Astoto uzvaru šosezon izcīnījis kopvērtējuma līderis Luiss Hamiltons, kurš jau startā apdzina pole position ieguvēju Niko Rosbergu un pārliecinoši kontrolēja notikumu gaitu visu sacīkšu garumā. Rosbergs, kurš šodien mocījās ar kakla problēmām finišēja otrajā vietā, bet uz goda pjedestāla zemākā pakāpiena kāpa “Ferrari” braucējs Sebastians Fetels.

Startā Luiss Hamiltons cīnījās ar Rosbergu, kurš pieļāva kļūdu un zaudēja ne tikai komandas biedram, bet arī Fetelam un Botasam. Tikmēr jau pirmajos metros saskārās Daniels Rikjardo un Felipe Masa, kuri pārdūra savas riepas un beidza cīņu par augstvērtīgiem rezultātiem jau pirmajās sekundēs. Lielisks starts padevās “Lotus” braucējiem – Grožāns pakāpās uz 6. vietu, bet Maldonado uz septīto.

Pirmo boksu apmeklējumu laikā Niko Hilkenbergs pakāpās uz 6. pozīciju, taču Rosbergs īsi pēc boksu apmeklējuma apdzina Botasu cīņā par 3. vietu. Vadošo pilotu starpā līdz otrajam boksu apmeklējumam lielas izmaiņas nenotika, taču tajos Rosbergs atguva arī Fetelam startā zaudēto otro pozīciju.

Cīņa par pirmajām vietām bija izšķirta, tomēr par intrigu ārpus punktiem rūpējās Ēriksons, Peress, Kvjats un Rikjardo. “Red Bull” braucēji pirmo reizi kopš pagājušā gada pirmā posma netika pie punktiem, kamēr “Toro Rosso” braucēju cīņā par 9. vietu pārāks bija Verstapens, kuram šīs bija pēdējās sacīkstes septiņpadsmitgadnieka statusā.

Kopvērtējumā Hamiltona pārsvars pār Rosbergu sasniedzis 48 punktus, bet Fetels atrodas 11 punktus aiz Rosberga. Nākamais posms – pēc 2 nedēļām Sočos.

Japānas GP rezultāti 
V. # Braucējs Komanda Dzinējs Apļi Laiks/Atstatums Punkti
1 44 Lewis HAMILTON Mercedes Mercedes 53  1h 28m 06.508s  ( 209.381 km/h ) 25
2 6 Nico ROSBERG Mercedes Mercedes 53  1h 28m 25.472s  ( +18.964s ) 18
3 5 Sebastian VETTEL Ferrari Ferrari 53  1h 28m 27.358s  ( +20.850s ) 15
4 7 Kimi RAIKKONEN Ferrari Ferrari 53  1h 28m 40.276s  ( +33.768s ) 12
5 77 Valtteri BOTTAS Williams Mercedes 53  1h 28m 43.254s  ( +36.746s ) 10
6 27 Nico HULKENBERG Force India Mercedes 53  1h 29m 02.067s  ( +55.559s ) 8
7 8 Romain GROSJEAN Lotus Mercedes 53  1h 29m 18.806s  ( +1m 12.298s ) 6
8 13 Pastor MALDONADO Lotus Mercedes 53  1h 29m 20.083s  ( +1m 13.575s ) 4
9 33 Max VERSTAPPEN Toro Rosso Renault 53  1h 29m 41.823s  ( +1m 35.315s ) 2
10 55 Carlos SAINZ Toro Rosso Renault 52 1
11 14 Fernando ALONSO McLaren Honda 52
12 11 Sergio PEREZ Force India Mercedes 52
13 26 Daniil KVYAT Red Bull Renault 52
14 9 Marcus ERICSSON Sauber Ferrari 52
15 3 Daniel RICCIARDO Red Bull Renault 52
16 22 Jenson BUTTON McLaren Honda 52
17 19 Felipe MASSA Williams Mercedes 51
18 53 Alexander ROSSI Marussia Ferrari 51
19 28 Will STEVENS Marussia Ferrari 50
20 12 Felipe NASR Sauber Ferrari 49

34 KOMENTĀRI

  1. virsraxtā uzsvars uz vārdu ‘atkal’.

    baigais aplauziens pēc Singapūras, kad likās ka nu varbūt čempionāts atdzīvosies. bet, nekā. normālā trasē Merku pārsvars vēljoprojām ir iespaidīgs.

