Šodien Ženēvā komandu vadītāju tikšanās laikā tika apstiprināts jauns kvalifikācijas formāts, kurš stāsies spēkā jau šosezon. Lai gan noteikumi vēl nav akmenī kalti, tomēr izmaiņas iespējamas vien niansēs. Līdzīgi kā līdz šim kvalifikācija notiks trīs kārtās.
Pirmā kārta ilgs 16 minūtes un pēc 7 minūtēm lēnākais braucējs tiks atsijāts, līdz ar to cīņu turpinās 21 pilots. Pēc pusotras minūtes cīņa beigsies lēnākajam no atlikušajiem braucējiem. Šādā garā turpinot, ik pēc pusotras minūtes atsijājot lēnāko braucēju, 15 ātrākie braucēji tiks uz otro kārtu.
Otrajā kārtā, gluži kā agrāk, pirmās kārtas rezultāti vairs nebūs aktuāli. Tā risināsies 15 minūtes, bet lēnākajam braucējam pēc 6 minūtēm tiks piešķirta 15. starta pozīcija. Līdzīgi kā pirmajā kārtā, ik pēc 90 sekundēm lēnākā apļa laika īpašniekam nāksies beigt sesiju līdz tiks noskaidroti 8 ātrākie braucēji.
Trešajā kārtā, kas risināsies 14 minūtes, lēnākā apļa laika īpašnieks tiks atsijāts pēc 5 minūtēm, un, līdzīgi kā pirmajās kārtās, ik pusotru minūti pole position kandidātu loks saruks par 1 braucēju, līdz pēdējai pusotrai minūtei, kas paredzēta, lai divi ātrākie braucēji savā starpā noskaidrotu labāko.
Šāda sistēma pilnīgi noteikti pasargās skatītājus no ne pārāk aizraujošiem mirkļiem, kad visi braucēji sēž boksos, gaidot pēdējās minūtes, kad, savukārt, visiem vienlaicīgi esot lidojošajā aplī, TV kamerām nereti neizdodas piefiksēt aizraujošākos momentus.
[socialpoll id=”2335464″]
..interesanti, bet tas jau nepasargās no kādas konkrētas komandas dominances kvalifikācijās visas sezonas garumā (kā tas ir bijis jau pāris pēdējos gadus)….
šādā kvalā laikapstākļi var izspēlēt ļaunus jokus. arī sarkanais vai dzeltanais karogs var sabojāt kvalifikāciju pilotam, kurš nav paspējis lidojošo apli iekasēt. bet jaunam aplim laika nepietiek.
..arī taisnība…… tas nozīmē, ka šie jau atkal izdomājuši MĀKSLĪGU veidu , lai celtu intrigu…. tikai tā šaize, ka MĀKSLĪGU..tāpat kā izdomāja mākslīgu apdzīšanu ar DRS un protams riepu cīniņu…..pārāk daudz vietas nejaušībām un pārāk maz īstenuma…. .bet nu , lai jau spriež paši….
..kopumā runājot – lai jau pieņem šos noteikumus..kā saka – mākslīgā nekad nevar būt par daudz …ha 😀 .. ko jau vairs…….varbūt uz kādu nejaušību tiks izjaukts zelta trio pjedestāls kādā no posmiem, un kāda drupačiņa uz haļavu tiks arī kādam citam…. tāpat jau no mākslīguma sen vairs nekur neliksies….lai jau pieņem….
Tātad ja līdz septītajai minūtei neesi paspējis veikt lidojošo apli,. Tev kvalifikācija ir beigusies vēl nesākusies :). Da vot tikai interesanti kurš atsijāsies ja tādi, kas nebūs paspējuši būs vairāk kā viens. Un kā tas viss strādās, ja nu pēkšņi trasē būs dzeltenie vai sarkanie karogi. 🙂 diez ko tur tie onkas pīpē? 😛
Kopumā doma nav slikta… Izskatās, ka ir ticis spiests uz to, lai VISAS formulas izbrauc trasē jau sesijas sākumā un paliek tur VISU SESIJAS LAIKU, nemitīgi apļojot…
Kā tas izskatīsies realitātē… fig viņu zina… gan jau kāds stratēģis atkal visu sap**** ar kādu “ģeniālu” domu 😀
..ir bijuši vēl trakāki laiki, kad katram bija dots tikai viens lidojošais aplis …viens pirdiens (atvainojos) nevietā – un visa sacīkste sabojāta….. ar to salīdzinājumā šis formāts liekas vienkārši sapņains…..
..un kas būs par sodiem par bloķēšanām , iedomājaties…jo atlaist tak nevarēs, jāriņķo būs čakli, un nevienam īpaši bremzēt negribēsies……
kautgan, ja tā padomā , top komandu pārstāvji jau pašā sākumā uzstādot ātrus apļus, kuri protams būs kriiietni labāki nekā sekojošajām, vājākajām komandām – varēs doties boksos un pasnaust….. skries vien tie, kam vaiga sviedros būs jācīnās par katru simtdaļu….
acīm redzot primāts savos džungļos vai kūtī, kur nu viņš tur dzīvo, nav dzirdējis par nelāgo toni raxtīt back-to-back poustus forumos.
.kurš nu būtu teicis, Āri….kurš nu būtu teicis 😀 …..ak jel 😀 😀 😀
runājot ” uz preikšu ” par nu jau arī pārējām apstiprinātām izmaiņām, nāk ārā domu grauds : ja tu sauc pēc veselā saprāta, tad nepanāc neko, bet ja sāc runāt par brīvām vietām kapsētā, tad viss vēlmju saraksts tiek apstiprināts visā pilnībā. (atsauce uz BCE interviju DailyMail (ko linkoju) pirms šitās sēdes)