“McLaren” komandas testu braucējs Kevins Magnusens uzskata, ka viņa pieredze pie F1 stūres būtu ļoti noderīga jebkurai komandai, kas meklē braucēju nākamajai sezonai. “Esmu sacīkšu braucējs un vēlos braukt F1. Es vēl neesmu sasniedzis augstāko pakāpienu, bet man tas ir vajadzīgs, un es to sasniegšu,” par sevi pārliecināts ir dāņu braucējs, kurš “McLaren” sistēmā atrodas jau 6 gadus. Magnusens atzīst, ka notikušas pārrunas ar vairākām komandām. “Es nevaru izpaust visu komandu nosaukumus ar kurām esmu runājis, taču “Haas” izklausās pēc interesanta projekta, turklāt tas būtu ļoti noderīgi nākotnei.”

Kristians Horners paziņojis, ka braucēji pēdējā laikā arvien vairāk izmanto asfaltētās drošības joslas, kas kādreiz bijušas grants joslas, lai iegūtu priekšrocības, kas padara braukšanu krietni agresīvāku un prasīgāku pret riepām, kas arī varētu būt viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ Beļģijas GP pārsprāga Sebastiana Fetela riepa, bet treniņbraucienos līdzīgas likstas piemeklēja Niko Rosbergu. Horners norādījis, ka “Pirelli” darbs šobrīd ir ļoti sarežģīts, jo katrs līkums, katra trase ir atšķirīga, tādēļ nav viegli atrast zelta vidusceļu.

“F1LV

10. septembrī zemes klēpī 37 gadu vecumā tika guldīts britu autosportists Džastins Vilsons, kurš IndyCar sezonas priekšpēdējā posmā Pokono gāja bojā pēc tam, kad atlūzas no Seidža Karama mašīnas trāpīja Vilsonam pa ķiveri. Uz bērēm bija ieradušies aptuveni 500 cilvēu, starp kuriem bija sastopami arī vairāki augsta līmeņa braucēji, piemēram, Marks Vēbers, Skots Diksons, Džekijs Stjuarts, Dario Frankiti. Vilsona menedžeris Džonatans Palmers runā uzsvēra, ka Vilsons miris darot to, ko mīlējis. Tikmēr “Red Bull” braucējs Daniels Rikjardo ir pievienojies Džensona Batona viedoklim, ka, neskatoties uz tradīcijām, formulām ir pienācis laiks ieviest slēgtos kokpitus, kas, visticamāk, būtu pasargājis Vilsonu.

22 KOMENTĀRI

  1. Piekrītu par slēgtajiem kokpitiem. Pārāk daudz cilvēku uzskata, ka F1 jābūt skatītāju izrādei. “Šova” dēļ F1 jau ir zaudējis pārāk daudz no sacīkšu elementiem. Pilots ir galvenais, un nav jēgas atstāt pašu ievainojamāko daļu atklātu tikai dēļ cilvēkiem, kas sēž mājās pie ekrāniem.

    • ir tam medālim arī otra puse, odnako –

      ‘salonauto’ tomēr ir vismaz 2 durvis, jebšu tik makani logu caumuri, kā janku spaiņiem centrifūgās, ka izvilkt pēc kreša pilotu ārā, kurš pats ir bezsamaņā, tomēr ir kaut kādas izredzes. Kamēr formuļos viņš tur ir iebāzts iekšā ar tik minimālām pielaidēm, ka slēgta kokpita ieviešana risku iestrēgt viņā pēc avārijas (un sadegt – kurināmā bāka turpat aiz muguras vien skalinās) padara visai nopietnu.

      • Piekrītu. Jā, uz tehniska pamatojuma, protams, var palikt atvērtie kokpiti. Taču būtu muļķīgi spītīgi turēties pie tiem tikai cirka izrādes dēļ. To lai izlemj piloti un komandas nevis skatītāji.

  2. Nu ņemot vērā pēdējā laika tendeces, man domāt, ka vispār nav vērts riskēt un tos pilotus vadāt tajās formulās. Piloti sēz boksos pie ekrāniem un spaida savas datorpogas.un formulas braukā – nekāda riska 😛

    • Nesauc citus savā vārdā, kā jau iepriekš biju rakstījis: Raudāja māte, raudāja meita,raudāja āris…
      Batons regulāri pārspēj ko?
      Kad tev psihenē atkal būs WIFi, izdzemdē man, ko Batons pārspēja Ungārijas GP. Alonso bija piektais, uz pjedestāla redzēju divus RedBullistus un vienu sarkano skudēristu. Batons tad iznāk bija ceturtais? Jeb tu četras reizes ar tukšu maisu pa galvu dabujis.

      • kvalās Button : Alonso = 5 : 4. sacīkšu rezultātus salīdzināt nav korekti, jo Honda motori bieži nobirst.

        a pieņemt vienas Ungārijas GP rezultātu par absolūto rādītāju esam ir tava aprobežotība.

