Ar Sebastiana Fetela otro uzvaru “Ferrari” komandas sastāvā noslēdzās Ungārijas GP izcīņa. Pirmo pjedestālu karjerā izcīnīja Daņila Kvjats, finišējot 2. vietā, kamēr trešais palika Daniels Rikjardo.

Vēl pirms starta Felipem Masam bija problēmas, viņš bija nostājies nepareizajā starta vietā, un braucējiem nācās doties vēl vienā iesildīšanās aplī. Vēlāk par šo kļūdu Masa saņēma 5 sekunžu sodu.

“F1LV

Jau pašā sacīkstes startā Fetels izvirzījās vadībā, un arī otrs “Ferrari” pilots Kimi Raikonens, pēc cīņas pirmajos līkumos pacēlās uz otro vietu. Startā Hamiltons atkrita līdz 4. vietai, taču pirmā apļa turpinājumā Hamiltons kļūdījās un izbrauca drošības joslā. Trasē brits atgriezās 10. pozīcijā. Rikjardo pirmajā līkumā sadūrās ar Valteri Botasu, un atkrita līdz 7. vietai.

“Ferrari” braucēji sāka iekrāt pārsvaru pār sekotājiem. Hamiltons nespēja tikt garām masam l’diz pat 10. aplim, un tajā brīdī līderim zaudēja ja 20 sekundes. 3 apļus vēlāk Hamiltons pacēlās vēl vienu vietu uz augšu. Uz boksu apmeklējuma rēķina Hamiltons tika līdz 5. vietai. Aptuveni 10 apļus vēlāk Hamiltons tika garām arī Rikjardo, taču līderim viņš zaudēja vairāk par pusminūti, un no komandas biedra Rosberga atpalika par 10 sekundēm.

Interesantākie notikumi sākās pēc Niko Hilkenberga avārijas. Prestižo Lemānas 24 stundu sacīkšu uzvarētājam Hilkenbergam atdalījās priekšējais antispārns, un viņš ielidoja barjerās pirmajā līkumā.

Vispirms tika iedarbināta virtuālā drošības mašīna, un visi braucēji jau devās 2. pitstopā. Vēlāk gan trasē devās arī īstā drošības mašīna, jo trase bija pilna ar atlūzām, kuras vajadzēja aizvākt. lai trases darbinieki labāk varētu sakopt trasi, formulas rindiņā, katru apli, rbauca cauri boksiem.

Pēc drošības mašīnas perioda Rikjardo mēģināja apdzīt Hamiltonu, taču abi sadūrās, un pašreizējais kopvērtējuma līderis Hamiltons salauza savu priekšējo antispārnu. Pēc tam Hamiltons arī saņēma sodu par sadursmes izraisīšanu, un atkrita līdz 13. vietai. Raikonens izstājās ar tehniskās problēmām, kas ļāva Rikjardo pacelties uz trešo vietu.

6. apļus pirms sacīkstes beigām Rikjardo mēģināja apdzīt Rosbergu, Rosberga formulai saskaroties ar “Red Bull” pilotu tika pārdurta riepa, un kamēr viņš tika līdz boksiem viņš atkrita līdz 8. vietai, kurā arī finišēja. Rikjardo nācās nomainīt priekšējo antispārnu, un viņš atdeva savu 2. pozīciju komandas biedram kvjatam.

Kvjats saņēma 10 sekunžu sodu par pārkāpumu drošības mašīnas laikā, taču viņa pārsvars bija pietiekošs, lai saglabātu otro vietu. 4. vietu izcīnīja 17 gadus vecais makss Verstapens, kuram tas ir labākais sasniegums pirmajā formulā. Labāko rezultātu šosezon izcīnīja Fernando Alonso ar “McLaren-Honda”. Otrs “McLaren” braucējs finišēja 9. vietā. Hamiltons pēc cīņas ar vairākiem braucējiem sacīksti pabeidza 6. vietā.

Kopvērtējumā Hamiltons savu pārsvaru pār Rosbergu palielināja līdz 21 punktam, bet Fetels šobrīd ir tikai 21 punktu aiz Rosberga. Ja “Ferrari” solītie uzlabojumi uz Itālijas posmu strādās, mēs varam sagaidīt interesantu sezonas noslēgumu.

Nākamais F1 posms risināsies Beļģijā, Spa trasē, augusta beigās. Tagad Formulai 1 vasaras pārtraukums.

Ungārijas GP – sacīkste

 Vieta Braucējs Komanda Laiks Punkti
01   Sebastian Vettel   Ferrari 69 laps 25
02   Daniil Kvyat   Red Bull +15.7 18
03   Daniel Ricciardo   Red Bull +25.0 15
04   Max Verstappen   Toro Rosso +44.2 12
05   Fernando Alonso   McLaren +49.0 10
06   Lewis Hamilton   Mercedes +52.0 8
07   Romain Grosjean   Lotus +58.5 6
08   Nico Rosberg   Mercedes +58.8 4
09   Jenson Button   McLaren +67.0 2
10   Marcus Ericsson   Sauber +69.1 1
11   Felipe Nasr   Sauber +73.4
12   Felipe Massa   Williams +74.2
13   Valtteri Bottas   Williams +80.2
14   Pastor Maldonado   Lotus +85.1
15   Roberto Merhi   Manor + 2 laps
  Will Stevens   Manor DNF
  Carlos Sainz   Toro Rosso DNF
  Kimi Raikkonen   Ferrari DNF
  Sergio Perez   Force India DNF
  Nico Hulkenberg   Force India DNF

