Niko Rosbergs izcīnījis vēl vienu uzvaru, Sakiras trasē pārspējot Kimi Raikonenu un savu komandas biedru Luisu Hamiltonu, kurš jau startā pēc sadursmes ar Valteri Botasu zaudēja vairākas pozīcijas. Tikmēr Sebastians Fetels dzinēja problēmu dēļ izstājās jau iesildīšanās aplī.
Fetela neveiksme nozīmēja, ka uzreiz aiz abām “Mercedes” mašīnām neviens nestāvēja, tomēr jau atkal starts nebija pārāk veiksmīgs un pirmajā līkumā Rosbergs iebrauca kā līderis, bet Botass un Hamiltons nesadalīja ceļu, kā rezultātā divkārtējais pasaules čempions atkrita uz astoto pozīciju, bet Botass saglabāja 3. vietu aiz komandas biedra Felipes Masas. Bez starpgadījumiem neiztika arī vājāko komandu braucēji. Boksos nācās doties pat abiem “Force India” pilotiem.
Septītajā aplī Kimi Raikonenam izdevās tikt garām Valteri Botasam, kurš drīz vien devās boksos, bet vēlāk saņēma sodu par starta avārijas izraisīšanu. Luiss Hamiltons tikmēr pamazām atguva zaudētās pozīcijas, bet pēc pirmajiem boksu apmeklējumiem jau bija nokļuvis trešajā pozīcijā. Vadošo braucēju pārsvars gan bija pārāk liels un Rosbergs ar Raikonenu savas pozīcijas saglabāja.
Atšķirīgas riepu stratēģijas padarīja cīņu par punktiem ļoti aizraujošu. Tomēr labākais no pārējiem gluži kā kvalifikācijā bija Daniels Rikjardo, bet jau atkal pārsteidza Romēns Grožāns, kurš finiša līniju šķērsoja 5. vietā. “Williams” braucējiem divu boksu apmeklējumu stratēģija ar cietākiem riepu sastāviem nedeva cerēto rezultātu, bet pie viena punkta tika “McLaren” komandas debitants Stofels Vandūrns. Lielisks sniegums arī “Manor” braucējam Paskālam Verleinam.
Dažādas tehniskas problēmas lika izstāties Džensonam Batonam un Estebanam Gutjeresam, kamēr Karloss Sainss pēc sadursmes sacīkšu sākumā ar Serhio Peresu, brauca pārliecinoši pēdējā vietā līdz nogādāja mašīnu boksos un beigtu sacīkstes.
Līdz ar to kopvērtējumā līderis ir Niko Rosbergs ar 50 punktiem, par 17 punktiem apsteidzot Hamiltonu, kamēr “Ferrari” pilotiem pēc tehniskajām ķibelēm nācies iepalikt (Raikonenam 18, Fetelam 15). Nākamais posms pēc 2 nedēļām notiks Ķīnā. Par savu dienas varoni vari balsot F1 oficiālajā mājaslapā.
Par spīti tam, ka pasākums noritēja tipiskā komercvalstī iebūvētā Tilkes trasē, sanāca neslikta gonka.
Rosbergs, protams, ir uz viļņa, taču daudz svarīgāks ir jautājums, kas notiks, kad atnāks sezonas pirmās grūtības (piemēram, izstāšanās vai Hamiltona uzvaras vairākas sacīkstes pēc kārtas). Un grūtības noteikti atnāks. Vai Rosbergs atkal nesabruks?
Kas attiecas uz dienas varoni – nu, viennozīmīgi Grožāns. Izskatījās, izņemot Mercedes un Ferrari, šim var dot priekšā jebkuru – apdzīs kā likts 😀
tā arī palika karājamies gaisā atbilde uz jautājumu vai Ferrari starti šogad ir pārākie. Raiko galīgi nesanāca uzrāviens. :/ bet nu, no otras puses- Merku starti jau divas gonkas pēc kārtas ir slābanie.
