RH_bio
Foto: Aldis Putniņš

Foto: Aldis Putniņš

Šīs sezonas pirmajā posmā Austrālijā, kā jau ierasts, blakus jau fanu iemīļotiem braucējiem stāsies arī dažas jaunas sejas. Katram no viņiem ceļš uz autosporta virsotni bijis atšķirīgs, tomēr ambīcijas visiem ir pašas augstākās. Šoreiz iepazīsim tuvāk “Manor” braucēju Rio Harjanto.

Indonēziešu brucēju gaida grūta sezona. Panākumi zemākās formulu sērijās nav pārlieku spoži un pirmssezonas testos Harjanto sniegums uz Verleina fona izskatījās ļoti blāvs. Harjanto kļuva par pēdējo braucēju, kas apstiprināts šai sezonai un vienubrīd pat parādījās informācija, ka pilnai sezonai ar Harjanto ienestajiem miljoniem varētu arī nepietikt. Tomēr nereti ir pierādījies, ka šie visi apstākļi netraucē sportistiem sasniegt negaidītas virsotnes.

 

Harjanto ceļš līdz F1 uzskatāms par ļoti tradicionālu – 2 gadi GP3 (pēdējā paralēli Auto GP), 4 gadi GP2, kur rezultāti pamazām auguši. Pēdējā sezonā pat izcīnītas 3 uzvaras, tiesa gan, visas sprinta sacīkstēs, kur labākie astoņi braucēji no pirmā brauciena startē apgrieztā kārtībā, kas, finišējot 7. vietā Austrijā un 8. vietā Lielbritānijā, deva ievērojamas priekšrocības.

Neliela pieredze ar testiem pie Formula 1 mašīnas stūres indonēzietim bijusi jau pirms šī gada – 2010. gadā “Virgin” (tagadējā “Manor”) komanda deva Harjanto iespēju veikt testus sezonas beigās, kā labākajam “Manor” komandas GP3 braucējam. Harjanto to neizdevās atkārtot 2011. gadā, piekāpjoties Adrianam Kuaifem-Hobsam. Nākamā reize, kad Harjanto sēdās pie F1 stūres notika pērn Abū Dabī riepu testos pēc sezonas. Tajos vismaz izdevās pārspēt komandas biedru Džordanu Kingu, kurš šogad kopā ar Aleksandru Rosi pilda rezerves braucēja pienākumus.

Pirmais no 260 miljoniem

Rio Harjanto ir pirmais braucējs Formula 1 vēsturē no Indonēzijas. Tieši valdības atbalsts bija viens no galvenajiem iemesliem Harjanto ienākšanai čempionātā. Tiek ziņots, ka Indonēzijas jaunatnes un sporta ministrija ienesusi 7,2 miljonos dolārus “Manor” komandā, bet valstij piederošais naftas uzņēmums “Pertamina” pievienojusi vēl 5,6 miljonus.

Līdz šim 37 valstu pārstāvji ir piedalījušies F1 sacīkstēs. Starp nesenākajiem pienācējiem atrodamas tādas nācijas kā Krievija (Petrovs debitēja 2010. gadā), Polija (Kubica 2006. gadā), Indija (Kartikejans 2005. gadā) un Ungārija (Baumgartners 2003. gadā). Vai Harjanto izdosies pavērt F1 durvis Indonēzijas tirgum? Ar ceturto lielāko iedzīvotāju skaitu pasaulē, kā arī Sentulas sacīkšu trasi, kur notikušas gan A1, gan GP2 Āzijas sērijas čempionātu posmi, viss ir iespējams.

[socialpoll id=”2342544″]