“Porsche” kompānija ir izcīnījusi savu pirmo uzvaru Lemānas 24 stundu sacīkstē skopš 1998.gada.

Niko Hulkenbergs, Niks Tandijs un Erls Bambers nebija favorīti starp “Porsche” ekipāžām, tomēr LMP1 debitanti spēja nodemonstrēt lielisku sniegumu un stabilitāti, lai izcīnītu šo vēsturisko uzvaru. Turklāt “Porsche” izcīnīja dubultuzvaru ar ekipāžām #19 un #17, tādejādi pārtraucot “Audi” kompānijas 5 uzvaru sēriju. Tostarp “Porsche” kompānijai šī jau bija 17.uzvara Lemānas diennakts sacīkstē.

Interesanti, ka Niko Hulkenbergs kļuva par pirmo debitantu uzvarētāju Lemānā kopš 1998.gada, kad uzvaru ar “Porsche 911 GT1-98” izcīnīja Laurents Ajello. Jāsaka, ka šogad “Porsche” nodemonstrēja lielisku sniegumu visās frontēs – vispirms tika izcīnīta uzvara kvalifikācija, bet sacīkstē jaunās paaudzes LMP1 prototipam netrūka ne ātruma, ne izturības. Otrajā vietā finišēja “Porsche” ekipāža ar pilotiem Marks Vēbers, Timo Bernhards un Brendond Hartlijs sastāvā. Goda pjedestāla zemāko pakāpienu ieņēma “Audi R18 e-tron quattro” ekipāža Benuī Trelujē, Andrē Lotorers un Marsels Faslers, kuri lielāko daļu no sacīkstes laika sīvi cīnījās ar “Porsche” un pabija arī sacīkstes vadībā.

Tostarp pole ieguvēji “#18 Porsche 919 Hybrid” ar Nīlu Jani, Marku Lību un Romēnu Dumā sastāvā finišēja tikai piektajā vietā, savukārt labākais no “Toyota TS 040 HYBRID” modeļiem finišēja sestajā pozīcijā.

 

ceremony-12-of-61

LeMans24H rezultāti

1. Hulkenberg/Tandy/Bamber GER Porsche 919 Hybrid 395 laps LMP1
2. Webber/Hartley/Bernhard GER Porsche 919 Hybrid 394 laps LMP1
3. Lotterer/Fassler/Treluyer GER Audi Sport Team Joest R18 e-tron 393 laps LMP1
4. Duval/di Grassi/Jarvis GER Audi Sport Team Joest R18 e-tron 392 laps LMP1
5. Jani/Lieb/Dumas GER Porsche 919 Hybrid 391 laps LMP1
6. Wurz/Conway/Sarrazin JPN Toyota Gazoo TS040 Hybrid 387 laps LMP1
7. Albuquerque/Bonanomi/Rast GER Audi Sport Team Joest R18 e-tron 387 laps LMP1
8. Davidson/Buemi/Nakajima JPN Toyota Gazoo TS040 Hybrid 386 laps LMP1
9. Howson/Lapierre/Bradley HKG KCMG Oreca 05-Nissan 368 laps LMP2
10. Turvey/Evans/Dolan GBR Jota Gibson-Nissan 368 laps LMP2
11. Rusinov/Canal/Bird RUS G-Drive Ligier-Nissan 368 laps LMP2
12. Yacaman/Derani/Gonzalez RUS G-Drive Ligier-Nissan 354 laps LMP2
13. Chandhok/Berthon/Patterson IRL Murphy Oreca 03R-Nissan 340 laps LMP2
14. Mediani/Minassian/Markozov RUS SMP BR01-Nissan 339 laps LMP2
15. Brown/van Overbeek/Fogarty USA ESM Ligier-Honda 337 laps LMP2
16. Ibanez/Perret/Bellarosa SMR Ibanez Oreca 03R-Nissan 337 laps LMP2
17. Imperatori/Abt/Kraihamer SUI Rebellion R-ONE AER 336 laps LMP1
18. Tung/Cheng/Roussel GER Pegasus Morgan-Nissan 334 laps LMP2
19. Shaytar/Bertolini/Basov RUS SMP Ferrari 458 Italia 332 laps GTE Am
20. Rigon/Calado/Beretta ITA AF Corse Ferrari 458 Italia 332 laps GTE Pro
21. Dempsey/Long/Seefried GER Dempsey-Proton Porsche 911 RSR 331 laps GTE Am
22. Gavin/Milner/Taylor USA Corvette Racing C7.R 292 laps GTE Pro
23. Heidfeld/Prost/Beche SUI Rebellion R-ONE AER 330 laps LMP1
24. Sweedler/Bell/Segal USA Scuderia Corsa Ferrari 458 Italia 330 laps GTE Am
25. Bruni/Vilander/Fisichella ITA AF Corse Ferrari 458 Italia 330 laps GTE Pro
26. Aguas/Perrodo/Collard ITA AF Corse Ferrari 458 Italia 330 laps GTE Am
27. Sorensen/Thiim/Nygaard GBR Aston Martin Racing Vantage GTE 330 laps GTE Pro
28. Sharp/Dalziel/Heinemeier-Hansson USA ESM Ligier-Honda 329 laps LMP2
29. Nicolet/Merlin/Maris FRA OAK Ligier-Nissan 328 laps LMP2
30. Lietz/Christensen/Bergmeister GER Porsche Team Manthay 911 RSR 327 laps GTE Pro
31. Mann/Gianmaria/Cressoni ITA AF Corse Ferrari 458 Itali 326 laps GTE Am
32. Krohn/Jonsson/Barbosa USA Krohn Ligier-Judd 323 laps LMP2
33. Aleshin/Ladygin/Ladygin RUS SMP BR01-Nissan 322 laps LMP2
34. MacDowall/Stanaway/Rees GBR Aston Martin Racing Vantage GTE 320 laps GTE Pro
35. Chen/Vannelet/Parisy TWN Team AAI Porsche 911 GT3 RSR 320 laps GTE Am
36. al Faisal/Giermaziak/Avenatti GBR JMW Ferrari 458 Italia 320 laps GTE Am
37. Maassen/Chen/Kapadia TWN Team AAI Porsche 911 GT3 RSR 316 laps GTE Am

