Tiesa ir lēmusi, ka Gido van der Gardem ir tiesības Austrālijas GP posmā ieņemt pilota vietu “Sauber” komandā, tomēr vienība nolēma apelēt un apelācija tiks izskatīta ceturtdien. Kamēr van der Garde ir paziņojis, ka ir ‘laimīgs un pilnībā gatavs startēt Austrālijā’, “Sauber” komandai jādomā, kuru no pilotiem ‘upurēt’, ja apelācija tiks noraidīta. Nevar aizmirst, ka Ēriksona un Nasra nolīgšana ļāva “Sauber” saglabāt savu vietu Formulā 1 un paturēt darbā lielāko daļu darbinieku laikā, kad komanda bija uz iznīkšanas robežas iepriekšējā sezonā. “Mēs esam sarūgtināti par lēmumu un mums jādomā, kādu iespaidu tas atstās uz komandu un mūsu sezonas sākumu,” paziņoja “Sauber” vadītāja Moniša Kaltenborna. “Mēs nevaram riskēt ar mūsu komandas drošību vai citu pilotu drošību trasē.” Tostarp tiesnesis paziņoja, ka drošības jautājumos komandai jākonsultējas ar FIA, kas lems vai ir droši sēdināt mašīnā Gido van der Gardi.
Roberto Meri, ka šajā nedēļas nogalē debitēs “Manor” sastāvā, ir atzinis, ka viņa prieki par startu F1 var būt īsi, ja neizdosies atrast papildus sponsorus. Roberto Meri Austrālijas GP startēs ar Nr.98 un būs Vila Stīvensa komandas biedrs. “Komandai nav liels budžets un tai vajadzīgi līdzekļi, tāpēc tā var mani nomainīt ar pilotu, kas maksā par savu startu,” paziņoja Meri. “Jāskatās, kā man veiksies pirmajos posmos, ceru, ka tie man pavērs jaunas iespējas atrast atbalstu Spānijā. Man galvenais mērķis ir pārspēt komandas biedru, jo reāli nav iespēju šobrīd cīnīties ar citām komandām.”
Daņila Kvjats, kuram nākamajā mēnesī paliks 21 gads un kurš pats pērn dibitēja būdams vēl tikai 19 gadus vecs, ir paziņojis, ka Makss Verstapens varētu būt pārāk jauns priekš Formulas 1. “Man bija 19 gadi, kad debitēju un man viss bija jāsāk no nulles,” paziņoja Kvjats. “Es nemāku teikt, bet man liekas, ka 18 gadi ir pēdējā robeža. Taču viņš ir komandā un tagad viņam jāpierāda,ka viņš ir cienīgs tur būt.” Tomēr vislabāk esošo situāciju ar Maksu Verstapenu noraksturoja bijušais “Mercedes Motorsport” boss Norberts Haugs: “Ja Makss gūs panākumus, visi apgalvos, ka Formula 1 ir kļuvusi pārāk vienkārša un nesagādā grūtības pilotiem. Ja viņam neveiksies, visi kritizēs viņu par mazo pieredzi un FIA par to, ka pieļāvuši tik jauna pilota debiju.”
Ironiski, bet ja van der Gardem tiek nodrošināta iespēja startēt Austrālijā, piemēram, Ēriksona vietā, vai Ēriksons nevar iesūdzēt Sauber komandu tiesā, jo atradīsies identiskā situācijā? Un kas notiks pēc Austrālijas? Visiem trim pilotiem tomēr ir līgums uz pilnu sezonu. Izskatās, ka reālākais variants ir skaista kompensācija Gardem no Sauber puses.
..kuru samaxāt Zauberi diezin vai būs spējīgi.. tā ka variants nezin vai šis ir tik tiešām ‘reāls’…
VDG ir izveidojis situāciju: “ja netiek man, tad lai netiek nevienam”. Nu labi, varbūt viņš tiks tur pabraukt, bet tam visam sekos jauni tiesu procesi un fināls būs tāds, ka Sauber aizies pa skuju taku…
ņe-a – ‘situāciju’ izveidojuši Sauber mācītie likumu vīri, ka līgumu par braukšanu sacīkstēs ir parakstīts vairāk, nekā ir pilotu vietu.
