Braucējs | Skaits |
M. Šūmahers | 5 |
N. Pikē | 3 |
H. M. Fanhio | 3 |
S. Moss | 3 |
R. Petersons | 3 |
A. Prosts | 3 |
R. Barikello | 3 |
S. Fetels | 3 |
L. Hamiltons | 3 |
Luiss Hamiltons izcīnījis kārtējo uzvaru, strauji pietuvojoties trešajam čempiona titulam. Turklāt, tā kā Hamiltons pamanījās atrasties sacīkšu vadībā visus 52 apļus, uzstādīt ātrāko sacīkšu apli un uzvarēt arī kvalifikācijā, tad britu braucējam izdevās izcīnīt otro Grand Slam savā karjerā. No aktīvajiem braucējiem tas izdevies tikai Fernando Alonso (1 reizi) un Sebastianam Fetelam (4 reizes). Tikmēr Džims Klarks ir rekordists ar astoņiem Grand Slam.
Hamiltonam šis bija jau trešais panākums Moncas trasē. Iepriekšējie tika gūti 2012. gadā un pērn. Uzvarām bagātākais braucējs Moncā ir Mihaēls Šūmahers, kam “Ferrari” mājās 5 panākumi. Nelsons Pikē Itālijas GP uzvarējis 4 reizes, tomēr 1980. gadā Itālijas GP vienīgo reizi notika Imolā nevis Moncā.
Hamiltons kļuva par pirmo braucēju vēsturē, kam Moncā izdevies uzstādīt 4 ātrākos apļus. “Mercedes” braucējs te bija ātrākais arī iepriekšējos 2 gadus.
V. | Braucējs | Komanda | Gap | Aplis |
1 | L. HAMILTONS | Mercedes | 1’26”672 | 48 |
2 | N. ROSBERGS | Mercedes | 0.395 | 43 |
3 | S. FETELS | Ferrari | 0.704 | 52 |
4 | M. VERSTAPENS | Toro Rosso | 0.718 | 35 |
5 | K. SAINSS | Toro Rosso | 0.838 | 38 |
6 | V. BOTASS | Williams | 0.853 | 49 |
7 | K. RAIKONENS | Ferrari | 0.912 | 43 |
8 | F. MASA | Williams | 1.202 | 31 |
9 | D. RIKJARDO | Red Bull | 1.393 | 50 |
10 | S. PERESS | Force India | 1.468 | 46 |
11 | D. KVJATS | Red Bull | 1.559 | 39 |
12 | M. ĒRIKSONS | Sauber | 1.844 | 22 |
13 | F. NASRS | Sauber | 1.981 | 51 |
14 | N. HILKENBERGS | Force India | 2.241 | 36 |
15 | F. ALONSO | McLaren | 2.613 | 42 |
16 | Dž. BATONS | McLaren | 3.094 | 33 |
17 | V. STĪVENSS | Marussia | 4.426 | 51 |
18 | R. MERI | Marussia | 4.639 | 29 |
19 | R. GROŽĀNS | Lotus | 8.434 | 1 |
20 | P. MALDONADO | Lotus | 53.220 | 1 |
Atstatumi starp vadošajiem braucējiem Itālijas GP (via @f1fanatic_co_uk) pic.twitter.com/tChTQX56WR
— f1latvija (@f1latvija) September 7, 2015
Check out our #F1#ItalianGP Pit Stop Strategy Infographic! pic.twitter.com/grkkUMhqIe
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 6, 2015
#F1 Stats! Check out some of the top performers from today’s #ItalianGP! pic.twitter.com/48kFEbvTTt
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 6, 2015
Šoreiz lielu izvēli sacīkšu stratēģijā nevarēja vērot. Tikai 3 braucēji boksos devās 2 reizes, turklāt gandrīz visi braucēji izvēlējās sākt ar mīkstajām riepām un turpināt ar vidējām. Boksos visātrāk strādāja “Red Bull” un “Force India” darbinieki.
