Šajā nedēļas nogalē F1 sasniedz ekvatoru – desmit posmi aiz muguras un bez Ungārijas vēl desmit priekšā. Sacīkstes Hungaroringā īpaši iemīļojuši skatītāji no Skandināvijas, kā arī Austrumeiropas valstīm, tādēļ, ja arī Jums šajā nedēļas nogalē ir iespēja apmeklēt sacīkstes klātienē, pastāstiet par savām izjūtām komentāru sadaļā!
Hungaroringa trase F1 kalendārā meklējama jau kopš 1986. gada, kļūstot par pirmo trasi aiz ‘dzelzs priekškara’ un nu uzsāks ceturto dekādi kā stabila čempionāta vērtība. Lai gan šaurība un bezgalīgas līkumu sērijas ne vienmēr garantē daudz apdzīšanas, tomēr vairākkārt tieši šeit meklējamas sezonas aizraujošākās sacīkstes.
1989. gadā Naidželam Manselam izdevās izcīnīt uzvaru no 12. starta pozīcijas, bet 1997. gadā Deimonam Hilam pietrūka vien aplis, lai atnestu “Arrows” komandai tās pirmo un vienīgo uzvaru, tomēr tehniskas ķibeles lika Hilam piekāpties tā gada čempionām Žakam Vilnēvam. Tomēr tieši Ungārijā Hils izcīnīja savu pirmo uzvaru karjerā 1993. gadā. Pie pirmā karjeras panākuma te tikuši arī Alonso (2003. gadā), Batons (2006. gadā) un Kovalainens (2008. gadā).
Tieši Batona sensacionālais panākums iespiedies daudzu fanu sirdīs kā viena no aizraujošākajām visu laiku sacīkstēm. Tā bija vienīgā reize pēdējo 20 gadu laikā, kad pie uzvaras tika mašīna ar “Honda” dzinēju. Īpatnēji, ka pēdējo reizi Ungārijas GP uzvarētājs par čempionu kļuva 2004. gadā (Mihaels Šūmahers). Tas skaidrojams ar to, ka trase ir relatīvi saudzīga pret dzinējiem, kas nereti samaisa spēku samērus. Tam lielisks pierādījums ir fakts, ka V6 Turbo ērā “Mercedes” braucējiem pie panākuma šai trasē vēl nav izdevies tikt.
Jaudas agregāta komponenšu situācija pirms Ungārijas GP:
Tomēr no aktīvajiem braucējiem tieši Hamiltonam te ir izdevies uzvarēt visbiežāk (2007., 2009., 2012. un 2013. gadā). Luisa komandas biedram Niko Rosbergam uzdevums nav no vienkāršajiem – piekāpšanās Hamiltonam nozīmētu kopvērtējuma vadības zaudēšanu, tomēr patīkamā ziņa Rosberga atbalstītājiem ir tā, ka, neraugoties uz problēmām Lielbritānijas GP izcīņā, pārnesumu kārbas maiņa, kas maksā 5 starta vietas, nebūs nepieciešama.
Par galvenajiem konkurentiem “Mercedes” vienībai šajā posmā uzskatāmi “Red Bull” braucēji. Danielam Rikjardo jau izdevās gūt panākumu Ungārijā pirms diviem gadiem, bet izsalkums un vēlme sevi pierādīt, it īpaši kopš Verstapena ienākšanas komandā, ir tikai augusi. Tikmēr “Ferrari” braucējs Kimi Raikonens šai nedēļas nogalē var kļūt par pirmo braucēju, kas Ungārijā uz goda pjedestāla kāpis 8 reizes. Pēc astoņiem nesekmīgiem mēģinājumiem pērn savu pirmo uzvaru Hungaroringā guva Sebastians Fetels, kuru šogad mocījušas neskaitāmas problēmas ar mašīnu, tādēļ šī nedēļas nogale būs īpaši svarīga, lai saglabātu kaut nelielas izredzes cīnīties par titulu. Lai gan sacīkste solās būt sausa, par treniņbraucieniem un kvalifikāciju nav garantijas.
1. treniņbraucieni | Piektdien pl. 11:00 |
2. treniņbraucieni | Piektdien pl. 15:00 |
3. treniņbraucieni | Sestdien pl. 12:00 |
Kvalifikācija | Sestdien pl. 15:00 |
Sacīkstes | Svētdien pl. 15:00 |
Kā, tavuprāt, beigsies Ungārijas GP izcīņa? Piedalies prognožu spēlē un pārspēj citus F1.LV lasītājus! Sacīkšu starts svētdien pl. 15:00 pēc Latvijas laika, bet nedēļas nogalē Ungārijā risināsies arī GP2 un GP3 čempionātu posmi, kamēr cītīgākajiem autosporta faniem iespēja sekot līdzi WEC čempionāta 6 stundu sacīkstēm Nirburgringā un Formula V8 posmam Silverstounā.