IndyCar braucējs Džastins Vilsons miris pēc Pokono sacīkstes laikā gūtajām galvas traumām. “Andretti Autosport” komandas braucējs bija 37 gadus vecs.

Pa Vilsona ķiveri trāpīja atlūzas no Seidža Karama mašīnas purngala, kuras atdalījās pēc sadursmes ar trases barjerām. Pirms avārijas Karams bija sacīkstes līderis. Incidents notika 180. aplī no 200. Uzreiz pēc trieciena Vilsona mašīna devās lejup pa trasi, un ietriecās iekšmalas barjerās. Brits ar helikopteru tika nogādāts tuvējā slimnīcā, kur viņam tika noteikti smagi galvas ievainojumi. Viņš mira pirmdienas pēcpusdienā, tā arī neatgūstot samaņu.

Džastina Vilsona biogrāfija

Vilsons izcīnīja 3 uzvaras viņa IndyCar karjerā, kā arī četras uzvaras CART čempionātā. Pirmo IndyCar uzvaru viņš guva Detroitā, “Newman/Haas/Lanigan Racing” sastāvā. Pārējās divas uzvaras viņš izcīnīja ne pārāk lielās “Dale Coyne Racing” sastāvā – Vatkins Glenā, 2009. gadā, un Teksasā, 2012. gadā. Viņš arī spēja finišēt Top5 2013. gada Indy 500 sacīkstē.

Vilsona karjera sākās 1987. gadā, ar kartingiem. Deviņdesmito gadu vidū Vilsons vairākus gadus pavadīja Formula Vauxhall sacīkstēs, pirms izpelnījās starptautisku uzmanību, uzvarot Formula Palmer Audi čempionātā. 1998. gadā Vilsons bija viens no kandidātiem uz McLaren Autosport BRDC gada labākā jaunā braucēja balvu. Gadu vēlāk viņš sāka startēt FIA International Formula 3000 un izcīnīja uzvaru čempionātā 2001. gadā.

Neskatoties uz veiksmīgajiem startiem, Vilsona augums neļāva nodrošināt vietu Formulā 1 2002. gadā. Viņš atrada vietu World Series by Nissan sacīkstēs, kurās izcīnīja uzvaras Interlagosā un Valensijā.

Vilsons pirmajā formulā debitēja 2003. gadā, “Minardi” komandas sastāvā. Lai arī ar “Minardi” formulu labus rezultātus uzrādīt nebija iespējams, Vilsona ātrums bija pietiekošs, lai “Jaguar” komanda izvēlētos viņu, kā Antonio Piconias aizstājēju pēdējos 5 posmos. Vilsons savus pirmos un vienīgos F1 punktus ieguva ASV Grand Prix sacīkstē, Indianapolisā, kur viņš finišēja astotais. Pēc vietas zaudēšanas “Jaguar” uz 2004. gadu, Vilsons pievērsās sacīkstēm ASV, sākot piedalīties Champ Car World Series.

Champ Car sacīkstēs viņš guva 4 uzvaras, divas 2005. gadā, bet pa vienai 2006. un 2007. gadā. Pēc tam brits pārcēlās uz IndyCar formulām. Viņa starts 2015. gada seznā bija apdraudēts, taču tika panākta vienošanās ar “Andretti Autosport” vienību. Vilsons šogad spēja izcīnīt vienu pjedestālu, Mid Ohaio sacīkstē. finišējot 2. vietā.

Vilsons savā karjerā ir izcīnījis uzvaru arī Deitonas 24 stundu sacīkstē. Karjeras laikā viņš braucis dažādās sacīkšu seriālos – Amerikas Lemānas seriālā, FIA GT, V8 Supercars sacīkstēs, Formulā E, kā arī Lemānas 24 stundu sacīkstēs.