V. | Braucējs | Komanda | Laiks boksos | Atst. | Aplis |
1 | D. Kvjats | Red Bull | 23.884 | 27 | |
2 | D. Rikjardo | Red Bull | 24.259 | 0.375 | 30 |
3 | S. Peress | Force India | 24.281 | 0.397 | 23 |
4 | N. Hilkenbergs | Force India | 24.286 | 0.402 | 18 |
5 | Dž. Batons | McLaren | 24.310 | 0.426 | 25 |
6 | F. Alonso | McLaren | 24.330 | 0.446 | 28 |
7 | S. Fetels | Ferrari | 24.340 | 0.456 | 25 |
8 | L. Hamiltons | Mercedes | 24.368 | 0.484 | 26 |
9 | K. Raikonens | Ferrari | 24.442 | 0.558 | 28 |
10 | N. Rosbergs | Mercedes | 24.657 | 0.773 | 18 |
11 | K. Sainss | Toro Rosso | 24.736 | 0.852 | 30 |
12 | M. Ēriksons | Sauber | 24.842 | 0.958 | 20 |
13 | M. Verstapens | Toro Rosso | 24.938 | 1.054 | 33 |
14 | F. Masa | Williams | 25.207 | 1.323 | 19 |
15 | F. Nasrs | Sauber | 25.282 | 1.398 | 24 |
16 | M. Verstapens | Toro Rosso | 25.318 | 1.434 | 19 |
17 | V. Botass | Williams | 25.536 | 1.652 | 22 |
18 | F. Nasrs | Sauber | 25.761 | 1.877 | 1 |
19 | R. Meri | Manor | 26.435 | 2.551 | 27 |
20 | V. Stīvenss | Manor | 29.382 | 5.498 | 26 |
21 | K. Sainss | Toro Rosso | 30.358 | 6.474 | 10 |
Šī bija 40. uzvara Hamiltona karjeras 160 posmos. Ja viņam izdosies uzvarēt arī Singapūrā, tad Hamiltons vienlaicīgi panāks savu bērnības elku Airtonu Sennu uzreiz 2 rādītājos – izcīnīto uzvaru un aizvadīto sacīkšu skaitā. Sebastians Fetels 41 uzvaru izcīnījis, aizvadot par 9 posmiem mazāk.
Hamiltonam izdevies izcīnīt jau septīto pole position pēc kārtas. Viņam pietrūkst tikai 1 uzvara kvalifikācijā, lai panāktu leģendārā Airtona Sennas rekordu. Turklāt no šīs sezonas 12 posmiem Hamiltonam nav izdevies tikt pirmajā starta pozīcijā tikai Spānijā. Līdz šim tikai Sebastianam Fetelam 2011. gadā ir izdevies izcīnīt 15 pole position vienā sezonā. Reti kurš šaubās, ka Hamiltons pārspēs šo reokordu, turklāt britu braucējs varētu pārspēt arī Naidželu Manselu, kurš 1992. gadā izcīnīja pole position 87,5% posmu.
Braucējs | Sērijas sākums/beigas | Skaits | |
A. SENNA | Spānija 1988 | ASV 1989 | 8 |
A. SENNA | Spānija 1990 | Monako 1991 | 7 |
A. PROSTS | Dienvidāfrika 1993 | Kanāda 1993 | 7 |
M. ŠŪMAHERS | Itālija 2000 | Brazīlija 2001 | 7 |
L. HAMILTONS | Monako 2015 | Itālija 2015 | 7 |
Braucējs | Gads | PP/GP | % PP sezonā | ||
L. HAMILTONS | 2015 | 11/12 | 91.67 | ||
N. MANSELS | 1992 | 14/16 | 87.50 | ||
A. SENNA | 1988 | 13/16 | 81.25 | ||
A. SENNA | 1989 | 13/16 | 81.25 | ||
A. PROSTS | 1993 | 13/16 | 81.25 | ||
S. FETELS | 2011 | 15/19 | 78.95 | ||
H. M. FANHIO | 1956 | 6/8 | 75.00 |
Luisa Hamiltona pārsvars kovērtējumā sasniedzis 52 punktus, kas nozīmē, ka, lai iegūtu trešo titulu, britam pietiek ar finišu uzreiz aiz Rosberga katrā no atlikušajiem posmiem.
