Tiek ziņots, ka pēc vienbalsīgas komandu vēstules Starptautiskajai autosporta federācijai ar vēlmi atgriezties pie kvalifikācijas formāta, kuru čempionātā lietoja pagājušajā sezonā pieņemts lēmums apmierināt komandu prasību un, visticamāk, jau no Ķīnas GP izcīņas, kas nākamnedēļ notiks Šanhajā, F1 atgriezīsies pie klasiskās 3 kārtu sistēmas, kurā braucējus atsijā tikai sesijas beigās.

Šāds lēmums pieņemts, neraugoties uz to, ka šodien bija jānotiek balsojumam par divu apļu formāta ieviešanu, kas gan ne visiem braucējiem un skatītājiem likās labāks risinājums par esošo izslēgšanas formātu. Tas nozīmē, ka izslēgšanas formāts kļūs par pastāvēšanas ziņā īsāko formātu F1 vēsturē, tiekot atmests jau pēc diviem posmiem.

“F1LV

Pēdējās dienās arvien vairāk runāts, ka kvalifikācijas formāts ir tikai instruments, lai noskaidrotu patiesos F1 noteikumu diktētājus, taču FIA prezidents Žans Tods ar Berniju Eklstonu vienojies, ka atgriešanās pie pērnā gada sistēmas esot loģiskākais solis dotajā situācijā. Lai lēmums kļūtu par oficiālu to vēl jāapstiprina FIA pasaules motorsporta padomei, tomēr ar to problēmām nevajadzētu būt.

[socialpoll id=”2349302″]

34 KOMENTĀRI

  1. koooooa???? ……,,kvalifikācijas formāts ir tikai instruments, lai noskaidrotu patiesos F1 noteikumu diktētājus,, …. – nu ta gan savdabīgi eksperimenti tiek veikti…. super…tā vien liekas, ka tie ,,noteikumu diktētāji un pieņēmēji,, , stājoties amatā nemaz nav lasījuši savus darba līgumus un nemaz nezina, kas šiem īsti par amatu un pienākumiem 😀 …..tas ir tas pats, kas mūsu valstī paziņot ziņās – mēs pazaudējām savas valsts prezidentu – lūdzam visiem iesniegt savus ,,papīrus,, , lai pēc tiem mēs varam noskaidrot, kurš no jums pēc amata skaitījās valsts prezidents 😀 …..nu ko ļaudis – nezinam , kam prasīt padomu un nav ne jausmas ,kurš vispār no mums skaitās pats galvenais ,,pagastvecis,, 😀 … F1 pasaulīt – kas gan ar tevi notiek??? …..užasss ….

  2. Place de la Concorde kantorvalodā:

    “At the unanimous request of the teams in a letter received today, Jean Todt, President of the FIA, and Bernie Ecclestone, commercial rights holder representative, accepted, in the interests of the Championship, to submit a proposal to the F1 Commission and World Motor Sport Council to revert to the qualifying format in force in 2015.

    This proposal, if approved by the F1 governing bodies, will take effect as from the Chinese Grand Prix and will apply for the rest of the season.”

    Tīri techniskā līmenī, viss kas bija vaj’dzīgs – visu tīmu vienota pozīcija. Un tirāni/diktatori pēkšņi vairs tādi nav.. 🙂

    • Mūsdienās tas, kā jau rakstīju iepriekš http://www.f1.lv/?p=26175 vairs nestrādātu. Jau tagad redzams, ka pat 15 minūšu sesijā vislabākā saķere ir pašās sesijas beigās, tieši tādēļ tas ir laiks, kad lielākā daļa pilotu uzrāda savus ātrākos apļus. Ja šis formāts tiktu atgriezts, pirmās 40-50 min būtu nekas vairāk kā treniņbraucieni. Tieši tas bija viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ tas formāts tika mainīts.

      • Robert – strādātu.. – ja atgrieztu vecās riepas 😀 😀 😀 …. (es protams ar ironiju Robert) ….bet arī ar daļu patiesības….pie mūsdienu pārspīlētajiem noteikumiem – sabojājas arī visas pārējās jomas, un nekādu normālu formātu tam vispār vairs pielāgot nevar….neviens formāts manā skatījumā nav bijis diezcik objektīvs jaunajā ērā..visos ir savu lomu spēlējusi laimes spēle…kurā formātā mazāk, kurā vairāk, bet visos….. viss tiek veidots par un ap riepām – gan pašas formulas tiek radītas pēc principa – katik sadraudzētos ar riepu nodilumu, gan pat kvalifikācijas formāti tiek radīti vadoties pēc riepu jautājuma…… TAS NAV NORMĀLI…..