    kārtējo reizi priecē ātris Maxis (gaidu no viņa kādu Maldonādo stila performanci lai varētu sākt saukt par MadMax). var jau tagad redzēt ka viņam talants ir Hamiltona un Fetela līmenī. cerams ka viņu nepiemeklēs Hulkenberga liktenis, kad netiek pie top mašīnas. jo šobrīd- kur gan Maxim likties? abi Red Bull piloti gados jauni un nomaiņu drīzumā neprasās. turklāt legālo narkotik-bundžu ražotāji vēl nav skaidri par motoriem un dalību čempionātā in general. i’ vēl VW skandāls, kas nez vai palīdz koncerna ienākšanai F1 apritē. a varbūt otrādi? varbūt tieši šobrīd ir īstais laiks Vāgenam priekš starptautiskas reklāmas kampaņas? iespējams ka tieši F1 ir instruments brenda atīrīšanā no mēsliem. gan jau ka Ostinu Pauvers zinās teikt- jaunais VW izpilddirektors ir vai nav F1 atbalstītājs?

    anywayz,…. novēlu Maxim izdošanos karjerā! pēc Bianki traģēdijas viņš man favorīts no jaunajiem kadriem.

    • ..nu kā jūs aizrāva sacīkste???? 😀 😀 😀
      …..aaaaaaaaaaaaahaaaaahaaaa – vismaz labi izsmīdināja.. tiem, kas ne bū ne mē no šī pasākuma, un tiem , kas nesaprot, kāpēc tiklīdz kļūst interesanti, tā visus krānus aizgriež ciet varu paskaidrot….. Pirelli pielaida bikses tā ne pajokam, bet viņiem bikses platas kā reperiem – visu gadu tajās var kakāt 😀 …..Bet vispār jau smalks gājiens no Pirelli puses….ja viņi šito nebūtu izdomājuši , piekoriģēt atkal spiedienus – Pirelli būtu galīgā dimbā, ja būtu bijusi līdzīga sacīkste kā Singapūrā konkurences samēru ziņā….ja tas būtu atkārtojies, tad tas skaidri būtu norādījis uz to , ka spēku samēri mainījās sakarā ar riepām…tā nu šie smalki izkļuva no situācijas un pamatīgas ažiotāžas…diezvai pasaules vairākums mierīgi pieņemtu to , ka F1 uzvarētāju nosaka pat šādas nianšu izmaiņas kā piemēram riepu spiediens…tas nenāktu par labu ne F1 , ne pašiem Pirelli….nu tad mēs redzam – uz kādām niansēm balstās šīs sacensības….. Pirelli protams maskē savu lēmumu ,,atmainīt,, spiedienus uz trases konfigurācijas pamata, taču šo smalko riepu padarīšanu neviens neizprot labāk kā paši Pirelli…katrs savu ,,maizi cepj pats,, …., tāpēc Pirelli var pateikt da jebko un mainīt da jebko, jo visi uzreiz zina – ,,aaa, Pirelli pateica, tātad tā tas arī visticamāk ir,, ….daži te grib protams sagaidīt tādas izmaiņas kā Singapūrā uz atlikušo sezonas daļu, taču necerat – to nepieļaus….ja atklāsies tā līdz galam , ka spēku samērus mainīja riepu nianses – būs sūdiņi pamatīgi tieši sabiedrības acīs un izpratnē par šo sporta veidu….šoreiz izleca no grimstoša kuģa pēdējā brīdī…man būs interesanti pavērot, ko Pirelli izdomās nākamajos posmos, jo tā putra līdz galam vēl nav izstrēbta…. kā jums, fani , patiktu fakts, ka spēku samērus spēj mainīt tādi ,,sīkumi,, ,un aizmirst uz mūžīgiem laikiem par šā tehnukas un pilotu meistarības nozīmi šajā tehniskajā sporta veidā??? …vaitik tas nemainītu jūsu ideālus un redzējumu uz šo pasākumu..diezvai tas patiktu ne jums , ne F1 , ne Pirelli…. bet tas ledus redz ir sakustējies…

      • p.s…..jo dzīvē tā nenotiek, ka Merši uz vienu sacīksti pēkšņi kļuva lēni visas nedēļas nogales garumā , un pašiem pat nezinot iemeslus – bet tad pēkšņi jau nākamajā sacīkstē viss restartējās pats no sevis…comooon..nemānat paši sevi..tā tas nenotiek, nekas ne no kā nerodas un nepazūd….skat kā Rosbergs ar Hami pietaisīja bikses….un Mercedes ļaudis vēl vairāk…a te – pēkšņi – bikses izžuva un vairs nelaiž cauri mitrumu…neba nu pamperi ielika pēc sacīkstes, kad nevienam nebija skaidrs, kas tad īsti notika…comoon….

