Šajā nedēļas nogalē FIA WEC ietvaros tiks aizvadītas Lemānas 24 stundu sacīkstes, kas allaž piesaistījušas plašu uzmanību līdzjutēju vidū no visiem pasaules nostūriem. Šoreiz viņu noskaņojums diez vai būs tikpat pozitīvs – nespēja (vai varbūt pat nevēlēšanās) saskaņot WEC un F1 čempionātu kalendārus novedusi pie situācijas, ka ne tikai F1 braucējiem nav iespēja izmēģināt savus spēkus Lemānā, bet arī skatītājiem jāizdara izvēle starp izturības sacīkšu startu un kvalifikāciju jaunajā Baku trasē. Lemānas 24 stundu brauciens sāksies sestdien pl. 16:00 pēc Latvijas laika un beigsies pl. 16:00 svētdienā, līdz ar F1 braucēju došanos Eiropas GP iesildīšanās aplī.

Tas gan nenozīmē, ka uz starta neredzēsim spožas zvaigznes. Pērn pie uzvaras negaidīti tika Bambera, Tandija un Hilkenberga pilotētā “Porsche”, kas šogad tāpat kā konkurenti LMP1 klasē startēs vien ar divām rūpnīcas ekipāžām. Tomēr cīņa solās būt ne mazāk aizraujoša, kā reiz pretēji – atstatumi starp “Porsche”, “Audi” un “Toyota” šogad ir tik cieši, ka pat neliela laika zaudēšana var izrādīties ļoti dārga.

Tīrā ātrumā varbūt priekšrocības ir “Porsche”, tomēr tehniskas ķibeles liegušas Bernardam, Hārtlijam un Vēberam cīnīties par panākumiem 6 stundu sacīkstēs Silverstounā un Spa trasē. Visiem šiem braucējiem ir pieredze pie konkrētā modeļa stūres, tomēr tik garās sacīkstēs izvairīties no defektiem ir gandrīz neizbēgami, turklāt nevar aizmirst par otru ekipāžu Dimā, Jani un Lību, kuri pēc 2 posmiem atrodas WEC čempionāta vadībā un ar nemainīgu braucēju sastāvu pērn izrādīja konkurenci visas sezonas garumā.

Ck7B8rOWkAUeFcB

“Audi” cer atgriezties virsotnēs ar savu 4 litru dīzeļmotora R18 modeli un sešiem lieliskiem braucējiem – Lotereru, Fasleru un Trelujēru, kuriem kopā izdevies izcīnīt 3 uzvaras, kā arī Formula E čempionātā pieredzi guvošajiem Di Grassi un Duvālu, kā arī Oliveru Džarvisu. Neiekļaušanās tehniskajos noteikumos maksāja uzvaru Silverstounā, bet Spa netika nodemonstrēts iecerētais, tomēr, iespējams, tas posms tika upurēts kā gatavošanās Lemānai.

Pēdējos gados mazliet iesūnojusī “Toyota” veikusi lielu darbu pie mašīnas un tās dzinēja, ko lieliski uzrāda straujais progress, ko vienība nodemonstrējusi. Vai ar to būs pietiekami? Ātruma ziņā skats ir pozitīvs, izturības – ne tuvu. Komandā ienākušas jaunas asinis – Aleksu Vurcu nomainījis Kamui Kobajaši, kura ātrums neatpaliek no konkurentiem, tomēr mazā pieredze šāda veida čempionātos var liegt noturību un stabilitāti ilgtermiņā.

LMP1 klasē startē arī privātās komandas “Rebellion Racing” un “ByKolles Racing Team”, tomēr šo ekipāžu cīņa ir vienai ar otru, jo atstatums pret vadošajām vienībām ir pārāk liels, tomēr iespēja kāpt uz goda pjedestāla ir reāla, ja notikumi attīstīsies līdzīgi kā Beļģijā.

LMP2 klase šogad ir īpaši iecienīta. Tajā startēs 23 ekipāžas un pretendentu skaits uz uzvaru ir liels. Viens no galvenajiem iemesliem tam ir fakts, ka tikai 3 ekipāžas neizmanto “Nissan” dzinēju, tādēļ sacensības vairāk notiks starp komandām nevis autoražotājiem. Vērts pasekot līdzi “Algarve Pro Racing”, kuras sastāvā startē seškārtējais olimpiskais čempions treka riteņbraukšanā Kriss Hojs, kurš jau otro gadu apliecina, ka spēj ļoti ātri apgūt vides maiņu.

WEC Aston Martin

Pērnā gada uzvarētājus Bamberu un Tandiju būs iespējams vērot LMGTE klasē, kur viņi centīsies aizstāvēt “Porsche” godu cīņā ar spēcīgo “Ferrari” vienību, kā arī “Chevrolet”, ‘Ford” un “Aston Martin”. “Chip Ganassi” vienības sastāvā savas prasmes centīsies apliecināt viens no izcilākajiem IndyCar braucējiem Skots Diksons. Šoreiz sacensībās nestarēs aktieris Patriks Dempsijs, kurš koncentrējas uz savas komandas vadīšanu.

Īpašo uzaicinājumu uz sacensībām saņēmusi “OAK Racing” vienība, kuras sastāvā startēs 3 francūži – Kristofers Tinso, Žans-Bernārs Buvē un Frederiks Sosē (Frédéric Sausset). Pēdējā sportista stāsts ir īpaši emocionāls – smaga slimība gandrīz pieveica francūzi. Nācās amputēt abas kājas un abas rokas, tomēr viņš nepadevās.

Ekipāžas mašīna ir speciāli pielāgota, lai Sosē varētu stūrēt ar labās rokas protēzi un viņam speciāli izstrādātu stūri, bet īpašs sviru mehānisms ļauj pedāļu spiešanai izmantot augšstilbus. Iekārta ir viegli uzliekama un noņemama, lai nezaudētu laiku pilotu nomaiņas procesā.

Lai gan mašīna ar 84. starta numuru necīnīsies par uzvaru summā vai klasē, tomēr nenoliedzami iemantos īpašas skatītāju simpātijas, pateicoties vienam drosmīgam, pārliecinātam un neatlaidīgam vīram, kurš piepildīs sapni, pierādot, ka ar cīnītāja attieksmi iespējams sasniegt virsotnes neatkarīgi no dzīves radītajiem izaicinājumiem!

Pilnu dalībnieku sarakstu iespējams aplūkot sacīkšu oficiālajā mājaslapā.

Braucēju intervijas un apskati pieejami čempionāta Youtube kanālā.