F1 čempionāta pārvaldnieks Bernijs Eklstons nācis klajā ar kārtējo īpatnējo ideju – formulu čempionātu sievietēm. 84 gadus vecais Eklstons uzskata, ka būtu lieliska ideja sacīkšu nedēļu nogalēs rīkot atsevišķu čempionātu, kurā piedalītos tikai daiļā dzimuma pārstāves.

“Es domāju, ka tā būtu lieliska ideja, lai uzlabotu šovu. Dažādu iemeslu dēļ sievietēm neizdodas tikt līdz F1, un tas nav tādēļ, ka mēs to nevēlētos,” komentē Eklstons. “Protams, ka mēs to vēlamies. Viņas piesaistītu gan fanu, gan mediju uzmanību, kā arī piesaistītu jaunus sponsorus.”

Eklstons atzīst, ka šobrīd čempionāts ir tikai idejas līmenī, tomēr ir pārliecināts, ka tas būtu ļoti vērtīgs ieguvums čempionātam. Vaicāts par norises laiku, kā iespējamu variantu tiek minēta sestdiena vai svētdienas rīts.

Sūzija VolfaTikmēr Eklstona idejai jau parādījusies pirmā kritika. “Williams” komandas testu braucēja Sūzija Volfa uzskata, ka autosportā nav pietiekami daudz talantīgu sieviešu, lai rīkotu sacensības. “Visu savu dzīvi autosportā ar konkurentiem esmu cīnījusies, neatkarīgi no tā, kas sēž pie stūres. Kādēļ gan pēkšņi vajadzētu sacensties tikai pret sievietēm?”

“Varu, liekot roku uz sirds, atzīt, ka nebūtu ieinteresēta uzvarēt šādas sacensības. Tad jau labāk vispār nepiedalīties, jo ko gan es uzvaru? Sacīkstes, kurās tiek speciāli meklētas meitenes, lai sasēdinātu braucējas visās formulās.”

Līdz šim sacīkšu nedēļu nogalēs pie F1 mašīnu stūres sēdušās 6 sievietes. Sūzija Volfa piedalījusies testu braucējas sastāvā, Divinai Galikai, Dezīrei Vilsonei un Džovannai Amati kvalificēties nav izdevies, Marija Terēza de Filipsa aizvadīja 3 sacīkstes 50-tajos gados, bet līdz šim veiksmīgākā sieviete F1 bijusi  Lella Lombardi, kas 12 sacīkšu laikā pat reizi finišējusi labāko sešiniekā.

[polldaddy poll=”8767287″]

1 KOMENTĀRS

  1. Tādas idejas 84 gadu vecumā droši vien dzimst, kad piektdienas vakarā pārdozē Viagru – pēcāk nevar dabūt lejā, problēmas iemigt un sāk domāt visādas lietas par attiecīgo tēmu… 😀
    Sūzijai taisnība – pa lielam meitenes autosportā ir tikai tādā hobija līmenī. Pabrauc tēviem par prieku kartingā vai salīdzinoši lētajās formulu klasēs un ar to arī viss beidzas. Līdz normālam profesionālam līmenim izsitas tikai pāris vienības. Tas būtu tas pats, ja tagad organizētu slēgto Latvijas čempionātu 1.formulā – nu, dabūtu mēs tur pāris džekus, kuri savā dzīvē nedaudz ar platākām riepām pabraukuši (Šlēgelmilhs, Calko), pieliktu vēl klāt Nitišu, Horeliku, Karlīni Štālu, taču pārējais starta laukums būtu jāaizpilda ar tiem čaļiem, kuri gāž ar Volgām un Žiguļiem “Dzintara Aplī” 😀

