Tas brīdis ir pienācis! Formula 1 čempionāts devies uz Aizkaukāza valstiņu, kas platības ziņā ir tikai nedaudz lielāka par Latviju. Lai gan Azerbaidžāna nav zināma ne ar savām trasēm, ne braucējiem, ne savu atrašanos Eiropā, tomēr tas netraucē Baku ielās aizvadīt pirmo Eiropas GP izcīņu kopš 2012. gada, kad piekto un pēdējo reizi sacīkstes notika Valensijā. Tas viss tikai nedēļu pēc 9000 kilometru un 8 laika joslu attālumā esošajām sacīkstēm Monreālā.
Trase atrodas pašā Baku pilsētas sirdī, piešķirot sacīkstēm īpašu šarmu, kad mašīnas trauksies cauri šaurajām vecpilsētas ieliņām, kamēr garā starta-finiša taisne neliegs iespēju braucējiem veikt apdzīšanas. Tai seko trīs 90 grādu pagriezieni. Īpaša šaurība valdīs 8. un 9. līkumā, kreisajā pusē atstājot gadsimtiem senas vēsturiskas ēkas un torņus. Hermana Tilkes radītā apļa kopējais garums pārsniedz 6 kilometrus, padarot to par otro garāko trasi šīs sezonas kalendārā.
https://www.youtube.com/watch?v=EQgAET0KczI
Pēdējās divas reizes, kad jauna trase parādījās čempionāta kalendārā, pie uzvaras tika Luiss Hamiltons, to paveicot ne tikai 2014. gadā Krievijā ar pārliecinoši ātrāko mašīnu, bet arī 2012. gadā Amerikā, kad cerības uz titulu jau bija zaudētas. 2009. gadā F1 pirmo reizi devās uz Abū Dabī, kur pie panākuma tika Fetels. Viņam to izdevās paveikt arī pirmajā Indijas GP divus gadus vēlāk, bet 2010. gadā Korejā finiša līniju pirmais šķērsoja Alonso.
Lai gan braucējiem ir bijusi iespēja izmēģināt trasi simulatoros, tomēr realitāte būs krietni vien atšķirīga, tādēļ komandām būs īpaši svarīgi izvairīties no ķibelēm piektdienas treniņos, lai iegūtu pēc iespējas vairāk datu par trasi, turklāt tā kā sacensības tur līdz šim nav notikušas, tad saķere nedēļas nogales gaitā tikai uzlabosies un ātrākā apļa laiks kritīsies daudz straujāk kā citās trasēs. Atsķirībā no Kanādas, šeit sola noturīgi siltu un saulainu laiku visas nedēļas garumā.
v
Engines situation ahead of Baku. Button takes the lead. #F1 pic.twitter.com/doMeqKaQLG
— Pablo Elizalde (@EliGP) June 16, 2016
1. treniņbraucieni | Piektdien pl. 12:00 |
2. treniņbraucieni | Piektdien pl. 16:00 |
3. treniņbraucieni | Sestdien pl. 13:00 |
Kvalifikācija | Sestdien pl. 16:00 |
Sacīkstes | Svētdien pl. 16:00 |
Pēdējie posmi ir pierādījuši – garas taisnes vai šauri līkumi – “Mercedes” dominances ēra iet uz beigu galu. Vai “Ferrari” un “Red Bull” izdosies apturēt Sudraba bultas pēc divām taktiski lieliskām Luisa Hamiltona uzvarām? Kā uzvedīsies “Pirelli” riepas un cik boksu apmeklējumi būs nepieciešami lai iegūtu Eiropas GP uzvarētāja trofeju? Piedalies prognožu spēlē un pārspēj citus F1.LV lasītājus! Gaidot sacīkšu startu, neaizmirsti sekot līdzi leģendārajām Lemānas 24 stundu sacīkstēm!
Vajadzētu būt interesanti… Чёрт побери! 😀
Tas “stiepiens” no 16 pagrieziena 3.sektorā līdz 1.pagriezienam pirmajā sektorā…Te nav pielikts klāt attālums, bet ja pareizi sapratu no Wiki ir ap 2.2km garš. Būs večiem kur speed trap rekordus taisīt :))).
Taisnība. Lai gan oficiāli tā nav taisne vairāku mazu līkumu dēļ, bet visu šo laiku gāzes pedālis būs grīdā. Maksimālais ātrums diez vai sasniegs 350 km/h, jo tam nepieciešami īpaši piespiedējspēka regulējumi (kā Moncā), tomēr šai trasē lēno līkumu dēļ nav jēga tiekties pēc maksimālā ātruma.
Un kā tad tie ar lielo piespiedējspēku kādu apdzīs? Līkumos? Diez vai… Tad ir jākvalificējās pirmajam un jānotur, jo apdzīt ātrāku formulu ir nereāli.
Man gan vairāk interesē pirmais līkums pēc starta. Kas jau pirms līkuma visiem jābūt virtenītē, jo neizskatās, ka tur var divas formulas vispār blakus pabraukt. Un tas pats ar to posmu 8-11 līkumi – nu kāda jēga no tādas trases, ja divas formulas pat TEORĒTISKI nevar tur blakus pabraukt.
P riepnieki esot drusku nobažījušies par to ‘taisni’ – teorētiski varot notikt tas pat, kas gadījās M riepām Indy, tai gadā, kad startēja tikai B kalošu valkātāji un M lietotāji sabrauca boksos pēc installation lap.
Labs info….Graudiņa raksti sāk reāli patikt!
Paldies, prieks censties 🙂