Renault” dzinēju ražotāji ir apstiprinājuši, ka pirmajos ziemas testos Heresā netika izmantots pilns uzlabotā motora jaudas potenciāls. Franču kompānija ir izmantojusi lielu daļu no atļautajām uzlabojumu kvotām un “Red Bull”, kas faktiski kļuvusi par “Renaut” fabrikas komandu, cer ar jauno RB11 modeli spert soli tuvāk līderiem “Mercedes”, tomēr pirmajos testos tas neizdevās. Taču gan Helmuts Marko, gan arī “Renault” pārstāvis Remi Tafins apstiprināja, ka motoram esot bijis uzlikts pamatīgs jaudas ierobežotājs un tikai pamazām ar katru nākamo testu sesiju, tas tikšot noņemts. Franču prese ziņoja, ka Heresā izmantoti vien 80% no motora jaudas un Heresas trasē tas nozīmē 1,5 sekundes uz apli, bet Barselonā, kur ir ļoti gara taisne, vēl vairāk. Tostarp “Red Bull“ vadība ar Kristianu Horneru apstiprināja, ka “Mercedes” pārsvars pērn jaudas ziņā bijis aptuveni 10% jeb 75 zirgspēki un to nebūs viegli sadeldēt vienā sezonā, jo arī vācu ražotājs nesnauž. Otrajos Barselonas testos “Renault” plāno izmēģināt uzlabotā motora pilnu jaudas potenciālu.

McLaren” direktors Rons Deniss uzskata, ka titulsponsoru laiks ir pagājis un labāk startēt ar tukšiem reklāmas laukumiem uz mašīnas sāniem, nekā pārdot tos ‘pa lēto’. Kopš “Vodafone” 2013.gadā nepagarināja savu līgumu ar “McLaren”, Vokingas komanda ir bez titulsponsora un pēc Denisa vārdiem galvenajam sponsoram ir jāienes komandā 40-50% no visa budžeta, tomēr šobrīd reti kura kompānija var atļauties kļūt par titulsponsoru vadošai F1 komandai ar lielu budžetu. Tā vietā “McLaren” strādā ar vairākiem mazākas nozīmes sponsoriem, “kuriem ir līdzīga mārketinga stratēģija un kuri kopā sastāda nepieciešamo budžetu”.

Kalums Ilots“Red Bull” jauno pilotu akadēmijā uzņemts jauns biedrs: Kalums Ilots – jaunais britu kartinga talants, kurš nākamajā sezonā startēs Eiropas Formula 3 čempionātā. 16 gadus jaunais pilots līdz šim ar formulām braucis ir tikai “Toyota Racing Series” Jaunzēlandē, bet Helmuts Marko ir pārliecināts, ka atradis vēl vienu brīnumbērnu. Tostarp cits “Red Bull” akadēmijas jaunais biedrs Dīns Stonmans nākamajā sezonā no GP3 pāries uz Formula Renault 3.5 čempionātu un pārstāvēs DAMS komandu. Interesanti, ka franču komandas DAMS sastāvā Stonmans būs komandas biedrs “McLaren” komandas protežē un pērnā gada Formula Renault Eurocup čempionam Nikam De Vrī.

1 KOMENTĀRS

    • “Title sponsorship doesn’t exist anymore as a concept,” he said. “If you look at what title sponsorship would normally be, it would be somewhere between 40-50 per cent of your budget.

      “Where the budgets are for a competitive team, no company will come in and give you that kind of money.

      “Therefore what you do is you cut it up into bite-sized pieces, so you get a range of companies with similar philosophies to join you on the car.

      “Do we have room for bigger brands on our cars? Yes we do. But the reality is that we put ourselves in a position where the technology side of our business is providing different dynamics [of revenue].

      “We haven’t given up on the idea of attracting larger sums of money to our car, but what we don’t want to do is put big brand names on at low levels of money.

      “I feel a bit like Manchester United, which has had a run of crappy football games and gone down in the league.

      “I still think we are Man United, I still think that we can come along and say ‘will you sponsor us? We are still Man United’.

      “The last thing you should do is suddenly start doing deals that are last place in the league table. That is maybe flawed, but I don’t think so. That is the way I think.”

  1. Rona Dennisa laikā primāro piķi visām komandām ienesa zārka naglu ražotāji: Marlboro, Camel, Rothmans utt., a tagad pat lielo banku un apdrošināšanas komp. (tipa Sant Ander, Banco Do Brasil) ir tādas saules asaras… Ja McLaren paši neražotu ideālus GT1/GT3/LMP2 un elegantus ielas vāģus, viņi jau sen būtu tā norakušies, ka maz neliekās….