      • kas tev pašaprotams? vienīgais jautājums kas primātam būtu jāsaprot ir kā nomizot banānu un pakasīt pakaļu.

      • ….pašsaprotams ir tas, ka ja VW lielās galvas nebūtu ieinteresētas par F1 – tu nemaz nesadzirdētu pat vārdu VW saistībā ar F1…. autoindustrijas koncerns nav daudzīvokļu mājas pagalms, kurā iedzīvotāji aprunā mājokļa lietas, bet apsaimniekotājs par tām uzzina pēdējais…. pirms ienākšanas vai neienākšanas F1 stratēģiskos biznesa nolūkos vispirms jāizspēlē piārs presē un medijos – tas tākā jau ierasta prakse….

      • tās runas par VW un F1 bija PIRMS dizeļskandāla, primāt tu! jauna vadība var nākt ar jaunām prioritātēm.

        bet ko nu ar oranvutāniem par prioritātēm. tiem tik papurkšķināt banāncaureju, profesorus tēlojot.

      • ..Āri – aicinu Tev kautvai aiziet uz sava pagasta domi un painteresēties par tās vadības kadru nomaiņu specifiku….arī tu iestājoties jaunā darbā nomainot kādu otru – vispirms iepazīsties ar veco darba plānu , tā prioritātēm, darbībām kas padarītas un kas vēl priekšā… pirmās klases viela Āri…. vadītājs iepazīstas ar darbību programmu pirms savas ienākšanas, un pēc tam turpina darbu, vienalga , kādas idejas un principus pielietojot… ja jaunais VW boss nebūtu iesaistīts šajā piārā – viņu neinteresētu NEKĀDAS runas, un visas šīs sarunas par un ap VW un F1 tiktu informatīvi noklusinātas, jo nevienam no tā nebūtu jēga….interese var būt katram par F1 – bet gribēt var daudz …vispirms jāizskata VW industrijas turpmākie plāni un vai vispār šiem loma Formulā 1 ir pa spēkam panesama, un tikai tad šie izdarīs izvēli..bet līdz tam – spēlītes ar presi, medijiem un informāciju….nav daļas , nav runas, kā saka….

      • p.s. tāpēc tas nav svarīgi , pirms vai pēc dizeļskandāla sākās runas..šeit primārais ir tas , ka vispār sākās un uz kādiem pamatiem sākās…

      • jā Āri. Nāksies pagaidīt līdz Ostina uznācienam, Viņš VĒL lielākā mērā nekā es iedziļinās visais tais aizkulisēs, mēģina izprast šitā cirka darbības principus, maku biezumu, bumbu svaru un kas ko un kā dancina vai var dancināt. Piem. es par jauno VW bosu neesmu kursā. Bet – te ir vēl viens, nezinu gan kur šams iedziļinās, bet baigi gudri te zīmējās, par visādām augstām matērijām klaigā, par zīmuļu cilāšanu, atmosfēras spiedieniem konkrētā nogabalā un visādām tādām lietām kā mistisku vērtību zaudēšanu, nezkādu vērtīgu principu nodošanu un tamlīdzīgām nekad neexistējušām blēņām… Mož tas kadrs var beidzot kautko sakarīgu atbildēt mums visiem neko nerubījušiem profāniem ?

      • ..tākā es jūsu vidū esmu ļoti ,,iemīļots,, , tad lai ko es teiktu – kāds vienkārši principa dēļ mani nosauks par primātu , khe 😀 ….gribi dzirdēt vai es ko teikšu? – ja Tevi tracina patiesība – nejautā viedokli ….

      • un kurš vainīgs? vai ne tik tava bravūrīga profesorošana. a.k. neviens neko nesaprot un nezin, tik profesora kungam “taisnība” ir zināma ikdien.

        “tiem, kas ne bū ne mē no šī pasākuma.”/ (c) Dr. Orānvutāns.

        šādi runādams tu daudz draugus atradīsi.

