Pilots | Uzvaras |
Mihaels Šūmahers | 91 |
Alens Prosts | 51 |
Sebastians Fetels | 42 |
Luiss Hamiltons | 42 |
Airtons Senna | 41 |
Kārtējo uzvaru, 62 tūkstošu skatītāju priekšā, šajā nedēļas nogalē izcīnījis Luiss Hamiltons, kurš ir apsteidzis Airtonu Sennu izcīnot 42. uzvaru karjerā, panākot “Ferrari” komandas braucēju Sebastianu Fetelu. Par 9 uzvarām vairāk ir Sennas cīņu biedram Alenam Prostam. Tiesa gan, līdz Mihaela Šūmahera 91 uzvarai Hamiltons un Fetels nav pat pusceļā. Hamiltons šobrīd tieši pusi no uzvarām ir izcīnījis “Mercedes” un pusi “McLaren” komandas sastāvā.
Komanda | Tituli |
Ferrari | 16 |
Williams | 9 |
McLaren | 8 |
Lotus | 7 |
Red Bull | 4 |
Cooper | 2 |
Brabham | 2 |
Renault | 2 |
Mercedes | 2 |
Tikmēr viņa pārstāvētā “Mercedes” komanda jau otro sezonu pēc kārtas Krievijā garantējusi uzvaru konstruktoru kausa izcīņā, kļūstot par devīto komandu F1 vēsturē, kam izdevies atkārtoti uzvarēt komandu vērtējumā.
Gluži tāpat kā pērn, visu sacīkšu gaitu vadībā atradās “Mercedes” komandas braucējs. Ja pagājušajā sezonā Hamiltons visu sacīkšu laiku atradās 1. pozīcijā, tad šoreiz pirmos 6 apļus vadības groži nonāca Niko Rosberga rokās, kuru gan piemeklēja problēmas ar gāzes pedāli, kā dēļ cīņu par uzvaru nācās pārtraukt.
Sacīkšu ātrāko apli pirmo reizi šai sezonā sasniedza 2. vietas ieguvējs Sebastians Fetels, kurš šai rādītājā apdzinis Nikiju Laudu un noķēris Miku Hakinenu. Vācietis savā karjerā nu ir uzstādījis 25 ātrākos apļus. Vairāk ir tikai 6 pilotiem – Mihaelam Šūmaheram (77), Kimi Raikonenam (42), Alenam Prostam (41), Naidželam Manselam (30), Džimam Klārkam (28) un Luisam Hamiltonam (26).
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Laiks | Atst. | Aplis | Km/h vid. |
1 | S. FETELS | Ferrari | Ferrari | 1’40”071 | 51 | 210.379 | |
2 | K. RAIKONENS | Ferrari | Ferrari | 1’40”294 | 0.223 | 48 | 209.911 |
3 | L. HAMILTONS | Mercedes | Mercedes | 1’40”573 | 0.502 | 44 | 209.329 |
4 | F. MASA | Williams | Mercedes | 1’40”881 | 0.810 | 48 | 208.689 |
5 | V. BOTASS | Williams | Mercedes | 1’41”134 | 1.063 | 45 | 208.167 |
6 | D. KVJATS | Red Bull | Renault | 1’41”372 | 1.301 | 52 | 207.679 |
7 | F. NASRS | Sauber | Ferrari | 1’41”507 | 1.436 | 52 | 207.402 |
8 | P. MALDONADO | Lotus | Mercedes | 1’41”520 | 1.449 | 51 | 207.376 |
9 | S. PERESS | Force India | Mercedes | 1’41”772 | 1.701 | 48 | 206.862 |
10 | D. RIKJARDO | Red Bull | Renault | 1’41”888 | 1.817 | 43 | 206.627 |
11 | K. SAINSS | Toro Rosso | Renault | 1’42”258 | 2.187 | 44 | 205.879 |
12 | M. VERSTAPENS | Toro Rosso | Renault | 1’42”639 | 2.568 | 29 | 205.115 |
13 | Dž. BATONS | McLaren | Honda | 1’43”068 | 2.997 | 53 | 204.261 |
14 | N. ROSBERGS | Mercedes | Mercedes | 1’43”133 | 3.062 | 6 | 204.133 |
15 | F. ALONSO | McLaren | Honda | 1’43”265 | 3.194 | 45 | 203.872 |
16 | V. STĪVENSS | Marussia | Ferrari | 1’44”926 | 4.855 | 50 | 200.644 |
17 | R. MERI | Marussia | Ferrari | 1’45”049 | 4.978 | 50 | 200.409 |
18 | R. GROŽĀNS | Lotus | Mercedes | 1’45”266 | 5.195 | 7 | 199.996 |
.@McLarenF1 achieved the longest stint on both our #PZero compounds! Check out more unique #F1 #RussianGP stats! pic.twitter.com/ZvWBSyJjs9
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 11, 2015
Here’s our #F1 Tyre Strategy #infographic. Check out how 2 safety cars affected today’s race. #RussianGP#Pitstoppic.twitter.com/HwokMjubBu
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 11, 2015
Šajā nedeļas nogalē piloti lielākoties izmantoja tikai 1 boksu apmeklējuma stratēģiju. Tā rezultātā daudz notikumu pitstopos neredzējām, tomēr jau atkal “Ferrari” pārstāvjiem izdevās tikt garām “Williams” cīņā par 2. vietu, daļēji pateicoties ātrākam mehāniķu darbam. Turklāt Botass tikai par mata tiesu paguva uz boksu apmeklējuma rēķina nosargāt savu pozīciju pret Kimi Raikonenu.