      • Eitu nost!! 5:4!!!!! Tas tak tiešām ir rezultāts vienos vārtos! Un kāda stabilitāte, jo raugi regulāri tiek pārspēts! Tev taisnība ārīti, neraudi, palūdz māsiņai vēl vienu tabletīti un ej pačuči. Ja Moncā pēdējās minūtēs nelidotu pa trasi dzinēju pārsegi, tad Aloso paspētu izbraukt lidojošo apli. Bet neraudi, Batonu tik un tā viņš nepārspētu, jo zaudē tak regulāri vienā setā! Nomierinies un čuči saldi ārīt.

      • 5:4 nozīmē ka ALO ir krietni pārvērtēts. jo Batons tur līdzi un pat REGULĀRI (vismaz vienā no divām gonkā) pārspēj viepli ātrumā. tikai vairāk tehnisko DNF (Batonam 5 Primadonnai 3) atļauj The Grandem būt 5 punktus priekšā.

        un tava psihopātiskā caureja Uzaču Pavēlnieka mazspējas aizstāvībai nebūt nepalīdz.

  3. Nu nav vietas slēgtajiem kokpitiem F1, tad jau pārsēdinam visus GT1 vai Austrālijas V8 tipa mašīnās un vizinamies. puse no Indy pilotiem atzina, ka “ja kāds baidās, var tak nebraukt” un vēl pieprasīja atgriezt vājprātīgās 2,5 jūdžu Talladegu un Deitonu kalendārā, kur var izspiest pāri 400 km/h.

  4. A davai ieviešam ielas mašīnās obligāto drošības karkasu, sporta sēdekļus ar sešu punktu drošības jostām un visiem kaskas galvā! Es jums garantēju – bojā gājušo un cietušo skaits uz ceļiem samazināsies vismaz par 90%. Tikai realitāte tāda, ka šādi risinājumi netiek pat apspriesti, jo neviens jau neies sviedrēties, piesienot sevi pie krēsla. Vairāk nekā miljons (!) bojā gājušo pasaulē ik gadu ir tikai tukša skaņa un abstrakta statistika. Tāda diemžēl ir liekulīgā Homo sapiens būtība – var nemitīgi tērgāt par drošību autosacīkstēs, kamēr asinis uz ielām ir ikdienas norma, ar ko vienkārši jāsadzīvo.

    • Pro – atšķirība ir tāda, ka par bojāgājušajiem uz ielām ir bēda maza….bet bojāgājušie autosacīkstēs pievērš uzmanību un ietekmē kāda imidžu un reputāciju….(sporta kopējās sistēmas reputāciju)…. jūti atšķirību??? tāpēc drošība trasē vienmēr būs apspriestāka, nekā drošība ielās…..

      • Domā, es nesaprotu atšķirību? 😀 Jā, runa iet par imidžu un reputāciju. Un pakļaušanos mūsdienu gļēvās pasaules saldi tolerantajiem lozungiem. Esmu jau teicis, ka mūsdienu 1.formulas pilots nav trakais čalis ar lielajiem pautiem. Viņš ir glamūrīgais zēns no žurnālu vākiem, kurš reklamē dārgus pulksteņus, stilīgas apenes un smaržīgus odierīšus. Un, ja šis vīrišķais Kimas Kardašjanas tipa indivīds nolauzīs kaklu TV tiešraides laikā, tad emocionāli nestabilā miljonu auditorija būs dziļā šokā.
        Tiesa, arī visai šai drošības epopejai ir savas robežas. Nebūsim naivi – cilvēks pēc savas būtības jau nav nemainījies. Tāpat kā gladiatoru laikos vajadzēja asinis, tāpat vajag tagad. Tikai vides spiediena rezultātā daudzi to baidās atzīt, jeb cenšas izlikties, ka tas neattiecas uz viņiem. Bet, cik ilgi vēl?…

      • ….nu tieši tā……visvairāk gan mani izbrīna rallijs, kurš neiekļaujas nekādos rāmjos…kur vienā gp posmā reizēm iet bojā vairāk cilvēku, nekā F1 vēsturē kopumā….pilnīgs čau…

  5. šitais ir laps.. bezmaz vai kalendārā vērts pārbaudīt vai nav 1. aprīlis ārā…

    No maku pašu oficiālā propagandas orgāna – par nākamo (Singapūras) sacīksti:

    Citatas sakums
    Technical words of wisdom
    Tim Goss, technical director

    “Singapore has a quirky little technical problem that’s specific to the Marina Bay Street Circuit. Near the Anderson Bridge the cars pass over something underground – we’ve never ascertained what it is – that creates electrical interference on the cars. Sensors start showing some strange readings and the actuators that control the throttle position and the clutch start moving and are no longer under the control of the driver.

    “It lasts for a very short period of time, but the worrying thing is that if we get that little burst of electrical interference just as the car is making a gear change, it can upset the delicate timing of the throttle, the clutch and the gear change barrel. It can actually upset the shift and cause a gear to break.

    “The first time we went to Singapore it was quite a serious problem because we’d never experienced it before, but we now know what countermeasures to take, such as electrical shielding on the car and a few other software changes.”
    Citatas beigas

    Ja par Singapūras ‘poltergeistu’ ir dzirdēts arī agrāk,un no citiem avotiem, esmu gatavs aiziet kaktā nokaunēties – bet vai ir? Anybody?