Šī gada 9. janvārī 89 gadu vecumā mūžībā aizgāja autosportiste Marija Terēsa de Filipisa, kura 1958. gadā kļuva par pirmo sievieti, kas startējusi F1 čempionātā. Savā debijā Monako, de Filipisa kvalifikācijā pārspēja septiņus sportistus, kuru vidū arī Bernijs Eklstons. Ar to gan bija par maz, lai kvalificētos sacīkstēm, tomēr jau Beļģijā itāļu braucējai izdevās finišēt 10. vietā. Kopumā de Filipisa piedalījās 5 F1 posmos, kvalificējoties trijos no tiem. Bez de Filipisas, tikai Lellai Lombardi ir izdevies pārstāvēt daiļo dzimumu F1 čempionāta sacīkstēs.
Velna meitietis bijis, jāatzīst.
Lai vieglas smiltis.
Ja interesē vispārējā tēma – http://www.fia.com/women-through-decades ir tāds fikss kopsavilkums par slavenākajām Lady Racers.
Ja kāds brīnās, kas tā par bildi (krāsās) – tā Vanina I(c)ksa, kopā ar papu.
Tagad skaidrs, no kurienes Eklstonam tāds naids pret sievietēm-autobraucējām. Čalis dodas uz Monako, uz savu pirmo F1 gonku, bet tur… nepietiek ar to, ka nekvalificējas – pat vienīgā sieviete ir ātrāka par viņu. Smaga, smaga jaunības trauma…
Marija-Terēze, odnako, brauca ar vēl pavisenam nesenā pagātnē nepārspējamo Maserati, kamēr jaunais misters Eklstons – ar britu garāžu kuļibinu meistarstiķi Connaught, darbinātu ar līdzīga statusa endžinu Alta..
Divas lielas starpības, kā saka Odesā
Veca ziņa, bet šitai laikā ‘pozitīva’ nudien pietrūkst – http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/332572/zandvoort-wil-formule-1-naar-nederland-terughalen/
īsumā – reiz diezgan jau iecienītās Zandvortas trases ‘operatori’ mēģina bīdīt ideju par F1 atgriešanos tur. Ja Maksim nākamā sezona izdosies kā pagājusī – būs holenderiem jauns varonis, kas zin, varbūt i sakasīs naudiņas bernijam…
Tā gan ir pozitīva ideja – izcelt gaismā trasi ar vēsturisku nosaukumu, kas turklāt nav pat dramatiski jāpārbūvē – visi izvarošanas darbi veikti jau pirms 15 gadiem…
Ja mūsdienās atmodinātu kādu iesaldētu 80-to gadu F1 fanu, nabadziņu gaidītu divi gaužām nepatīkami pārsteigumi. Ja viņu vēl nesagrautu Bahreinas, Ķīnas, Krievijas, Azerbaidžānas, Singapūras, Malaizijas un Emirātu atrašanās kalendārā, tad ieraugot to, kas noticis ar leģendārajām trasēm Vācijā, Anglijā, Austrijā, Meksikā un tajā pašā Holandē, viņš nešaubīgi prasītos atpakaļ sķidrā slāpekļa mucā uz nākamajiem 30 gadiem… 😀
pro.vissirslikti.f1
Ja Zandwoortai vēl nogriezīs pāris pagriezienus, tad būs ok. (priekš Bernijonkuļa) Kopsummā F1 lien tur pat, kur NasCAR jau ir: minimums līkumu, maksimums skatītāju utt. Kāds vēl atcerās veco Hokenheimu?
kā reiz VECAJĀ Hokenhaimā to ‘līkumu’ bija pamaz 😀
Zandvortā, no otras puses, kā reiz ‘interesantā daļa’ ir +/- saglabājusies no sendienām – t.s. Tarzanbocht (pirmais pagrieziens pēc starta), Hugenholtzbocht – trešais, Scheivlak – sestais
un varbūt lasīt R-ģermāņu textu ir pagrūti, varu saprast, bet visa pasākuma pamats ir – trase NAV jāmaina, atbilst visiem FIA top sēriju kritērijiem. Bernijam vajag vairāk comforta, OK, tas ir pašsaprotams, arī tribīņu droši vien vajag vairāk F1 apmeklētāju skaitam, bet pati trase ir OK ‘kā ir’..