V. | Braucējs | Komanda | Laiks/Atst. | Aplis |
1 | S. Fetels | Ferrari | 29.367 | 30 |
2 | K. Raikonens | Ferrari | 0.019 | 31 |
3 | F. Alonso | McLaren | 0.172 | 13 |
4 | Dž. Batons | McLaren | 0.352 | 12 |
5 | D. Rikjardo | Red Bull | 0.365 | 12 |
6 | P. Maldonado | Lotus | 0.585 | 30 |
7 | L. Hamiltons | Mercedes | 0.849 | 32 |
8 | M. Verstapens | Toro Rosso | 0.874 | 24 |
9 | K. Sainss | Toro Rosso | 0.921 | 12 |
10 | V. Botass | Williams | 0.949 | 26 |
11 | F. Nasrs | Sauber | 0.995 | 34 |
12 | D. Kvjats | Red Bull | 1.051 | 33 |
13 | V. Stīvenss | Manor | 1.054 | 17 |
14 | S. Peress | Force India | 1.178 | 12 |
15 | F. Masa | Williams | 1.374 | 30 |
16 | V. Stīvenss | Manor | 3.033 | 14 |
17 | R. Meri | Manor | 5.705 | 13 |
18 | M. Verstapens | Toro Rosso | 7.967 | 1 |
19 | R. Grožāns | Lotus | 25.078 | 1 |
Pateicoties vairāku vadošo braucēju neveiksmēm, 9 dažādu komandu pilotiem izdevās finišēt punktos. Tik liela dažādība pēdējo reizi bija vērojama 2012. gada Malaizijas GP izcīņā. 3 reizes F1 vēsturē labāko desmitniekā ir finišējuši piloti no 10 komandām – 1975. gada Vācijas GP, 1981. gada Lielbritānijas GP un 1989. gada Portugāles GP.
Ne pārāk veiksmīga šī nedēļas nogale izvērtās spāņu pilotiem. Pēc Sainsa smagās avārijas treniņbraucienos un Alonso soda, visiem trim šīs valsts pārstāvjiem nācās startēt no trim pēdējām pozīcijām. Kas tāds pēdējo reizi notika 2001. gadā Monako izcīņā, kad no beigām sacīkstes sāka Brazīlijas pārstāvji Bernoldi, Burti un Markešs. Tiesa gan, toreiz situāciju cerīgāku radīja tas, ka viņi nebija vienīgie brazīlieši, jo no 4. vietas startēja Rubenss Barikello.
Pēc Kimi Raikonenam piešķirtā soda, kopvērtējuma 3. vietas īpašnieka Niko Rosberga pārsvars pār “Ferrari” braucēju sasniedzis 106 punktus, kas nozīmē, ka jau tagad ir skaidrs, kuri trīs piloti (Hamiltons, Fetels, Rosbergs) dosies uz FIA sezonas noslēguma ceremoniju 4. decembrī Parīzē. Turklāt Hamiltonam ir iespēja jau Ostinā nodrošināt sev trešo čempiona titulu. Viss, kas pērnā gada čempionam ir jāizdara, ir jāgūst par 9 punktiem vairāk kā Fetelam un par 2 punktiem vairāk kā Rosbergam.
“Force India” komandas pilotam Serhio Peresam pēdējā aplī necerēti izdevās pakāpties uz trešo vietu, dāvājot komandai trešo goda pjedestālu tās vēsturē. Pašam Peresam šī bija piektā reize uz goda pjedestāla, turklāt katrā no tām uz pjedestāla stāvējis arī Hamiltons. Līdz ar to, šosezon 6 komandu braucējiem izdevies kāpt uz goda pjedestāla – “Force India” un “Lotus” vienību pilotiem pa reizei, “Red Bull” un “Williams” pilotiem 3 reizes, “Ferrari” šogad 13 top 3 finiši, bet “Mercedes” to paveikusi 24 reizes.
Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!
– Batonam 280. sacīkste, vairāk tik Šūmaheram (307) un Barikello (320)
– Somiem 550. sacīkste, 8 rādītājs
– Williams nobraukuši vairāk par 66 000 (pagaidām 66 071) apļiem, 4. rādītājs, Sauber nobraukuši vairāk par 30 000 (pagaidām 30 015) apļiem, 7. rādītājs, Red Bull nobraukuši vairāk par 21 000 (pagaidām 21 045) apļiem, 16. rādītājs, Toro Rosso nobraukuši vairāk par 18 000 (pagaidām 18 041) apļiem, 18. rādītājs
– Hamiltons vadībā pabijis vairāk par 12 000 (pagaidām 12 070) kilometriem, 5. rādītājs
– Fetels izcīnīja Vācijas 350. pjedestālu, vairāk it tikai britiem – 614 pjedestāli
– Batons TOP10 klasificējies 172. reizi, panācis Barikello, abi dala 3/4 vietu, tikmēr Hamiltons TOP10 klasificējies 132. reizi, panācis Vēberu, abi dala 9/10 vietu
– Maldonado atveda Lotus 600. klasificēšanos TOP10, 4. rādītājs
– Masa uzvaru nav izcīnijis 120 sacīkstes pēc kārtas, 10. rādītājs, tikmēr francūži nav uzvaru izcīnījuši 230 sacīkstes pēc kārtas, 3. rādītājs
– Hamiltons no pirmās rindas startē 86. reizi, panācis Prostu, abi dala 3/4 vietu
– Hamiltons punktu ziņā ir apgājis Alonso (1788 pret 1778) un pacēlies uz 2. vietu, Masa apgājis Vēberu (1059 pret 1047,5) un pacēlies uz 8. vietu
– Fetels punktos finišēja 121. reizi, panācis Kulthārdu, abi dala 9/10 vietu