Šajā nedēļas nogalē aizvadīts WTCC sezonas 2. posms, kurā pie panākumiem tikuši “Honda” braucējs Tjāgo Monteiro un “Citroen” pārstāvis Hosē Marija Lopess, kas ļāvis abiem sportistiem izveidot nelielu pārsvaru pār konkurentiem čempionāta kopvērtējumā.
Monteiro no ceturtās pozīcijas uzvarēja pirmo braucienu, tikai pēdējos apļos pārņemot vadību no Medi Benani, kurš startēja otrais aiz Valentes. Cīņā par trešo vietu Valente sadūrās ar pieredzējušo “Lada” braucēju Tarkvīni, kas pavēra izdevību Hafam. “Citroen” pārstāvjiem tikai 5. un 7. vieta. Viņu mašīnas gan bija par 80 kg smagākas kā konkurentiem jauno noteikumu dēļ, kas paredz svara palielināšanu čempionāta vadošajām komandām. Ivans Mellers jau asi kritizējis šo noteikumu punktu. Nesen līdzīgas sistēmas ieviešanu F1 vēlējās stratēģiskās grupas pārstāvis Flavio Briatore.
Otrajā braucienā par vadību pirmajā aplī cīnījās Mellers ar Lopesu, taču, nevienam negaidot, abiem garām pašāvās “Lada” braucējs Nikis Katsburgs, kurš vadībā atradās lielāko daļu brauciena, taču īsi pirms beigām pieļāva nelielu kļūdu, kas ļāva pārējiem braucējiem noķert Katsburgu, tomēr apdzīt šo sacensību pārsteigumu Melleram izdevās vien pēdējā aplī. To pašu paveica arī Moteiro, bet Mellers zaudēja vairākas pozīcijas cauras riepas dēļ. 4. vietā finišēja “Volvo” braucējs Bjorks, taču mašīnas neatbilstības tehniskajiem noteikumiem dēļ, viņš tika diskvalificēts no abiem braucieniem.
V. | Braucējs | Mašīna | Rezultāts |
---|---|---|---|
1 | ![]() |
Honda | 23’30.309 |
2 | ![]() |
Citroen | 2.526 |
3 | ![]() |
Honda | 3.119 |
4 | ![]() |
Lada | 9.247 |
5 | ![]() |
Citroen | 9.453 |
6 | ![]() |
Honda | 10.085 |
7 | ![]() |
Citroen | 10.659 |
8 | ![]() |
Volvo | 11.129 |
9 | ![]() |
Citroen | 11.606 |
10 | ![]() |
Volvo | 12.567 |
11 | ![]() |
Lada | 14.766 |
12 | ![]() |
Lada | 18.505 |
13 | ![]() |
Citroen | 22.752 |
14 | ![]() |
Chevrolet | 23.189 |
15 | ![]() |
Chevrolet | 25.262 |
16 | ![]() |
Chevrolet | 25.743 |
NF | ![]() |
Honda | Izstājās |
V. | Braucējs | Mašīna | Rezultāts |
---|---|---|---|
1 | ![]() |
Citroen | 25’44.212 |
2 | ![]() |
Honda | 0.700 |
3 | ![]() |
Lada | 3.260 |
4 | ![]() |
Volvo | 3.868 |
5 | ![]() |
Honda | 4.620 |
6 | ![]() |
Citroen | 4.737 |
7 | ![]() |
Citroen | 5.262 |
8 | ![]() |
Citroen | 5.950 |
9 | ![]() |
Volvo | 7.551 |
10 | ![]() |
Chevrolet | 18.969 |
11 | ![]() |
Chevrolet | 19.345 |
12 | ![]() |
Chevrolet | 20.045 |
13 | ![]() |
Citroen | 21.675 |
14 | ![]() |
Lada | 1’38.571 |
15 | ![]() |
Honda | +1 aplis |
NF | ![]() |
Lada | Izstājās |
NF | ![]() |
Honda | Izstājās |
V. | Braucējs | Komanda | Rezultāts |
---|---|---|---|
1 | ![]() |
Penske | 1h33:54.4835 |
2 | ![]() |
Ganassi | +0.3032 |
3 | ![]() |
Penske | +10.8376 |
4 | ![]() |
Penske | +12.2162 |
5 | ![]() |
Foyt | +12.2918 |
6 | ![]() |
Ganassi | +17.6267 |
7 | ![]() |
Penske | +18.7449 |
8 | ![]() |
Schmidt | +19.0362 |
9 | ![]() |
KVSH | +22.9147 |
10 | ![]() |
Carpenter | +23.6654 |