  2. Protams, ka visas nepiekristu, bet ja jāpameklē 20 skuķi, tad principā jau var atrast:
    1 Volfa
    2 de Silvestro
    3 Patrika
    4 Cerutti
    5 Legge
    6 Milka Duno (karjera ASV, ieskaitot 4 gadus indycar)
    7 Keiko Ihara (pērn 14.v. Lemānā)
    8 Horda
    9 Gašnanga
    10 Rahel Frey (2 gadi DTM)
    11 Iksa
    12 Pippa Mann (pērn brauca indy500)
    13 Ana Beatriz (3. vieta indy lights 2008. gadā)
    14 & 15 Amber un Angel Cope (māsas kas braukušas nascar nationwide cup)
    Iemetam vēl Vikiju no 5th gear, mūsu pašu Karlīnu, Verstapena māšeli un gan jau vēl divas kautkur atrastos 🙂
    Bet ja nopietni, tad šī ideja varētu strādāt tikai ar ievērojami samazinātu braucēju skaitu. Bet nebrīnītos, ja Eklstons izdomātu, ka katrai komandai jābūt 2 džekiem un 1 meitenei sastāvā 🙂

    • Paldies par jaunu info, es nemaz par kaudzi no šitām foršajām džangām nezināju, bet ja reāli, tad puslīdz var braukt tikai Sima De Silvestro un Danika Patrika, pati Sjūzija Stodarte (Volfa) DTM tikai maisījās pa kājām večiem un tolks no viņas bija nekāds. Summāri Bernija ideja ir jānoraksta uz vecuma marasma rēķina. Bernijs ar Čārliju Vaitingu varētu NHRA dragreisingā Top Fuel kategorijā nostartēt, tur daudz onkuļi brauc. 🙂

      • @webjuris:
        Šitādu nebiju piefiksējis, bet, jā, nav bezcerīga. Vēl Samin Gomez GP3 brauca 13. gadā.
        @IncizZ:
        Ja godīgi, tad Patrika būtu vienīgā.Viņa katrā no 7 sezonām IndyCar bija kopvērtējumā augstāk nekā de Silvestro savā labākajā.

    • Protams, ja mēs sākam vilkt ārā uzvārdus no dažādiem sacīkšu seriāliem, tad teorētiski ir iespējams pielasīt pilnu starta laukumu ar meitenēm, taču… Puse no šajā sarakstā iekļautajām ir tipiskas hobija līmeņa braucējas ar turīgu ģimeņu / sponsoru atbalstu un bez konkrētas karjeras vīzijas, t.i., brauc tur, kur izdodas tikt pie stūres. Es nešaubos, ka, iesēdinot viņas visas vienādās mašīnās un saliekot kopā vienā gonkā, braukšanas līmeņa atšķirība būtu graujoša. Paņemsim to pašu Maikla Džeksona sejas īpašnieci Milku Duno – protams, respekts viņai par uzdrošināšanos gāzt ovālos ar 350 km/h, tomēr tajās atsevišķajās klasisko trašu sacīkstēs, kurās šī Venecuēlas naftas seksbumba atļāvās piedalīties, viņas apļa laiki bija par 6-7 sekundēm lēnāki, nekā vidusmēra IndyCar braucējiem, to pašu Patriku ieskaitot.

  3. Ideja kā tāda nav zemē gluži metama. Neskatoties uz gadiem BCE šad tad šo to interesantu iz-pauž vai? Jautjums vai meitenes gribēs, jo savākt gridu nav problēmu – augstāk jau viņas uzskaitītas. BET – Tad – ar kādām mašīnītēm – esošā gada vai vecākām. Plus – kas operēs komandas – 40% no F1 komandām pašas ar sevi netiek galā vīru F1, kur vēl otru čempionātu! Un galvenais – kautvai Čempionei būtu jāgarantē vieta pamatF1, citādi šitais pasākums ir visai bezjēdzīgs un kļūs par vēl vienu BCE piederošo(ar visām finansiālajām sekām) čempionātu/cirku plusā pie F1, GP2 un GP3 no kuriem jau tāpat nav diezcik liela tolka.