Džastins Vilsons savas dzīves laikā bija kvēls labdarības organizāciju atbalstītājs, kurš bieži runāja par savu problēmu ar disleksiju un to kā viņu ir atbalstījuši citi. Pēc Vilsona nāves viņa orgāni tika ziedoti un jau ir izglābuši sešas dzīvības, savā tvitera kontā paziņoja viņa jaunākais brālis un arī sacīkšu braucējs Stefans Vilsons. Jau šīs nedēļas laikā IndyCar mājas lapā līdzjutēji varēs iegādāties T-kreklus un 100% no ienākumiem nonāks Vilsona bērnu fondā, informē IndyCar vadība.
With #giftoflife @justin_wilson saved 6 lives today. He just keeps setting the bar higher. Keep Julia & the girls in your prayers #myherojw
— Stefan Wilson (@stef_wilson) August 25, 2015
Slēgtais kokpits?
Vilsona gadījums atkal ar jaunu jaudu ir pacēlis jautājumu par kokpita aizsardzības nepieciešamību. Jau nākamajā mēnesī FIA plāno aizvadīt testus ar pirmajiem prototipiem, kuru uzdevums būtu aizsargāt pilota galvu līdzīgos gadījumos, kā 2009.gadā ar Felipi Masu, kā arī Hernriju Sērtisu, kurš gāja bojā pēc sadursmes ar lidojošu riepu.
FIA veica testus ar dažāda veida kokpita aizsardzību, tostarp slēgto lidmašīnas tipa kokpita versiju, tomēr tam bija tendence pēc sadursmes katapultēt atlūzas augstu gaisā, kas savukārt radītu draudus skatītājiem. Otrs aspekts, kas jāņem vērā – mediķu operatīva piekļuve cietušajam pilotam. Šobrīd tiek pētītas versijas ar aizsardzības struktūru ap un virs kokpita, kas tiks testētas nākamajā mēnesī. Tostarp “Mercedes” piedāvā savu ‘Halo’ stila versiju, kā parādīts Džordžio Piolas zīmējumā zemāk. Tā aizsargātu pret atlūzām un tajā pašā laikā netraucētu pilotam pamest kokpitu.
Varbūt tā vietā,lai māžotos ar greiziem kokpitu risinājumiem FIA vajadzètu izvēlēties: A. aizliegt openwheelerus,
B. Samierināties, ka autosports ir bīstams!
bilde cmuka, to es kā sens Blackberry fans saku no tīras sirds.. 😀
a ja par tēmu, nesāka FIA māžoties ar tiem greizajiem risinājumiem šodien vai vakar..
pieprasījums bija jau sen, tēma aktuāla ļoti sacēlās pēc Masas negadījuma, bet ustanovka ‘piedāvāt risinājumus’ kā tāda tika nodefinēta vēl agrāk, man šķiet. Ka līdz šim nekā sakarīga neviena komiteja/darbagrupa nav piedāvājusi, tas IMO liecina, ka nav nemaztik viegli ko tur ko piedāvāt..
RIP un Visu Cieņu Džastinam Vilsonam. Viņam vajadzētu piešķirt Vismaz Knight-hudu.
Kas par kokpitiem – ja tas būtu tik vienkārši, tad tie sen jau būtu tā vai citādi aizsargāti, bet katram potenciālam risinājumam ir savi mīnusi, tāpēc arī pagaidām nekas konkrēts nav noticis. P.S. Arī piemēram augšminētam Piolas variantam ir – , ok, tas var pasargāt 1 vai otrā situācijā, arī daudz netraucē skatu, bet nedo dies šitais bumerangs atdalās no struktūras un sazin kur tas var aizlidot un kur atdurties…tāka tas pikčers nav tik viegli zīmējams. Un kā raxtīts almanachos, tad F1 IR open wheel utt sērija, tā ka jebkāda noslēgta kabīne ķipa nav F1 DNS kā tāda. Bet … dzīve var piespiest to mainīt. Paživjom – uviģem kā mēdz teikt…
Nu ja F1 un Indy ieviesīs slēgtos kokpitus, tad pēc kā tās parodijas izskatīsies? WRC un NASCAR ir jau iebāzti tik iespaidīgi drošības rāmji, kas pilnigi mierīgi iztur aptīšanos ap koku vai 350 km/h lidojumu bortā. Tās galvas traumas praktiski nav izslēdzamas: Filepes Masai stulbā atspere, Džastinam Vilsonam nolāpītie lūžņi! Tos gan nevar salidzināt ar to kas trāpija pa Airtona Sennas galvu toreiz Imolā, bet atgādina, ka pat neliels mēsls milzīgā ātrumā ir ļoti bīstams štrunts. Žēl Džastina, bija labi starti šosezon. 🙁
jā, FIA gan plātās ka pēc Airtona nāves milzu mērā uzlabojuši drošību…Ne velna, viss ko viņi ir paveikuš ir sačakarētas trases un jānās – tādi mikimausu kartodromi…Negadījumi ar Massu, Sertisu, Bianki to tikai apstiprina. Paveicies ir ka nav vairāk