Gads | Braucējs | Komanda | ĀA |
---|---|---|---|
2007 | Kimi Raikonens | Ferrari | 6 |
2008 | Kimi Raikonens | Ferrari | 10 |
2009 | Sebastians Fetels | Red Bull | 3 |
2010 | Fernando Alonso | Ferrari | 5 |
2011 | Marks Vēbers | Red Bull | 7 |
2012 | Sebastians Fetels | Red Bull | 6 |
2013 | Sebastians Fetels | Red Bull | 7 |
2014 | Luiss Hamiltons | Mercedes | 7 |
2015 | Luiss Hamiltons | Mercedes | 7* |
*-vēl var tikt uzlabots |
Aizvadītajā nedēļas nogalē savu lielisko sniegumu turpināja demonstrēt Niko Rosbergs, izcīnot piekto pole position pēc kārtas, ko, gluži kā Meksikā, spēja pārvērst arī uzvarā sacīkstēs, kļūstot par otro braucēju pēc Mika Hakinena, kas Interlagosā spējis uzvarot 2 gadus pēc kārtas.
Pateicoties stabilam sniegumam no Luisa Hamiltona puses, “Mercedes” komandai izdevās atkārtot pagājušajā gadā uzstādīto rekordu – 11 dubultuzvaras, turklāt vēl 1 posms rezervē. Tiesa gan, procentuāli labāks dubultuzvaru rādītājs ir “McLaren” komandai, kas 1988. gadā 16 posmu laikā 10 reizes aizņēma 2 augstākos goda pjedestāla pakāpienus.
Hamiltons arī uzrādīja sacīkšu ātrāko apli, nodrošinot sev DHL balvu, ko piešķir braucējam ar visvairāk ātrākajiem apļiem. Abi “Mercedes” braucēji šogad izcīnījuši tikpat ātrākos apļus, cik pērn – Hamiltons septiņus, bet Rosbergs piecus. Turklāt arī gadu iepriekš čempions (Fetels) uzrādīja 7 ātrākos apļus, kamēr viņa komandas biedrs (Vēbers) par diviem mazāk.
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Apļa laiks | Atst. | Aplis |
1 | L. Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1’14”832 | 51 | |
2 | N. Rosbergs | Mercedes | Mercedes | 1’14”957 | 0.125 | 57 |
3 | S. Fetels | Ferrari | Ferrari | 1’15”046 | 0.214 | 57 |
4 | K. Raikonens | Ferrari | Ferrari | 1’15”416 | 0.584 | 48 |
5 | R. Grožāns | Lotus | Mercedes | 1’15”739 | 0.907 | 57 |
6 | F. Masa | Williams | Mercedes | 1’15”743 | 0.911 | 57 |
7 | M. Ēriksons | Sauber | Ferrari | 1’15”789 | 0.957 | 57 |
8 | S. Peress | Force India | Mercedes | 1’15”970 | 1.138 | 53 |
9 | M. Verstapens | Toro Rosso | Renault | 1’15”972 | 1.140 | 56 |
10 | V. Botass | Williams | Mercedes | 1’16”039 | 1.207 | 61 |
11 | D. Rikjardo | Red Bull | Renault | 1’16”313 | 1.481 | 56 |
12 | Dž. Batons | McLaren | Honda | 1’16”321 | 1.489 | 53 |
13 | P. Maldonado | Lotus | Mercedes | 1’16”354 | 1.522 | 63 |
14 | D. Kvjats | Red Bull | Renault | 1’16”500 | 1.668 | 41 |
15 | F. Alonso | McLaren | Honda | 1’16”519 | 1.687 | 54 |
16 | N. Hilkenbergs | Force India | Mercedes | 1’16”774 | 1.942 | 66 |
17 | F. Nasrs | Sauber | Ferrari | 1’16”794 | 1.962 | 41 |
18 | A. Rosi | Marussia | Ferrari | 1’18”617 | 3.785 | 43 |
19 | V. Stīvenss | Marussia | Ferrari | 1’19”098 | 4.266 | 42 |
#BrazilGP: wide variety of strategy options at work, with a mixture of 2 and 3 stops. Read them all here pic.twitter.com/NaNYFK58mE
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) November 15, 2015
And the longest stint goes to … @NicoHulkenberg @ForceIndiaF1! See all the numbers of #BrazilGP #F1 pic.twitter.com/N9zjdCxoOF
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) November 15, 2015
V. | Braucējs | Komanda | Laiks | Aplis |
1 | L. Hamiltons | Mercedes | 22.936 | 49 |
2 | F. Alonso | McLaren | 22.981 | 13 |
3 | N. Rosbergs | Mercedes | 23.046 | 48 |
4 | L. Hamiltons | Mercedes | 23.148 | 34 |
5 | F. Alonso | McLaren | 23.218 | 32 |
6 | Dž. Batons | McLaren | 23.242 | 12 |
7 | K. Raikonens | Ferrari | 23.293 | 12 |
8 | N. Rosbergs | Mercedes | 23.321 | 33 |
9 | F. Masa | Williams | 23.401 | 55 |
10 | Dž. Batons | McLaren | 23.402 | 51 |
Mercedes braucēji atradās pirmajās divās pozīcijās visā sacīkšu garumā – Rosbergs atradās vadībā 65 no 71 apļa, kamēr Hamiltons neilgi pārņēma vadību boksu apmeklējumu periodos (13.-14.; 33.-34.; 48.-49. aplis). Šī bija pirmā reize šosezon, kad par uzvarētāju kļūst braucējs, kurš izmanto 3 boksu apmeklējumu stratēģiju.
