tā ir pagātne. Par to ka vajadzētu vienkāršot un ierobežot lietas, kas paliek ierindas skatītājiem neredzamas – pilnībā piekrītu. Skatītājs vēlas redzēt līdzvērtīgu cīņu trasē nevis kādas komandas dominanci pateicoties tehniskajiem risinājumiem, kurus nevar ne ar aci redzēt, ne ar nespeciālista prātu izprast. Superaugstās (=superdārgās) tehnoloģiju mantiņas vajadzētu atstāt tehnofrīkiem, kur pilotus var mierīgi aizstāt ar robotiem (arī ar to var sacensties – kurš labāku un dārgāku uzbūvēs, jo pilotu loma mūsdienu formulā sāk kļūt aizvien mazsvarīgāka pateicoties tehnikas atšķirībām).

    • nu-s, to ‘triecienvilni’, ko radīja 3-litru F1, to vairs nevarēja just arī pie ‘kaucošā’ 2.4 litru V8 – bungādiņas plēsa, jā, bet fīlings nebija vairs tas..

      tagadējo ‘formulu’ dzīvajā dzirdēt nav izgadījies pagaidām, bet principā pietiek zināt vien to, ka riepu čīkstēšanu var itin skaidri dzirdēt, kā pitleinā, tā lēnajos līkumos… progress, odnako