“Red Bull” komanda paziņojusi, ka neizmantos “Renault” kompānijas dzinējus nākamajā sezonā, bet “Mercedes” vienība, kura domāja par dzinēju piegādāšanu Miltonkeinas komandai, izlēmusi nepiegādāt tos.
“Renault” un “Red Bull” sadarbība pēdējos divos gadus ir ievērojami iedragāta, pēc daudzajām izturības un jaudas problēmām ar franču dzinēju. “Red Bull” ir līgums “Renault” uz nākamo sezonu, taču avoti komandas iekšienē ziņo, ka sadarbība tiks izbeigta jau šīs sezonas beigās.
Zināms, ka četrkārtējā konstruktoru kausa ieguvēju komanda iesniegusi dokumentu, kurā tiek pieprasīts izbeigt sadarbību, un tas tikšot akceptēts no “Renault” puses. Tas nozīmē, ka vienīgais dzinēju ražotājs, kas “Red Bull” varētu piegādāt dzinējus ir “Ferrari”.
“Renault” paliek ar divām iespējām. Viena ir iegādāties “Lotus” komandu, kur jau tiekot gatavots darījums, vai arī pamest Formula 1 čempionātu. Arī otra “Renault” iespēja nav neiespējama.
Tikmēr “Mercedes” komandas vadība izlēmusi nepiegādāt jaudas agregātus saviem konkurentiem 2016. gada sezonā. “Daimler” amatpersona Dīters Zetše, pēc Itālijas GP apmeklējuma, izlēmis, ka pieliks punktu šai diskusijai. “Mercedes” komanda esot gaidījusi vairāk, kā 60 gadus, lai nokļūtu F1 virsotnē, un nevēlas palīdzēt komandai, kā “Red Bull”, kura ar saviem resursiem varētu kļūt par nopietnu konkurentu.
Arī, kad Luisam Hamiltonam Itālijas GP nedēļas nogales laikā tika jautāts, vai “Mercedes” vajadzētu piegādāt dzinējus “Red Bull”, viņš atbildēja noraidoši.
“Ja mēs vēlamies būt nopietni par pasaules čempionāta uzvarēšanu, drošvien nē,” stāsta Hamiltons. “‘Red Bull’ ir lieliska komanda, taču, tas būtu tāpat, kā dot “Ferrari” mūsu motorus. Mums to nevajag. Mēs esam labi, kur mēs šobrīd esam.”
Apgalvojums, ka “Mercedes komanda esot gaidījusi vairāk, kā 60 gadus, lai nokļūtu F1 virsotnē”, ir pamatīgi pārspīlēts – attiecīgajā laika posmā 38 (!) no šiem 60 gadiem viņi negaidīja neko, jo 1.formulas čempionātu vienkārši ignorēja. Vēl jo vairāk – šķiet, ka 60-tajos un 70-tajos Mercedes vispār uzskatījuši, ka autosports nav ‘augstāko aprindu’ nodarbe. Jeb kā krievi saka – не царское это дело 😀
Atskatoties tālajā pagātnē kas risinājās 1955. gadā Šveicē notiekot Lemānas 24h sacīkstēm kur notika autosporta vēsturē lielākā traģēdija kur Mersedes vadītais spēkrats ielidojot skatītāju pūlī nogalinot vairāk kā 80 cilvēkus kopš tā laika Šveicē aizliegtas rīkot autosacīkstes kas atiecās uz Mersedes tika pārtraukta dalība autosportā līdz 80. gadiem vai šo lēmumu pieņēmis Mersedes vai noteikusi valdība nav zināms.
kad uzvaras nāk, apgalvot var viskautko. ka pēc Lemānas slaktiņa, ja tā drīkst izteikties, a-sportošana bija tabu Štutgartes varas gaiteņos vienu-divas menedžmenta paaudžu valdīšanas periodus, tas šķiet gan skaidris.
bēdīgāk un arī uztraucošāk, ka tenkas tā arī palika tenkas – Monzā nebija anonsa no reņiem..
Plus vēl jaunumi no RBR (kuriem gan nevajadzētu būt pārsteigumam nevienam, ieskaitot musjēs stikla būrī Buloņā-Bilankūrā – pārāk jau rupju muti brūķēja Herr Matteschitz ar misteru Horneru publikā) – izskatās, ka abinieku gastronomijas cienītāji kārtējo reizi saka ‘Au Revoir, Formule 1’
Sarkanie Buļļi nevis tikai no dzinējiem var atteikties, bet no visa čempja: sava žurga ar VET palīdīzbu ir gana izreklamēta. Bet 2 labi piloti viņiem ir, tā kā satīt makšķeres vēl nevajadzētu.
tá, IMHO, no Herr Matteschitz puses bútu paliela kļūda, aiziet tieši tagad. Tas ir, ja buļļadziras biznesa nākotne ir kaut kādā vērtē – izskatītos tāda rīcība pēc tāda lūpu uzmetuša lūzera. Vienīgais veids, kā puslīdz saglabāt cienīgu stāju tagad, būtu jeb nu atrast pircēju (kas mazticams), jeb nu kādu no tīma (to pat Horneru, kaut vai, puisis pazīst drēbi gana labi) nominēt par zicpriekšsēdētāju/direktoriņu-rīkotājiņu, apmaksāt zināmos rēķinus gadu uz priekšu un novēlēt veiksmi turpmākā procesā.
Nu apmēram tas, ko izdarīja Honda savā iepriekšējā aiziešanas reizē, pēc kuras notikās Annus Mirabilis AD 2009 – Brawn GP.
Nepretendēju uz mārketinga spečuka nosaukumu un, protams, neesmu te pētījumu veicis, taču mans subjektīvais mietpilsoņa domu gājiens rāda, ka 1.formula ir “Red Bull” pēdējais bastions, kurā gan vajadzētu turēties līdz pēdējam. Jo, kas gan notiek enerģijas burbuļūdeņu tirgū? Ja pirms gadiem 10 “Red Bull” zibēja visur un šķita, ka neviens vērā ņemams sporta vai ekstrēma pasākums bez viņiem nenotiek, tad tagad vērojama pilnīga “Monster Energy”-zācija. Atcerēsimies, ka “Red Bull” savulaik sparīgi centās ieņemt Amerikas tirgu, sponsorējot gan NASCAR, gan IndyCar komandas, taču ‘čiks’ vien sanāca. Turpretī tas pats “Monster” šodien ir pārņēmis gan Eiropas organizētās motosacīkstes, gan rallijkrosu. Tā kā, ja “Red Bull” notīsies no F1, tad principā pazudīs vispār un, kā jau Austin Powers k-gs teica, iemantos arī lūzera reputāciju.
Ja kas, pie Maksimas plaukta, izvēloties starp “Red Bull” un “Monster” bundžām, es jau labu brīdi ņemu to otro – gan vairāk acīs krīt, gan tilpums lielāks, gan cena labāka… 😀
No drugs – ne Monster ne Red Bull 🙂
nu viena versija novērojumam varētu būt, ka F1 tīma stutēšana norij budžetu, un iraid fakts, ka F1 auditorija noveco – jaunajām paaudzēm (kam tās enerģijas dziras vairāk imponē) bez glamūra tomēr vajag arī (viegli) saprotamu ekšenu, ar ko f1 nelutina modernajos laikos