Šoreiz uz boksu apmeklējuma rēķina daudz laika ietaupīja “McLaren” komanda. Tikai “Mercedes” mehāniķiem izdevās paveikt visus darbus vēl ātrāk.
Pateicoties uzvarai, Niko Rosbergs ir nodrošinājis sev vicečempiona titulu, kļūstot par piekto vairākkārtējo vicečempionu bez neviena titula. Pa diviem vicečempiona tituliem ir arī Rubensam Barikello, Ronijam Petersonam un Džekijam Iksam, bet Stērlings Moss 4 reizes kopvērtējumā palicis otrajā vietā.
Brazīlijas GP izcīņā Sebastians Fetels 79. reizi kāpa uz goda pjedestāla, šai statistikas rādītājā noķerot savu komandas biedru Kimi Raikonenu. Vairāk finišu top 3 ir tikai Airtonam Sennam (80), Luisam Hamiltonam (86), Fernando Alonso (97), Alenam Prostam (106) un Mihaelam Šūmaheram (155). Lai gan Fetels cīņā par titulu šosezon neiesaistījās, tomēr viņš jau guvis vairāk punktu nekā 2010. gadā, kad pirmo reizi kļuva par pasaules čempionu. Toreiz punktu sistēma un sacīkšu skaits bija identisks šai sezonai.
Felipe Masa pēc sacīkstēm tika diskvalificēts noteikumiem neatbilstošu riepu temperatūras dēļ. Šī ir pirmā reize kopš pagājušās sezonas atklāšanas posma, kad kāds braucējs tiek diskvalificēts. Tomēr Masa nav pirmais brazīlietis, kurš diskvalificēts Brazīlijas GP izcīņā. 1988. gadā līdzīgu likteni piedzīvoja Airtons Senna. Pašam Masam ši ir otrā diskvalifikācija karjerā.
“Force India” komanda nodrošinājusi piekto vietu konstruktoru kausa izcīņā. Tas ir labākais sasniegums komandas astoņu sezonu garajā pastāvēšanas vēsturē. Indiešu komanda tika būvēta uz “Spyker” komandas bāzes, kas pirmstam startēja zem “Midland” un “Jordan” nosaukuma. 2001. gadā pēdējo reizi Edija Džordana vadītajai komandai izdevās komandu vērtējumā izcīnīt 5. vietu, bet vislabākie sasniegumi meklējami 1999. gadā, kad ar 2 uzvarām komanda sezonu noslēdza 3. vietā.
“Manor” komandas braucējs Aleksandrs Rosi, kurš svētdien aizvadīja savas karjeras piekto GP izcīņu, pirmo reizi piekāpās komandas biedram Vilam Stīvensam. Atbildes triecienu Abū Dabī gan nesagaidīsim, jo GP2 čempionāta dēļ Rosi vietu ieņems Roberto Meri. Šie trīs braucēji arī ir vienīgie, kas šogad nav guvuši punktus, ja neskaita Kevinu Magnusenu, kurš Austrālijas GP aizvietoja Fernando Alonso, bet līdz startam nemaz netika. Situācija nebūtu atšķirīga arī tad, ja punktus piešķirtu tikai labākajiem 8 braucējiem.
Fernando Alonso ir tuvu tam, lai pirmo reizi karjerā sezonu noslēgtu ar mazāku punktu skaitu kā komandas biedrs. 14 sezonu laikā Alonso savus komandas biedrus pārspējis 12 reizes, bet divreiz gūts vienāds punktu skaits (2007. gadā 109 punkti ar Luisu Hamiltonu un 2001. gadā 0 punkti ar Tarso Markešu un Aleksu Jongu). Lai apsteigtu Batonu, divkārtējam pasaules čempionam jāgūst vismaz par 6 punktiem vairāk nekā komandas biedram.
Pēdējos 11 posmos ātrākā apļa ieguvējs ir kāpis uz goda pjedestāla. Tā ir atkārtota garākā šāda veida sērija. Iepriekšējo reizi tas notika no 1963. gada Beļģijas līdz 1964. gada Nīderlandes lielajai balvai.
Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!