Tā kā 3 apļus pirms finiša nodega Rosberga dzinējs, tad Hamiltons ir vienīgais braucējs, kurš šogad veicis visus 729 apļus. Fetels šosezon veicis 728, bet Felipe Masa 727 apļus. Tikmēr neveiksmīgākais braucējs šai rādītājā ir Pastors Maldonado, kurš šogad veicis vien 413 apļus.
“Red Bull” braucēji šajā nedēļas nogalē cīnījās ar vairākām tehniskām ķibelēm, kas pirmo reizi kopš 2008. gada Brazīlijas GP liedza abām mašīnām tikt trešajā kvalifikācijas kārtā.
Tikmēr “Red Bull”, “Toro Rosso” un “McLaren” braucēju sodi ļāva Vilam Stīvensam un Roberto Meri sasniegt labāko starta pozīciju savās karjerās. “Manor” braucēji trasē devās no 13. un 14. pozīcijas. Tā gan nav labākā starta pozīcija komandas vēsturē, jo pērn Lielbritānijas GP Žils Bjanki kvalificējās 12. vietā.
Luiss Hamiltons kļuvis par septīto braucēju vēsturē ar 25 ātrākajiem apļiem, tikmēr 81. goda pjedestāls ļauj pakāpties uz 4. vietu šai rādītājā, apdzenot Airtonu Sennu. Vairāk reižu labāko trijniekā tikuši vien Šūmahers (155), Prosts (106) un Alonso (97).
“Mercedes” komandai izdevies izcīnīt 23 pole position pēc kārtas. Singapūrā vācu komandai ir iespēja atkārtot 1992-1993 gada “Williams” sasniegumu, kad Frenka Viljamsa vadītā komanda aizņēma pirmo starta pozīciju 24 secīgus GP.
Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!
– Fetels Vācijai atnesa 100. otro vietu. Vācija kļūst par 4. nāciju ar vismaz 100. otrajām vietām (Lielbritānija 185; Francija 111; Brazīlija 103)
– Reikenens 170. reizi sasniedzis finišu, kļuvis par 6. kuram tas izdevies
– Tāpat Kimi 150. reizi finišējis ar uzvarētāju vienā aplī, kļuvis par 4. ar vismaz 150 šādiem finišiem
– Masa tikmēr kļuvis par 5. kurš ir klasificēts vismaz 190 reizes. Itālijā Hamiltons tika klasificēts 140. reizi (13. rādītājs), Fetels 130. reizi (15)
– Itālijā Kimi atnesa Ferrari 200. otro starta vietu (tuvākajiem sekotājiem – McLaren – ir 172)
– Rosbergs Vācijai atnesa 90. ceturto starta vietu, 5. valsts ar šādu sasniegumu (Brazīlijai 92)
– Kimi atnesa Ferrari 360. pirmo starta rindu (McLaren ir 270)
– Hamiltons atnesa britu 590. pirmo starta rindu (Vācijai ir 263)
– Fetels ar savu otro vietu Itālijā ar 1796 punktiem kļuvis par visu laiku punktiem bagātāko F1 braucēju (kāda bijusi sistēma, tāda bijusi). Tikmēr Hamiltons šosezon varētu noķert Fetelu, Lūisam ir 1738 punkti (abiem pa vidu ir Alonso ar 1778 punktiem)
– Hamiltons 19. reizi pēc kārtas finišē punktos, pacēlies uz 5. vietu šai rādītājā
tie salīdzinājumi ir kūli, aber kā korekti kompensēt to, ka senlaiku dižgariem kalendārā bija kādas 7-8 races, un i uz tām ne visi vienmēr ieradās (tā pat Indianapolisa vairumam toreiz nebija sasniedzama), kamēr Bernarda Čārlza E. smalkjūtīgā menedžmenta ērā vienas sezonas kalendārā (vidēji) ir vismaz 15 races bijušas?
…tāpat, kā nekompensēt to, ka senlaiku dižgariem katra gonka bija izaicinājums ar nāves piegaršu, kamēr mūsdienu zēniņiem ‘another day in the office’?
Jochena Rindta ‘rekordu’ laikam jau neviens vairs nepārspēs – vienīgais pēc nāves par čempionu kļuvušais..