    • jaunais VW direktoriņš-rīkotājiņš ir no Porsche, tā ka pasenais cīniņš, kurš kuru nopirks – Volfsburga Štutgarti (labi, ne visu, bet vismaz vienu no bavārijas ‘ikonām’) , jeb otrādi, kaut vai simboliskā līmenī, ir atrisinājies.

      vai viņam F1 interesē jepšu neinteresē – tuvāko gadu laikā tam nozīme būs tikai viņa dzīvojamās istabas mērogos (kādu tv skatīties), ja tam vispār būs gana laika – lieku naudiņu bernija cirka trupas apmaksāšanai noteikti nebūs.

      • Āri , konkrēti es nevienu nevainoju….visi nevar zināt visu un par visu….bet lasītāji un fani vienmēr iedalās divās grupās – tie , kas interesējas un meklē, iegūstot informāciju to analizē, un tikai tad izdara secinājumus par tās patiesumu , un tie, kuriem tu vari teikt ko vēlies – viņi pat saprast nevēlēsies….principa pēc…. tas norāda arī uz cilvēku pašapziņas līmeni un intelektuālo pusi – katrā ziņā es nevienu nesaukāju svešvārdos un pseidonīmos ..tas ka kāds ne bū ne mē no šī pasākumu – vēl nenozīmē , ka šis cilvēks ir dumjš….tik jau nu tev būtu jāsaprot…

  2. Es gan, veči, piecēlies samērā agrajā svētdienas rītā, aizmigu atpakaļ ap 10. apli… Un nekas – pamodos uz finišu un konstatēju, ka nekas nav garām palaists 😀
    Uz šī fona Nāciju motokross pēcpusdienā bija citā sportiskajā dimensijā.

  3. «GP2 Engine. GP2 Arrgh…» — tas bija Episki —Episks Fail… To taču nevar teikt «mājas» trasē — citādi vēl Hondinieki harakiri izdarīs. Tā jau neko augsti nevērtēju (kopš Ferrari laikiem), bet nu tagad pavisam.
    Publisks Fui Lattelecom interneta TV portaalam par nespēju garantēt ielogošanos — 20 min no sacīkstes sākuma (neskaitot visu pirms tam) pa kāju.

    • jā. Nu šitais bija spēriens pa bumbām Hondas fīreriem. 100 p ka Sinjōra Alonso izmisīgi gaidīja Japānas GP, lai šito ēterā izspļautu. Nez vai uz atlaišanu uzprasās? Bet ĻOTI nesportiska izdarīšanās. Dižais Čempions ko neteiksi. Visi jaunuļi kā NAS, KVY un pat puišeļi VES un SAI izturās DAUDZ sportiskāk – atzīst savas kļūdas, ja technika neiet, tad norij krupi, pasaka komandai PALDIES un gaida nākamo gonku. A šī kundzīte redz ATKAL komandu apdir$, gp2 vai redzies, tad bliņ ej uz to gp2!-būsi atkal pirmais džigits!

      • Hondisti tagad drīkstētu piesūtīt Ronsteram seppuku instrumentu komplektu. Ne jau īstu, saprotams, bet tādu suvenīriņu, ko opisā uz galda glabāt.

      • ALO vienmēr ir bijis kretīns. nekādu pārsteigumu šajā ziņā.

        tomēr šoreiz , manuprāt, tā bija apzināta uzprasīšanās uz atlaišanu no kontrakta. šamējais jau ir teicis ka gribot braukt ar WEC mašīnām. un, cik no iTV komentātoriem sapratu, ALO to grib darīt jau nākamgad.

        turu īkšķus. jo ātrāk Uzacis prom, jo labāk.

      • Nu vēl variants ka viņš tik ļoti negrib uz ex-Zemi braukt (Dasha Kapustina (?)) ka nespēj slēpt savu satraukumu un bailes?

      • japānā šitik rupju muti uzbrūķēt – tam drosmes pietika. Nezin vai priekšā stāvošie gastroļi raccijā te īpaši lomu spēlēja – ja nu vienīgi kāda specifiska infa no eksenes, bet arī uzskatu par mazticamu – dzīvojas šitās [modeles] ne jau pa roģinu, un aizsūtīt kādus draudziņus novēlēt ALO ‘Feliz Navidad’ līdzīgā stilā, kā vakar iekš “Lilyhammer” Džonijs Hendriksens sūtīja salaveci ar beisbola nūju – to airopā būtu vēl vieglāk noorganizēt nekā raccijā.. Tur nu tomēr bernija cirka stāri tiek uzpasēti rūpīgi, methinks.