16 KOMENTĀRI

  1. …šķiet pirmā un pēdējā interesantā sacīkste šogad…tiklīdz trases konfigurācija ļauj tik ļoti neizpausties dzinējiem, tā sākas burziņš…un tam seko viss pārējais..nu redz kā, tiklīdz ar Meršiem kāds sāk konkurēt, tā tūdaļ sākas nervozēšana un kļūdas…šī sacīkste aizbāza mutes tiem, kas nepiekrīt apgalvojumam – ,,kurp tevi mašīna aizvedīs, tur tu arī būsi (tīrā ātruma ziņā, neskaitot kļūdas) ..visu izmaina nianses un detaļas..tiklīdz kāds sīkums ,kā piemēram trases atbilstība formulai un kāda komponenta (šoreiz dzinēju jomā) piebremzēšana, tā konkurence pilnībā mainās…iespaidīgi mainās…. tas patiesībā arī nav normāli un pierāda to, ka F1 iet nepareizu ceļu, jo komandām nedod pārsvaru tehnikas faktoru kopums, bet gan kāda konkrēta tehniskā parametra priekšrocība….tas redzams piemēram kvalifikācijās, kuras var pat neskatīties…tiklīdz piemēram ļautu komandām kā agrāk spēlēties ar degvielas daudzumiem un riepām ,kā tas bija agrāk – dominantes kvalifikācijās nebūtu, kas raksturīgs šai jaunajai ērai…baidos, ka tādu brīnumu vairs nebūs..kalendārā vairs tik motoriem saudzīgu trašu nav , kur meršus varētu apklusināt tīrā ātruma ziņā…nu lūk, kā mainās samēri un parādās konkurence – pavisam citas sacīkstes…..

  2. …un viena nianse mani iepriecināja – šajā trasē ne tik ļoti iejaucās rezultātos riepu faktors – uzreiz sacīkstei bija cita garša…iejaucās, bet ne tik ļoti kā parasti….nebij vismaz to stulbo stratēģisko gaidīšanu uz boksu rēķina…bilde uzreiz savādāka.. ar to īpaša ir Ungārijas trase…

  3. Jā piekrītu, ļoti interesanta sacīkste, gandrīz viss sagriezās tā kā to nebiju gaidījis. Gonka baudāma līdz pēdējam aplim. Žēl tikai ka Kimi tāda tehniska ķibele gadījās. Sen jau gaidīju kad Hamiltons atkal sāks gļūčīt, aizdomīgi stabils visu sezonu bija 😀 Un cepuri nost Moldanado, trīs sodi, bet tomēr līdz galam tika 😀

  4. ..man liekas ka pieci sodi bija 😀 …būs jāpārbuda…. (esmu ievērojis – jo karstāki laikapstākļi, jo vairāk Maldonado krīt ciet 😀 ) …šoreiz mani fascinēja Rosbergs – lūk tur gan bija pamatīgs gļuks uzdāvināt uzvaru un beigās visu sacīksti sačakarēt….likt cietās riepas – vai nu stulbs , vai izliecies..ganjau ,ka izliecies 😀 ..pat bez drošības mašīnas bija skaidrs , ka tā nebūtu pareizā izvēle…vai arī viņam kā mazam bērnam strīdā, kaut uz mirkli gribējās pabūt priekšā Hamiltonam , nepadomājot par sacīkšu beigām, pat ja viņš tajā brīdī jutās trasē labāk ar cietajām riepām…. pilnīgi nesaprotama izvēle… arī Williams sasmīdināja – tik gudri galvas iekš F1 , ka bērniem izdotos labākas stratēģijas pielāgot..- atkal jau izcēlās, kā vienmēr….

  5. Jēkabsona kungs,kas Jums liek domāt,ka McLaren palikuši spēcīgāki? Ja pāris piloti nebūtu izstājušies un vēl pārītim nebūtu iesvērti sodi tad gan Alonso gan Batons būtu tur pat kur vienmēr….peletona beigās,kopā ar Manor.
    Ja par sacīksti tad tā bija viena no skatāmākajām.Žēl,ka cīņā iejaucās SC un žēl,ka Kimim tačka nobruka.Viss pārējais kā pēc notīm.Forza Sebastian!

    • Tieši tas arī liek domāt. Sezonas sākumā varēja “iesvērt” sodus, kaut 1/2 pilotu un izstāties kads pārītis – McLaren neglābjami bija priekšpēdējie (pirms Manor), ar stabilu atpalicību 1-2 apļi no līdera. Nu šoreiz nedaudz labāk. Un palikuši stiprāki, jau nenozīmē – kļuvuši stipri, bet gantikai to, ka uzlabojums salīdzinājumā ar sākumu ir.

  6. nu si bij gonka kur riepas daudz ko noteica, jo pec dorsibas masinas visiem kam bij mikstas riepas tie ari saka rauties uz prieksu un tiem kam bija cietas nevareja dabut tempereturu riepas un visu liaku slideju.

    jocigi ka mersiem jau 2 gonka pec kartas starts ir nereali sudigs, kaut ko vini tur saperusies meistariba vai ari trenejas jau laikam kad bus starts ar mazak elektornikas. jo ja mersi butu noturejusi startu tad hamja atrums butu atkal nodrosinajis uzvaru.