WEC čempions un ilggadējais F1 braucējs Marks Vēbers nosaucis, viņaprāt, labāko un sliktāko braucēju čempionātā. Runājot par labākajiem, Vēbers atzinīgus vārdus veltījis tuvam draugam Fernando Alonso, tomēr šobrīd apšauba viņa motivāciju, kā arī atzīmējis Luisa Hamilotna ātrumu, tomēr par labāko Vēbers uzskata savu bijušo komandas biedru Sebastianu Fetelu, uzsverot, ka viņš spēj ne tikai parādīt lielisku sniegumu trasē, bet palīdz komandai virzīties uz priekšu un motivēt kolēģus. Vēbers arī nekautrējās apgalvot, ka Pastors Maldonado ir sliktākais braucējs, kurš tur esot tikai statistikas dēļ.
“Honda” noliegusi nesen izskanējušās runas, ka šoziem izdevies veikt uzlabojumus dzinējam, kas palīdzētu iegūt papildus vairāk kā 200 zirgspēku jaudu. Lai gan rūpnīca strādājusi ļoti cītīgi, tomēr atzīst, ka sezonas sākumā spožus panākumus no “McLaren” komandas puses nevajadzētu gaidīt.
Pagājušās sezonas čempionāta vājākā komanda “Manor” pastiprinājusies ar bijušo “Ferrari” inženieri Petu Fraju, kurš ieņēma šasijas tehniskā direktora amatu. Frajs “Ferrari” nostrādāja 5 sezonas pirms komandas pamešanas 2014. gada decembrī. Pirms tam Frajs 17 gadus strādāja ar “McLaren”, bet savu ceļu F1 uzsāka ar “Benetton”. Šis ir jau otrais gadījums nedēļas laikā, kad “Manor” nolīgst bijušo augsta ranga “Ferrari” darbinieku, jo pirms nedēļas komandai pievienojās Nikolā Tombazis, kurš būs atbildīgs par aerodinamiku.
Šoreiz Wēberam pilnīga taisnība….gan par Fetelu gan Alonso kuram trūkst motivācijas.
… Fetelam motivācijas netrūkst, bet viņam ir hroniska kaite, kas vērojama daudziem top pilotiem…motivācija turas līdz brīdim, kad var braukt ,,brīvā gaisotnē,, ..tiklīdz sākas spiediens – nedod dievs komandas biedra izskatā, tā pilots pārdeg uz savu motivāciju…. šajā ziņā piloti sadalās pa nometnēm….vēl švakāks uz pārdegšanu ir tikai Raikonens un Batons…
starp citu – psiholoģiski nenoturīgs ir arī Hamis..viņa vājākā vieta ir psiholoģiskās spēlītes, ar ko ne reizi vien veiksmīgi Hamis tiek izsists no sliedēm…bet pluss šajā visā ir Hamja pielāgošanās apstākļiem….
Fetels ir uber alles kopš viņa fantastiskās debijas sacīkstes Sauber formulā. jau toreiz teicu. kamēr citi manu uber-allesošanu par lohainu uzskatīja.
…mūsdienās superpilotu nav…neviena….tā ēra pagāja kopš 2000 gadu sākuma, kad formulas pacēlās attīstībā un kļuva brīvi vadāmas salīdzinot ar pagātni…to var pat redzēt onboardos , kuros var skaidri redzēt, kā pilotam jāstrādā ar formulas vadāmību gan ar rokām, gan kājām… ja pirms 2000 gadiem pilota faktors bija apmēram 50%tīgs, tad kopš formulas vadāmības konfigurācijas izaugsmes – pilotu faktors , kur tam izpausties izlīdzinājās…jaunajā ērā pilotēšanas principi ir tik dimantnoslīpēti katram pilotam , ka to var uzskatīt par pilnību….jaunu Antarktīdu pilotēšanas ziņā vairs neatklāt…tagad visu izšķir vai nu cīņu karstuma nejaušības un pilotu pieejas tam, vai nu tehniskie faktori…spun off , kā tas bija agrāk – tagad izsauc vairs tikai tehniskie, vai bremzēšanas faktori…..agrāk bez kontroles sistēmām to noteica pats pilots un viņa māka (lielākos mērogos) ……. Fetels ne ar ko neatšķiras no lielākās daļas pilotiem…par zvaigzni kļūst tas , kuram apstākļi un nosacījumi ļauj būt īstajā vietā un īstajā laikā…mūsdienās katrs līkums un katrs gāzes un bremzes punkts ir noslīpēti līdz ideālam katras komandas datos…. kamēr apstākļi atļauj – esi tur, kur esi…neba nu 2004 gads Fetelam bija nejaušība, un neba nu pēdējos 2 gadus Hamiltons ir atmodies kā pilots…. fani ir fani….sporta jūtas ir līdzīgas mīlestībai – idealizējam savu apjūsmoto…..mūsdienās superpilotu nav un būt nevar….
kļūdas labojums.. ,,neba nu 2014 gadā, nevis 2004…..
ī..paši jau jaunā ēra, kur pie katrām noteikumu izmaiņām sākas loterija…kā Brawn , tā Red Bull ietvaros, kuriem vislabāk izdevās pielāgoties jaunajiem apstākļiem….
..mūsdienās pat radiosarunās var nereti dzirdēt: ,,tas un tas līkums ieteicams izbraukt tā un tā , tur tu iegūsi tik un tik desmitdaļas,, .. ,,tur bremzē tā un tā, tas ļaus izbraukt sektoru par tik un tik ātrāk,, , un nākamajā aplī pilots to izdara nevainojami…..pārējais ir tehnikas jautājums….
…spun offi mūsdienās ir praktiski izsmelti, kā arī izstāšanās uz kļūdām…izstājas vai nu tehnisko faktoru, vai cīņas karstuma dēļ, kamēr agrāk katram pilotam tā bija pusloterija (arī čempioniem) – tiks viņš līdz finišam vai nē, jo nepietika vien ar bremzes un gāzes punktu ideālu noslīpēšanu…
..p.s. ko tad teikt par Hami, kurš savā pirmajā sezonā noripināja uz vairākām uzvarām, kamēr Fetels BMW savā bilancē īpaši ne ar ko neatšķīrās no komandas biedriem…..superpilotu nav….ir vienkārši labdabīgi apstākļi…..
Orānvutāna nakts sarunas ar sevi lol