Uzvaras Moncas trasē
Braucējs Skaits
M. Šūmahers 5
N. Pikē 3
H. M. Fanhio 3
S. Moss 3
R. Petersons 3
A. Prosts 3
R. Barikello 3
S. Fetels 3
L. Hamiltons 3

Luiss Hamiltons izcīnījis kārtējo uzvaru, strauji pietuvojoties trešajam čempiona titulam. Turklāt, tā kā Hamiltons pamanījās atrasties sacīkšu vadībā visus 52 apļus, uzstādīt ātrāko sacīkšu apli un uzvarēt arī kvalifikācijā, tad britu braucējam izdevās izcīnīt otro Grand Slam savā karjerā. No aktīvajiem braucējiem tas izdevies tikai Fernando Alonso (1 reizi) un Sebastianam Fetelam (4 reizes). Tikmēr Džims Klarks ir rekordists ar astoņiem Grand Slam.

Hamiltonam šis bija jau trešais panākums Moncas trasē. Iepriekšējie tika gūti 2012. gadā un pērn. Uzvarām bagātākais braucējs Moncā ir Mihaēls Šūmahers, kam “Ferrari” mājās 5 panākumi. Nelsons Pikē Itālijas GP uzvarējis 4 reizes, tomēr 1980. gadā Itālijas GP vienīgo reizi notika Imolā nevis Moncā.

Hamiltons kļuva par pirmo braucēju vēsturē, kam Moncā izdevies uzstādīt 4 ātrākos apļus. “Mercedes” braucējs te bija ātrākais arī iepriekšējos 2 gadus.

Itālijas GP ātrākie apļi
V. Braucējs Komanda Gap Aplis
1 L. HAMILTONS Mercedes 1’26”672 48
2 N. ROSBERGS Mercedes 0.395 43
3 S. FETELS Ferrari 0.704 52
4 M. VERSTAPENS Toro Rosso 0.718 35
5 K. SAINSS Toro Rosso 0.838 38
6 V. BOTASS Williams 0.853 49
7 K. RAIKONENS Ferrari 0.912 43
8 F. MASA Williams 1.202 31
9 D. RIKJARDO Red Bull 1.393 50
10 S. PERESS Force India 1.468 46
11 D. KVJATS Red Bull 1.559 39
12 M. ĒRIKSONS Sauber 1.844 22
13 F. NASRS Sauber 1.981 51
14 N. HILKENBERGS Force India 2.241 36
15 F. ALONSO McLaren 2.613 42
16 Dž. BATONS McLaren 3.094 33
17 V. STĪVENSS Marussia 4.426 51
18 R. MERI Marussia 4.639 29
19 R. GROŽĀNS Lotus 8.434 1
20 P. MALDONADO Lotus 53.220 1
italy-lap-chart
Itālijas GP sacīkšu diagramma

 

Šoreiz lielu izvēli sacīkšu stratēģijā nevarēja vērot. Tikai 3 braucēji boksos devās 2 reizes, turklāt gandrīz visi braucēji izvēlējās sākt ar mīkstajām riepām un turpināt ar vidējām. Boksos visātrāk strādāja “Red Bull” un “Force India” darbinieki.

V. Braucējs Komanda Laiks boksos Atst. Aplis
1 D. Kvjats Red Bull 23.884 27
2 D. Rikjardo Red Bull 24.259 0.375 30
3 S. Peress Force India 24.281 0.397 23
4 N. Hilkenbergs Force India 24.286 0.402 18
5 Dž. Batons McLaren 24.310 0.426 25
6 F. Alonso McLaren 24.330 0.446 28
7 S. Fetels Ferrari 24.340 0.456 25
8 L. Hamiltons Mercedes 24.368 0.484 26
9 K. Raikonens Ferrari 24.442 0.558 28
10 N. Rosbergs Mercedes 24.657 0.773 18
11 K. Sainss Toro Rosso 24.736 0.852 30
12 M. Ēriksons Sauber 24.842 0.958 20
13 M. Verstapens Toro Rosso 24.938 1.054 33
14 F. Masa Williams 25.207 1.323 19
15 F. Nasrs Sauber 25.282 1.398 24
16 M. Verstapens Toro Rosso 25.318 1.434 19
17 V. Botass Williams 25.536 1.652 22
18 F. Nasrs Sauber 25.761 1.877 1
19 R. Meri Manor 26.435 2.551 27
20 V. Stīvenss Manor 29.382 5.498 26
21 K. Sainss Toro Rosso 30.358 6.474 10

Šī bija 40. uzvara Hamiltona karjeras 160 posmos. Ja viņam izdosies uzvarēt arī Singapūrā, tad Hamiltons vienlaicīgi panāks savu bērnības elku Airtonu Sennu uzreiz 2 rādītājos – izcīnīto uzvaru un aizvadīto sacīkšu skaitā. Sebastians Fetels 41 uzvaru izcīnījis, aizvadot par 9 posmiem mazāk.

Hamiltonam izdevies izcīnīt jau septīto pole position pēc kārtas. Viņam pietrūkst tikai 1 uzvara kvalifikācijā, lai panāktu leģendārā Airtona Sennas rekordu. Turklāt no šīs sezonas 12 posmiem Hamiltonam nav izdevies tikt pirmajā starta pozīcijā tikai Spānijā. Līdz šim tikai Sebastianam Fetelam 2011. gadā ir izdevies izcīnīt 15 pole position vienā sezonā. Reti kurš šaubās, ka Hamiltons pārspēs šo reokordu, turklāt britu braucējs varētu pārspēt arī Naidželu Manselu, kurš 1992. gadā izcīnīja pole position 87,5% posmu.

