“Michelin” ir apstiprinājuši, ka iesnieguši FIA piedāvājumu kļūt par jauno riepu piegādātāju Formula 1 čempionātā sākot no 2017.gada sezonas. 17.jūnijā beidzās piedāvājumu iesniegšanas termiņš un šobrīd ir divi pretendenti: “Pirelli” un “Michelin”.
“Mēs esam vīlušies par to, kur Formula 1 čempionāts riepu ziņā ir šodien,” paziņoja “Michelin Motorsport” direktors Paskāls Kosons. “Tāpēc mēs esam nākuši ar jaunām idejām, kā uzlabot situāciju. Redzēsim vai tas interesē cilvēkus Formulā 1. Vismaz tad neviens nevarēs mums pārmest, ka mēs tikai kritizējam un neko neesam gatavi darīt.”
Viens no “Michelin” galvenajiem uzstādījumiem ir pāriešana uz izturīgām 18 collu riepām, kādas tiek izmantotas Formula E čempionātā.
“Lemāna pierādīja, ka nav jābūt neizturīgām riepām, kas spēj nobraukt tikai pāris apļus, lai būtu labs šovs,” turpināja francūzis. “Tas nāk par sliktu riepu industrijai. Tā vietā var radīt izturīgākas riepas ar augstu saķeres līmeni.”
Tomēr “Michelin” piedāvājumi var tik nesadzirdēti Formulā 1, jo Bernijs Eklstons vēl pirms konkursa sākuma paziņoja, ka “Michelin” kompānija varētu būt slikts risinājums F1. Pēc Eklstona domām franču riepu ražotājs “radītu akmens izturīgas riepas, kuras tiek uzliktas janvārī un noņemtas decembrī, jo viņi nevēlas būt situācijā, kad tiek kritizēta riepu zemā izturība.”
varžēdāji turpina dzīt polītiskās spēlītes – salīdzināt 24 h endurances sacīksti ar formuļiem – tas vien ir jāprot..
…pilnībā piekrītu Austinam…
Tracina viss šis bazars! Tiklīdz kāds padiskutē par šasiju ražotājiem, tā acīs tiek bāzta vecā dogma, ka 1.formulā katram tā jāražo pašam. Turpretī riepu jomā viss jau vairākus gadus ir pilnīgā sviestā ar šo vienu piegādātāju.
Domā te un diskutē, kā šovu uzlabot. Nu, bitīt matos, uztaisiet atkal normālus ‘riepu karus’! Uzliks, piemēram, Mercedes uz nepareizo riepu ražotāju un līdzsvars spēku samēros garantēts.
kad riepu kari gāja pa nopietno, tad arī bija slikti, atļaušos atgādināt..
cjipa, B riepnieki visu pakārtojot vien Sarkanā Barona interesēm, un tamlīdzīgas hochmas
Tas samērā nesenais Bridgestone vs Michelin periods labākajā gadījumā dēvējams par “nelielu apšaudi no ierakumiem”. Istie ‘riepu kari’ bija 80-to gadu pirmā puse – klasiskais plato sliku laiks ar 7-8 dažādiem uzvarētājiem sezonā, nevis kā tagad – Hamiltons, Rosbergs + vēl viens, kuram noveicas.
interesants viedoklis, nudie..
ibo nekādi nebija piefiksēts, ‘klasiskajā plato sliko laikā ar 7-8 dažādiem uzvarētājiem sezonā’ riepnieku starpā patiesi bija jelkāda reāla konkurence. Citiem vārdiem sakot, ka uzaujot cita zīmola kalošas, kkas manāmi mainītos priekš kāda tīma un/vai formuļa un/vai šofera.
Pat šķiet, ka kādu pagarāku laika sprīdi tad vienīgais riepnieks paddockā bija Good Year.. Iznāk, tad riepu montieris X (tēlaini izsakoties), ‘karoja’ ar riepu montieri Y, kurš “savam” tīmam izķers labākās kalošas no kopējā katla???
Ja ir kāda
Ja ir kāda konkrēta infa par to ‘īsto’ riepu karu laikiem, kad grants bija īsta grants, faktus studijā, lūdzu..
..ņjā..īsti gan nepiekritīšu par riepu kariem pagātnē…toreiz F1 tika balstīta vairāk uz tehnisko parametru niansēm..ja ir kā tagad, kad rezultātu 80% izšķir riepu faktors, tad tās vairs nav tehniskā autosporta sacīkstes to sūtībā un būtībā..rezultātam vajadzētu būt atkarīgam tieši no tehniskās jomas puses, lai būtu pa tīro un daudzmaz objektīvāk kā autosporta filozofijā paredzēts….
nu tīri sausi fakti atrodami šeit –
https://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_tyres
50tie un 80to sākums laikam bij TAS laiks. Bet 100% atbalstu domu ka riepu kari jāatjauno, galu galā kāpēc var sacensties šasijnieki un motoristi a riepnieki ne? Izmaksas? Tā nu gan būtu ražotāju pašu problēma man šķiet, un – jo lielāka konkurence, jo zemāka cena. A tagad iznāk tāds kā sankcionēts monopols, te vien jau EU komisionāriem būtu par ko piesieties…Vot ja piem. šodien F1 būtu Pirelli, Michelin, GoodYear, Bridgestone, Kumho, Hankook…kāda vaina? Bardaks vismaz ar prognozēm pa riktīgo
agrajos 80-jos mišeliņi ir paspējuši aiziet no F1 DIVREIZ(!!) – 82. gada sezonas vidū, atgriežoties ikurāt iz 83. gada sezonas sākumu, otrreiz aizejot pēc 84. gada sezonas..
Tie ir tie ‘karotāji’???
I Don’t Think So… (c)
padumaješ, izbeidzās patronas 82, aizgāja meklēt, drusku salasīja, 83 atnāca atpakaļ karot tāļāk. Ikurāt kā ap to pašu laiku Burkina Faso pret Mali – beidzās patronas, meta šķēpus un lokoja bultas
Tev laikam Sarkanā barona “”pielūgšanas”” termiņš nekad nepāries-smieklīgi lasīt tavas pašradītās sazvērestības teorijas kurām nav nekāda reāla pamata.
Joren, paņem acis rokās un izlasi vēlreiz, lūdzams.
Un jā – ja iespējams, smadzeni arī ieslēdz uz lasīšanas laiku…
…jāsavāc bariņš domubiedru, jāaizbrauc uz Ungārijas vai Krievijas posmu un jāuztaisa piketiņš ar pārdurtām riepām ķešā…. 😀 …jej bogu nervi vairs netur visu šo cirku…
uz FIA jau uzrakstījāt, Vutnāns k-gs? 😀
Jums tie plāni kā Napoleonam, kas dienas vada telpā ar polsterētām sienām un mēbelēm bez asiem stūriem..
He,he.he-par polsterētām sienām tev pašam vajadzētu pajautāt….lielāka spečuka šajā jomā vnk nav!:))))
…es priekš Tevis Austin šķiet joprojām esmu prioritāra persona , ja jau nespēj noturēties rāmjos un apd..s 😀 😀 😀 … man tas glaimo 😀 …. uz FIA pat netaisos rakstīt – tur ,,parasto cilvēku,, un cilvēku ārpus šīs politikas domas nevienam neinteresē – tur vēstules bez konkrēta ,,zīmoga,, pat vaļā never…tāpat kā tās visas fanu aptaujas, kas ir vienkārši smieklīgas… – tipa lai tikai parādītu, ka fanu viedoklis tiem tur kautko nozīmē 😀