..un ko tad teiksi par Williams startu??? tendence??? kāda tā Tava tendence izskatās – vienu gonku nesanāk – otru sanāk?? 😀 ..un katrai komandai atsevišķi??? 😀 … manuprāt Tu vienkārši tik ļoti vēlies, lai Ferrari beidzot sakauj Meršus, ka mazliet esi atgājis nost no realitātes….
es ar tevi par F1 nerunāju un nediskutēju.
…man gan Tev ir daži jautājumi….par tēmu – kā redzi….
man dziļi pajāt tava neandertālieša tēma.
..savukārt man ir skaidrs, ka izvairies no atbildes..vai arī Tev tādas nemaz nav….
…nu lūk , pēc sacīkstes var izdarīt dažus secinājumus..
..priekš sevis varu novilkt kopsavilkumu un svītru zem šīs sezonas – pirmās 5 pilotu vietas kopvērtējumā man ir skaidras…kā arī pirmās 3 vietas konstruktoros… pārējiem būs jāvicina dūres pamatīgāk, kā jau katru gadu…
Ferrari šī trase bija daudz piemērotāka, nekā iepriekšējā, savukārt labāk par Mercedesiem viņi jutās tikai vienā mazā nogrieznī pie ultra soft riepām to darba sākumstadijā….uz pārējā Ferrari šogad zaudē visos vārtos un tur nu vairs nekā…. Ja kāds šo posmu norakstīs uz Fetela neesamību sacīkstē, tad varu nomierināt – neko īpaši atšķirīgu no Raikonena viņš neuzrādītu….izspiest var rezervi – bet kad rezerves nav nevienā komponentā – izspiest nevar neko….
Hamis.. ņemot vērā viņa runāšanas stilu pēdējā laikā , kā arī uzvedību šogad kopumā – jāsaka – viņš nu jau uzvedas kā cilvēks, kurš savu darbiņu ir padarījis… ka jau viņš ir izteicies – viņš neplāno braukt F1 tik ilgi kā Bariks vai Šūmis… viņa karjeras mērķis ir 3 tituli – būt blakus grandu uzvārdiem…to viņš paveica…. Hamis izskatās pilnībā atslābis , un nu jau no sirds izbauda katru sacīksti..gan viņa leksika, gan ķermeņa valoda , gan psiholoģija par to liecina… pilnīgi iespējams, ka Hamis šogad neiesprings , un savu parādiņu saņems Rosbergs, kļūstot par čempionu…. pilots var atslābt , un tas notiek gandrīz nemanāmi..bet šis nemanāmi – var liegt izcīnīt titulu..taču Hamis šķiet par to īpaši neiespringst… pilnīgi iespējams , ka Rosbergs izmantos šo mikroskopisko atslābumu….
Par starta tendencēm.. – nez ko teiks Āris .. – ganjau ka Raikonenam pirksts noslīdēja no pogas 😀 ..vai arī tendence pārgāja uz Williams komandu??? 😀 ..es ceru , ka kāds ir iemācījies kautko no tā – kas ietekmē labu startu un kā vispār var izpauzties tendences Formulā1 …
Grožāns – nepārsteidza…būtu grēks negūt labus rezultātus ar Ferrari Nr: 2 .. Ferrari ar Haas logo.. apmēram tāpat kā Tag Heuer, kas ir Renault ….pamats ir – atliek vien cilvēku darbs….viņu labie rezultāti mani nepārsteidz..mani pārsteidz Haas bosi, kuri ir tik ļoti pārsteigti par viņu pašu rezultātiem 😀
Piekrītu par 98% Vutnāna kungam. Bez Grožāna, arī Maxis rādīja ļoti labu sniegumu. Gonka pat ļoti patika, pjedestālu, protams, neskatījos. Ferrari ātrums nav peļams, bet ar to ne tuvu nepietiks, lai cīnītos par uzvarām, tas nu tagad ir skaidrs jau pēc otrās gonkas. Daudz sliktāk ir tas, ka Fetelam pat bez slodzes nodega dzinējs (Kimim “tikai” aizdegās turbīna iepriekš..). Un piekrītu arī par Hamiltona atslābumu – to varēja just jau uzreiz pēc titula iegūšanas un tas nav pārgājis vēl tagad. Personīgi labāk tad redzētu Hamiltona ceturto titulu, nekā Rosberga pirmo, ja man jāizvēlas no sliktākajiem variantiem. Man kā F1 fanam apzināties, ka sezona ir jau ir var teikt beigusies pat nesākusies, ir diezgan draņķīgi. 🙁 Jo Ferrari taču neko vairs nevar labot dzinējā. Riskantu kārti izspēlēja, bet risks nav atmaksājies..