11 | ![]() |
Ganassi | +24.2179 |
12 | ![]() |
Andretti | +40.1250 |
13 | ![]() |
Coyne | +47.1809 |
14 | ![]() |
Ganassi | +53.9106 |
15 | ![]() |
Rahal | +56.9082 |
16 | ![]() |
Schmidt | +1:01.2966 |
17 | ![]() |
Coyne | +1:08.0543 |
18 | ![]() |
Andretti | +1:30.3302 |
19 | ![]() |
Andretti | +1 aplis |
20 | ![]() |
Andretti Herta | +1 aplis |
21 | ![]() |
Foyt | +3 apļi |
IndyCar čempionātā pie panākuma ticis kopvērtējuma līderis Simons Padženo, kurš startā nokļuva otrajā pozīcijā priekšā Diksonam. Drīz vien viņš iesaistījās cīņā par vadību ar pole position ieguvēju Kastronevesu. Uz boksu apmeklējuma rēķina Diksons atguva otro vietu, bet Kastronevess iekrāja pārsvaru. Otro pitstopu Padženo veica vēlāk par konkurentiem, taču braucot ārā ar visiem 4 riteņiem šķērsoja norobežojošo līniju, taču tika cauri vien ar pretrunīgi vērtētu brīdinājumu. Padženo izbrauca priekšā Diksonam un Kastronevesam un nosargāja uzvaru.
Kopvērtējumā Padženo guvis 134 punktus – par 14 vairāk kā Diksons, bet vēl 14 punkti mazāk ir Huanam Pablo Montoijam. Nākamais posms jau 24. aprīlī Birmingemā, kas būs pēdējais posms pirms došanās uz Indianapolisu.
Šosezon Miks Šūmahers (17 gadi) izvēlējies apvienot startus Vācijas un Itālijas F4 čempionātos. Pagājušajā nedēļā viņam izdevās uzvarēt 2 no 3 braucieniem Itālijā, bet šonedēļ panākumu sarakstam pievienojis arī 1 uzvaru Vācijas F4 čempionātā. Kopvērtējumā septiņkārtējā F1 čempiona dēls ieņem 2. vietu aiz Džozefa Mausona (20), kurš F4 līmeņa sacīkstēs startē jau trešo gadu. Šūmahera uzvarētajā braucienā no pole position startēja viņa komandas biedrs igaunis Juri Vips (15), tomēr cerības uz labu rezultātu sabojāja pāragrs starts.
Tikmēr Formula V8 3.5 (agrāk Formula Renault) čempionāta vadībā nonākuši 2 braucēji, kuru tēvi savulaik startēja F1 – Luiss Deletrazs un Oreliens Panī (Aurelien Panis). Deletrazs izcīnīja pārliecinošu uzvaru pirmajā braucienā, kamēr cīņā par otro vietu ātrākais bija pagājušā gada vicečempions Vaksivjērs (Matthieu Vaxiviere). Pole position ieguvējs Jegors Orudževs avarēja no pirmās pozīcijas jau pirmajā aplī Aragonas trasē. Arī otrais brauciens krievam nebija labāks – viņš palika uz vietas jau startā. Lai gan Dilmans atradās tuvu sacīkšu līderim, Orudževa komandas biedrs Panī pārliecinoši kontrolēja notikumu gaitu, izcīnot uzvaru. Deletrazs, par kura mentoru šogad kļuvis Romēns Grožāns, ar Panī guvuši pa 35 punktiem, Dilmanam divi finiši labāko trijniekā ļāvusi iegūt 33 punktus, bet Renē Binders seko ar 27 punktiem. Sacensībās piedalījās tikai 15 braucēji.
Īsti godīgi jau Peženautam nebija, tas gan jāsaka, bet uzvara ir uzvara. Neraksturīgi amīšu gonkām iztikām bez dzeltenajiem.
Pēc šausminošām avārijām Longbīča jau laiciņu iztiek vispār bez dzeltenajiem karogiem: neviens pat neizdomāja riepu krāvumus apmeklēt vai kārtīgi pabučoties ar bortu. Gonka nebija neinteresanta, bet par Indy klasiku nekādīgi nenosaukt.
Tu jau gribi Indy Classic katrā racē! 🙂