IZSTĀJĀS

38. Lamy/Lauda/Dalla Lana GBR Aston Martin Racing Vantage GTE 321 laps GTE Am
39. Monteiro/Trummer/Kaffer AUT ByKolles CLM P1/01 AER 260 laps LMP1
40. Tincknell/Krumm/Buncombe JPN Nissan GT-R LM Nismo 242 laps LMP1
41. Cumming/Vanthoor/Estre FRA OAK Ligier-Honda 329 laps LMP2
42. Bleekemolen/Keating/Miller USA Riley TI Auto Dodge Viper GTS-R 304 laps GTE Am
43. Watts/Kane/Leventis GBR Strakka DOME-Nissan 264 laps LMP2
44. Cameron/Griffin/Mortimer ITA AF Corse Ferrari 458 Italia 241 laps GTE Am
45. Mardenborough/Chilton/Pla JPN Nissan GT-R LM Nismo 234 laps LMP1
46. Thiriet/Badey/Gommendy FRA Thiriet by TDS Oreca 05-Nissan 204 laps LMP2
47. Hall/Goethe/Castellacci GBR Aston Martin Racing Vantage GTE 187 laps GTE Am
48. Webb/Ragues/Amberg SUI SARD-Morand Morgan-SARD 162 laps LMP2
49. Ordonez/Matsuda/Shulzitskiy JPN Nissan GT-R LM Nismo 115 laps LMP1
50. Panciatici/Chatin/Cappillaire FRA Signatech Alpine Nissan 110 laps LMP2
51. Turner/Mucke/Bell GBR Aston Martin Racing Vantage GTE 110 laps GTE Pro
52. Roda/Ruberti/Poulsen FRA Larbre Chevrolet Corvette C7.R 94 laps GTE Am
53. Lancaster/Paletou/Hirsch GBR Greaves Gibson-Nissan 71 laps LMP2
54.. Ried/Al Quabisi/Bachler GER Abu Dhabi-Proton Porsche 911 RSR 44 laps GTE Am
55. Pilet/Makowiecki/Henzler GER Porsche Team Manthay 911 RSR 14 laps GTE Pro

1 KOMENTĀRS

    • yep, tāds strēķītis ir gan, neatminu cik īsti, kaučkur tikko bij minēts. Drusku jau nr17 paši ar Hārtlija tiešu ieguldījumu iešāva sev kājā caurejas sodu izpelnoties. Bet laikam lielākais nopelns nr19 vinnei ir tam who the hell is this Tandijam, kas pa nakti baigo atrāvienu paveica, par veselu apli. Bet kuriozi – atkal jauns fricītis iznerrojis veco ōziju WEB :)/:(

      • tur nu laikam karma tāda, neko nepadarīt.. es par WEB iznerrošanu no gados jaunākiem vāciešiem… 😉

        a Tandy – man pat šķiet, ka ar Haraldu Š. vienā tīmā (Konrad Motorsport) brauca iekš Porsche vāczemes ‘kausa’, un vienotru reizi arī Porsche Supercup-ā, kas reizē ar F1 notiek, nu vismaz oiropas trasēs.

  1. …bij ko redzēt 🙂 ….mmm , my lovely Corvettes , bij bauda skatīties uz šīm daiļavām… LMP mašīnām gan tizls paskats…pat 90tajos tie bija simpātiskāki ,nesaprotu, kāpēc jaunajos laikos dizains iet regresa līknē…bet nu ok..galvenais ka pasākums labs ….

    • dizains jau nu gan regresā neiet – vien – attīstoties visām tām modernajām simulēšanas technoloģijām tas arvien vairāk pakļauts efektivitātei nevis estētikai. Tā ka jāpierod un jāakceptē. Tāpak kā citos superkāros, piem. Lamborghini Diablo man patīk makten labāk nekā Veneno – tas tā piemēram. Tāpat arī F1. LMP1 etc etc. Bet jā, Le Mans šogad LABS!

      • ..varbūt pierast varētu ar gadiem..moš…bet samierināties gan nē 😀 🙂 ..par efektivitāti vēl varētu pastrīdēties, bet nu ok….

  2. the king is dead, long live a king!

    nu baac. shis nu ir patiikams paarsteigums. 🙂 likaas ka Audi diizelis ir neievainojams. tomeer paskat kaa Porsche mazais motoriitis izraadaadiijaas efektiivaakais. un protams vinjiem gibriid-sisteema ir makten finetuned.

    patika veerot Nissana FWD prototipu. cereeju ka vinjiem veiksies labaak. varbuut naakamgad. paarsteidza ka understiirs nebija neko dramatisks, kaa no priekshpiedzinjas vareeja gaidiit.

    Halkam vajag labaaku formulu ieksh F1! varbuut Kimika vietu peec gada vai diviem Ferrarikos? ir pelniijis gan ar savu F1 sniegumu, gan tagad Lemaana vinjam CV staav raxtiita.

      • Halku uz Ferrari! sarkanajiem ir lieliski panaakumi ar aarieshu pilotiem pie stuures. Mishu un Sebu domaaju.

        buutu zheel ja Hunkenberga zvaigzne norietees neuzleekusi.