Pēc aizvadītajā nedēļas nogalē notikušajām Ziemeļeiropas zonas (NEZ) rallijkrosa sacensībām, Biķernieku trasē ieradās vairāk pasaules rallijkrosa čempionāta komandas, kuras jaunuzbūvētajā trasē aizvadīja divu dienu testus. Uz testiem bija ieradušās tādas komandas kā “Olsbergs MSE”, “Peugeot-Hansen” un “All-Inkl Munnich Motorsport”, kā arī citas.
Arī F1LV blogs izmantoja izdevību aprunāties gan ar pagājušā gada kopvērtējuma otrās vietas īpašnieku Timiju Hansenu, gan arī Kevinu Eriksonu un mūsu pašmāju zvaigzni Reini Nitišu.
Visi braucēji ir ļoti labās domās par trasi. Arī vecākais no brāļiem, Timijs Hansens domā tāpat: “Es domāju tā ir laba. Viņi ir izveidojuši īstu rallijkrosa trasi. Tā ir ritmiska, ko ir grūti izveidot, bet viņi to ir izdarījuši šeit.”
Runājot par Biķernieku trases iespaidīgajiem tramplīniem, Hansens uzskata, ka tie ir labi, taču uz pasaules čempionāta posmu tos vajadzētu nedaudz uzlabot: “Viņi varētu nedaudz pagarināt nosēšanos, bet nav viegli izveidot tramplīnus, un viņi to ir paveikuši labi. Es arī domāju, ka mēs braucam ar lielāku ātrumu, nekā organizatori paredzēja.” Oktobra sacensības Hansenam būs viens mērķis, viņš vēlas uzvarēt.
Reinis Nitišs uzskata, ka trase ir sarežģīta, bet viņam tā patīkot: “Pagaidām patīk. Sacīkstē arī neparādījās neviena tāda vieta, kas nebūtu izdevusies trases izveidē. Bet diezgan daudz divu dienu garumā jau strādājam ar mašīnas regulējumiem, testējam, un var atrast jaunas lietas, tā kā noteikti viņa ir sarežģīta, un nav tā, ka uzreiz pirmajā aplī var tikt pie ātrākā apļa laika. Ir kur pastrādāt, ir kur tiekties, bet kopumā patīk.”
Par tramplīniem Reiņa viedoklis sakrīt ar Timija, uzskatot, ka piezemēšanas ir nedaudz par asu: “Tramplīni labi, lielajam tramplīnam varbūt ir nedaudz asa piezemēšanās, bet ar PasaulesRX mašīnām būs viss labi, jo tur amortizācija cita, un viss pārējais. Es varētu pateikt, jo ātrāk brauc, jo mazāk sit. To grūti ir pārvarēt sevī, bet braucot virsū, ir jāizdomā, ka jāiet ar pilnu.”
Hansena tautietis Kevins Eriksons stāsta, ka trase ir lieliska, un oktobrī šeit būs jautras sacīkstes: “Es domāju, ka trase ir lieliska. Ir sajūta, ka šeit trase ir jau 10 gadus. Tā ir labi sagatavota, labi uzbūvēta, un mums būs jautras sacīkstes oktobrī.”
“Olsbergs MSE” komandas braucējs arī stāsta par to, cik trase ir tehniska un tajā nav vietas, kur atpūsties, kā arī, to ka tramplīni ir jautri: “Tramplīni ir jautri. Trase ir ļoti tehniska. Jābūt uzmanīgam visu laiku. Parasti trasēs ir kāda vieta, kur var nomierināties, bet šeit kaut kas notiek visu laiku. Ja vajag desmitdaļu vairāk, tad tramplīnos ir jālido tālāk, bet tas ir jautri. Šajā trasē ir jādomā par katru līkumu, jo tā ir ļoti tehniska.”
Oktobrī Eriksona mērķis būs tikt finālā: “Es vēlos būt finālā. Sajūta ir laba, mēs esam atraduši uzlabojumus mašīnai, un ir labāk. Pasaules čempionātā līmenis ir ļoti augsts, bet man komandā ir daudz latviešu puišu, (Vairāki komandas darbinieki ir latvieši) tāpēc vēlos parādīt labāko sniegumu viņu mājās.”
Jāatgādina, ka 1. un 2. oktobrī CSDD Biķernieku rallijkrosa trasē notiks līdz šim nozīmīgākās sacensības Latvijas autosportā – Pasaules rallijkrosa čempionāta posms.
Foto: Edgars Beļakovs