Pole position pēc kārtas
Braucējs Sērijas sākums/beigas Skaits
A. SENNA Spānija 1988 ASV 1989 8
A. SENNA Spānija 1990 Monako 1991 7
A. PROSTS Dienvidāfrika 1993 Kanāda 1993 7
M. ŠŪMAHERS Itālija 2000 Brazīlija 2001 7
L. HAMILTONS Monako 2015 Itālija 2015 7
Pole position procentuāli pret GP
Braucējs Gads PP/GP % PP sezonā
L. HAMILTONS 2015 11/12 91.67
N. MANSELS 1992 14/16 87.50
A. SENNA 1988 13/16 81.25
A. SENNA 1989 13/16 81.25
A. PROSTS 1993 13/16 81.25
S. FETELS 2011 15/19 78.95
H. M. FANHIO 1956 6/8 75.00

Luisa Hamiltona pārsvars kovērtējumā sasniedzis 52 punktus, kas nozīmē, ka, lai iegūtu trešo titulu, britam pietiek ar finišu uzreiz aiz Rosberga katrā no atlikušajiem posmiem.

Tā kā 3 apļus pirms finiša nodega Rosberga dzinējs, tad Hamiltons ir vienīgais braucējs, kurš šogad veicis visus 729 apļus. Fetels šosezon veicis 728, bet Felipe Masa 727 apļus. Tikmēr neveiksmīgākais braucējs šai rādītājā ir Pastors Maldonado, kurš šogad veicis vien 413 apļus.

“Red Bull” braucēji šajā nedēļas nogalē cīnījās ar vairākām tehniskām ķibelēm, kas pirmo reizi kopš 2008. gada Brazīlijas GP liedza abām mašīnām tikt trešajā kvalifikācijas kārtā.

Tikmēr “Red Bull”, “Toro Rosso” un “McLaren” braucēju sodi ļāva Vilam Stīvensam un Roberto Meri sasniegt labāko starta pozīciju savās karjerās. “Manor” braucēji trasē devās no 13. un 14. pozīcijas. Tā gan nav labākā starta pozīcija komandas vēsturē, jo pērn Lielbritānijas GP Žils Bjanki kvalificējās 12. vietā.

Luiss Hamiltons kļuvis par septīto braucēju vēsturē ar 25 ātrākajiem apļiem, tikmēr 81. goda pjedestāls ļauj pakāpties uz 4. vietu šai rādītājā, apdzenot Airtonu Sennu. Vairāk reižu labāko trijniekā tikuši vien Šūmahers (155), Prosts (106) un Alonso (97).

“Mercedes” komandai izdevies izcīnīt 23 pole position pēc kārtas. Singapūrā vācu komandai ir iespēja atkārtot 1992-1993 gada “Williams” sasniegumu, kad Frenka Viljamsa vadītā komanda aizņēma pirmo starta pozīciju 24 secīgus GP.

Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!

4 KOMENTĀRI

  1. – Fetels Vācijai atnesa 100. otro vietu. Vācija kļūst par 4. nāciju ar vismaz 100. otrajām vietām (Lielbritānija 185; Francija 111; Brazīlija 103)
    – Reikenens 170. reizi sasniedzis finišu, kļuvis par 6. kuram tas izdevies
    – Tāpat Kimi 150. reizi finišējis ar uzvarētāju vienā aplī, kļuvis par 4. ar vismaz 150 šādiem finišiem
    – Masa tikmēr kļuvis par 5. kurš ir klasificēts vismaz 190 reizes. Itālijā Hamiltons tika klasificēts 140. reizi (13. rādītājs), Fetels 130. reizi (15)
    – Itālijā Kimi atnesa Ferrari 200. otro starta vietu (tuvākajiem sekotājiem – McLaren – ir 172)
    – Rosbergs Vācijai atnesa 90. ceturto starta vietu, 5. valsts ar šādu sasniegumu (Brazīlijai 92)
    – Kimi atnesa Ferrari 360. pirmo starta rindu (McLaren ir 270)
    – Hamiltons atnesa britu 590. pirmo starta rindu (Vācijai ir 263)
    – Fetels ar savu otro vietu Itālijā ar 1796 punktiem kļuvis par visu laiku punktiem bagātāko F1 braucēju (kāda bijusi sistēma, tāda bijusi). Tikmēr Hamiltons šosezon varētu noķert Fetelu, Lūisam ir 1738 punkti (abiem pa vidu ir Alonso ar 1778 punktiem)
    – Hamiltons 19. reizi pēc kārtas finišē punktos, pacēlies uz 5. vietu šai rādītājā

    • tie salīdzinājumi ir kūli, aber kā korekti kompensēt to, ka senlaiku dižgariem kalendārā bija kādas 7-8 races, un i uz tām ne visi vienmēr ieradās (tā pat Indianapolisa vairumam toreiz nebija sasniedzama), kamēr Bernarda Čārlza E. smalkjūtīgā menedžmenta ērā vienas sezonas kalendārā (vidēji) ir vismaz 15 races bijušas?

      • …tāpat, kā nekompensēt to, ka senlaiku dižgariem katra gonka bija izaicinājums ar nāves piegaršu, kamēr mūsdienu zēniņiem ‘another day in the office’?

      • Jochena Rindta ‘rekordu’ laikam jau neviens vairs nepārspēs – vienīgais pēc nāves par čempionu kļuvušais..