Un nu neticu, ka Moņa šito gļuku nezināja. Cerēja, ka (kārtējo reizi) izdosies ‘i ribku sjesķj, i na* sesķj’? Halvai kaut kad pienāk beigas, un par velti siers (vienalga, Holandes vai Šveices) ir tikai slazdā.
VDG vienkāŗši prasa zauberiem izpildīt savas saistības. Un pat bargie tiesas kungi ir lēmuši, ka VDG ir taisnība. Ja šitais nozīmēs Zauberu aiziešanu pa burbuli, skumji, bet ‘par bazaru ir jāatbild’ (c).
Gido piedalīsies kvalifikācijā ar izlozes kārtā no Markusa vai Felipe — ja pārspēs kādu tad brauks, ja nē — tad pa pakaļu… Kautgan FIA atkal nolaiduši lažu..
kur te FIA laža? Ka nepielika katram tīmam (nu jeb vismaz Sauber) auditorus, kuriem jākontrolē, lai tīms neparaksta līgumus, kurus pēc tam nespēj pildīt??
Acīmredzama laža jo GVDG tā arī pasaka:
«As I am a passionate race driver this decision has been very difficult for me. However I also wish to respect the interest of the FIA, Sauber Motorsport, as well as Nasr and Ericsson.»
Sauberam tiek nauda no Gido vai netiek? Nez kāds būtu Sauber izskats, ja Nasrs aizietu…
Tādas pašas, jo paliks Markusa Zviedru krāsas…
Nu, žēl Sauber, bet lēmums taisnīgs. Citādāk komandas maina pilotus kā zeķes.
Diez kāda čalim būs sajūta, ka jāstrādā ar komandu, kuru iesūdzējis tiesā. :DD šādā brīdī noteikti neviens neapskauž viņu.
nja…McGregor/VDG ir izcili izplānojuši šo pasākumu. Ņemot vērā kā lietas stāv šinī dotā brīdī – 12/03 5:45pm, tad SAU/KAL ir izdzīti stūrī. Bet daudz nekļūdījos, ja to varēs saukt par VDG uzvaru tad tā būs Pirra uzvara, jeb velkot paralēli ar šahu – tā vietā lai pretinieku uzveiktu taktiskā cīņā, viņu vienkārši paņem un nodur ar laidni.
a ko darīt, ļauties tapt uzmestiem ir labāk/pareizāk?
nē, viss ir pareizi. VDG sanāk tāds kā varonis citu pilotu acīs, jo pirmais tā pa riktīgam blieza pretī. Bet arī zaudēt viņam nav ko – 29 gadi, tā ka karjera tāpat rudenspusē un atšķirībā no visādiem nesponsorētim jaunēkļiem piķa viņam pa pillo. Un tās komandu izdarības ar pilotu uzmešanu arī pārsvarā besī. Vot uzradās džeks ar pamatīgu aizmuguri, paņēma visu F1 uz izbrīnu. Ā, un galu galā var sanākt ka Sauber F1 vietā tā arī būs ka būs McGregor F1
Sky: Van der Garde drops Sauber action
Giedo van der Garde has withdrawn his contempt of court action against Sauber and agreed not to race in Australia.
Nu katrā ziņā Zauberam/Monikai šis viss pamatīgi iegriezīs… ja ne tagad, tad vēlāk gan. Monika jau dienās apgalvoja ka neatkāpsies (aizā), bet varbūt lai nesamelotu nedapateica ka tūlīt neatkāpsies…
Kautkā pēc šī neraksturīgā gājiena liekas (apstiprinās aizdomas) ka komandu milzu tēriņi ir saistīti ar juristu armijām un papīru kalniem…
GVDG pērn noslēdza līgumu, ka ienesīs komandā ap 8m Eiro. Vēlāk Sauber atrada gardākus kumosus – Ēriksons un Nasrs kopā ienes ~40 miljonus. Izvēle loģiska, bet nevar arī pilnībā ignorēt līgumu un šeit labi, ka GVDG lika pamosties visiem (arī citām komandām). Domāju, ka būs labs precedents un komandas nedaudz raustīsies tik vieglprātīgi rīkoties ar līgumiem.