  3. Galvenais, lai izmantotajām riepām Q3 nebūtu nekāda sakara ar riepām uz starta līnijas (komandas/piloti liek kādas grib, kas nu vēl krājumos uz nedēļas nogali ir palicis). Lai kvalifikācijā redzētu vairāk “enkurveida” bremzēšanas ar bloķētiem riteņiem (viena apļa variantā tas var dot priekšrocības) un cīņu par vietām.

    • pagaidām viss velk uz to, ka vismaz šogad būs PRECĪZI kā 2015-jā, un man kautkā prātā stāv, ka Q3 dalībniekiem bija obligatoriski lietāt tieši tās pat (pat ne ‘tādas pat’) kalošas, ko Q3.. ja vien nav ļauts lietāt slapjās riepas laika apstākļu dēļ…

      • Šis punkts jau arī bija vienīgais, kas “pačakarēja” Q3 – bija taču piloti, kas savu “ātro apli” mierīgi pa 7.-9.vietu nobrauca ļooooti saudzējot riepas (un 10. bieži vien vispār ārā no boksiem neizbrauca, ja bija no “2.ešalona komandām”), jo visi rēķināja vai vērts 1-2 vietas dēļ riskēt ar riepu stāvokli nākošajā dienā.
        Bonusā Q3 riepu nesaistei ar sacīksti, vēl ieviest 3-2-1 punktus kopvērtējumā pirmajam 3-niekam kvalifikācijā + vēl pieejams 1 punkts par vismaz 1 pabeigtu apli esot vadībā (nav svarīgi 1 vai 60, tāpat 1 punkts) un +1 punkts par sacīkšu ātrāko apļa laiku (nevarētu izslēgt iespēju, ka šo punktu savāktu kāds no 11.+ vietām, pēdējos apļos uzmetot mīkstākās riepas, ja reiz vairs nevar tikt pie parastajiem punktiem par vietām).

  4. ,,vēl pieejams 1 punkts par vismaz 1 pabeigtu apli esot vadībā (nav svarīgi 1 vai 60, tāpat 1 punkts) ,,

    tas nozīmētu , ka piloti varētu tikt pie punktiem na haļavu..piemēram otrajā vietā esošais pilots brīdī, kad pirmajā vietā esošais iebrauktu punktos….sāktos nevajadzīga spriedze stratēģijā, kā ilgāk novilcināt boksu apmeklējumu, lai tikai veiktu apli pēc pirmajā vietā esošā iebraukšanas boksos…neobjektīvi ..īpaši , ka uz šādu noteikumu neviena komanda neparakstītos….

    ,,1 punkts par sacīkšu ātrāko apļa laiku (nevarētu izslēgt iespēju, ka šo punktu savāktu kāds no 11.+ vietām, pēdējos apļos uzmetot mīkstākās riepas, ja reiz vairs nevar tikt pie parastajiem punktiem par vietām).,,

    atkal lieks haoss..šādam punktam dzenoties pakaļ sāktos nevajadzīgi boksa apmeklējumi zaudētāju starpā…. tas arī būtu neobjektīvi , jo tad pilots, kurš brauc punktos un augstā vietā – nekādā gadījumā nebrauktu boksos pēc svaigām riepām ,lai nezaudētu pozīcijas….un ja kāds no augstās vietās esošajiem PELNĪTI ,bez speciālas lieku nomaiņas būtu uzstādījis ātrāko apli, bet kāds, kuram vairs nav ko zaudēt nomainītu riepas un atņemtu viņam šo ātrāko apli – tas vienkārši būtu negodīgi pret to pilotu, kurš ātrāko apli ir uzstādījis normālas sacīkstes gaitā….

    šādu plānu visi izsvilptu un uzreiz…ar punktiem nemētājas…

  5. ,,Šis punkts jau arī bija vienīgais, kas “pačakarēja” Q3 – bija taču piloti, kas savu “ātro apli” mierīgi pa 7.-9.vietu nobrauca ļooooti saudzējot riepas (un 10. bieži vien vispār ārā no boksiem neizbrauca, ja bija no “2.ešalona komandām”), jo visi rēķināja vai vērts 1-2 vietas dēļ riskēt ar riepu stāvokli nākošajā dienā.,,

    bet šim te gan es pilnībā piekrītu….

  6. p.s. labojums pirmajā komentā …
    tas nozīmētu , ka piloti varētu tikt pie punktiem na haļavu..piemēram otrajā vietā esošais pilots brīdī, kad pirmajā vietā esošais iebrauktu punktos…. —— ne punktos , bet boksos….

  7. ….ko tad teikt par tiem, kas momentā sāk psihot ,tiklīdz sāc runāt?? …atšķirībā no daudziem citiem – ja vēršos pie kāda, tad vēršos sakarā ar tēmu , nevis personīgi….. kā arī amatus un pseidonīmus nevienam vēl neesmu piemērojis – tik zemu krist netaisos….