Aizmirsu uzslavēt Manor. 🙂 Beidzot viņi vairs nav nožēlojami un pat cīnās ar kādu. Un palasīju, kas notika ar Fetela mašīnu – izrādās laikam tomēr dzinējs nav kaput, bet kaut kas ar iešprici vai vārstu.. Nu labi, lai jau sezonas sākumā “bagus” izķer, tad otro pleķi kopvērtējumā lai nosargā..
Tomēr ir kaput dzinējam.. 🙁 “Maurizio Arrivabene says it is 90% sure that Vettel has lost the power unit altogether” Protams, jāturpina cerēt, ka tā bija kāda neuzmanības kļūda – operācijas laikā aizmirstas šķēres vai kas tāds.. 😀
pie tādiem dūmiem, kā nāca ārā no VET kāra pakaļgala – tur nekas labs nebija sagaidāms
..man šī draņķīgā sajūta ir jau 6 gadus, kopš mainītais virziens un noteikumi padarīja Formulu 1 par paredzamu un neobjektīvu sporta veidu….. agrāk vecajos labajos laikos prognozēs kļūdījos pietiekami daudz..ja čempionu daudz maz nebija problēmu noteikt, tad pārējos notikumus gan…. ne tikai sacīkšu iznākumos, bet arī komandu spēku samēros ,kā arī šī sporta politikā….ja mainīto piespiedējspēka faktoru vēl varēja kautkā norīt (bet arī ne bez rīstīšanās un vemšanas) , tad pārējais noteikumu virziens ir degradējis visu, ko vien var degradēt….un protams vēl treknais punkts uz ,,i,, – kautkāda tur šova paniska meklēšana….ja cilvēks daudzmaz pārzina tos faktorus, kas parāda spēku samēru un diktē notikumus katrā atsevišķā sacīkstē , tad rezultāti kļūst atklāti un paredzami kā atvērta grāmata…tas nav nekas labs… tādēļ spriedzi cenšas uzturēt mākslīgi – ar dažādiem informatīvajiem trikiem un preses palīdzību…..
neaizmirsīsim Vandornu (un nevis Vandūrnu, kā latvju expertiem labpatīk viņu saukt) – diezgan elitārā klubiņā puisis pierakstījies, izcīnot ieskaites punktu savā debijas sacīkstē..
Salīdzinot ar pagājušo gadu pagaidām situācija tāda pati. Tikai pašu Meršu problēmas rada iespēju, ka uzvarēt varētu kāds cits. Tā kā problēmas ir tikai vienam Mersim, ne abiem, tad kāds cits i tuvu uzvarai netiek:)Un nodegušie 2! dzinēji 2 sacīkstēs , nerada parāk lielu pārliecību par Ferrari izturību. Nu cerams, ka sagadīšanās. Tāpat, var cerēt, ka sezona gara un kāds spēs piežmiegt Meršus, bet tas jādara ātri,jo ja viņi būs palaisti pārāk tālu priekšā tad piežmiegšana maz ko līdzēs titulu sadalē.
Ja neskaita VET momentālo nosvilšanu un ROS momentālo aizbēgšanu, pārējais bars izveidoja ļoti interesantu un skatāmu gonku, nu un atkal +5 Grožānam. 🙂