Šajā nedēļas nogalē F1 čempionāts devies uz Malaiziju, kur Sepangas trasē tiks noskaidrots, vai Niko Rosbergam izdosies turpināt uzvaru gājienu. Nenoliedzami, galvenais konkurents Rosbergam būs paša komandas biedrs Luiss Hamiltons, tomēr šī sezona jau vairākkārt ir pierādījusi, ka “Mercedes” braucēju cīņās var iejaukties arī “Ferrari” un “Red Bull” pārstāvji, turklāt Malaizijā nereti notikumi risinās tālu no prognozētā.
Pirmā GP izcīņa Sepangā tika aizvadīta 1999. gadā, kad “Ferrari” izdevās nodrošināt konstruktoru kausu pirmo reizi kopš 1983. gada. No šī posma dalībniekiem neviens braucējs F1 vairs nestartē, bet vecākais aktīvais F1 braucējs Kimi Raikonens tieši Malaizijā 2003. gadā izcīnīja pirmo uzvaru karjerā, neraugoties uz to, ka sacīkstes nācās uzsākt tikai no septītās pozīcijas.
Arī nesenākā vēsturē risinājušies vairāki dramatiski notikumi – 2009. gadā spēcīgā lietus dēļ sacīkstes tika apturētas pusē un uzvara pienācās Džensonam Batonam, kuru straujiem soļiem ķēra “Toyota” braucējs Timo Gloks. Trīs gadus vēlāk par galveno varoni kļuva Serhio Peress, kurš ar šķietami ne pārāk spēcīgo “Sauber” mašīnu spēja finišēt otrajā vietā vien 2 sekundes aiz Alonso.
Ar ļoti dalītām atmiņām Malaizija saistās “Red Bull” vienībai, kuras braucēji Marks Vēbers un Sebastians Fetels 2013. gadā atradās pārliecinošā sacensību vadībā un komanda nolēma dot kodētu ziņu “Multi 21” abiem braucējiem, lai tie saglabā savas pozīcijas un neuzsāk savstarpējo cīņu. Fetels šo ziņojumu ignorēja, apdzina Vēberu un izcīnīja uzvaru aizsākot vienas no sarežģītākajām komandas biedru attiecībām pēdējo gadu laikā.
Aizraujošu GP izcīņu iespējams piedzīvot arī bez nokrišņiem, ko pērn nodemonstrēja Sebastians Fetels, negaidīti tiekot galā ar abiem “Mercedes” braucējiem un izcīnot savu pirmo uzvaru “Ferrari” sastāvā. Sava loma bija arī atšķirīgai boksu apmeklējumu stratēģijai. Panākums ļāva Fetelam kļūt par uzvarām bagātāko braucēju Sepangas trasē.
Apdzīšanas iespējas Malaizijā netrūkst. Par to liecina fakts, ka pēdējo 10 gadu laikā tikai pusē gadījumu pole position ieguvējam ir izdevies noturēt pirmo vietu arī sacīkstēs. Kā vienmēr aizraujošas cīņas gaidāmas par atlikušajiem pieejamajiem punktiem. Kamēr “Williams” cīnās ar straujo riepu nodilumu, “Force India” komanda paguvusi noķert Klēras Viljamsas komandu cīņā par ceturto vietu konstruktoru kausa izcīņā. Jaunais trases sniegums var atvieglot “Williams” komandas rūpes, tomēr nevar aizmirst, ka ar katru posmu arvien stabilāk izskatās “McLaren” vienība, bet pārsteigumu var sagādāt pat tādas komandas kā “Haas”, kuras braucējs Estebans Gutjeress šogad piecas reizes palicis pirmais aiz punktiem, tā arī ne reizi netiekot labāko desmitniekā.
1. treniņbraucieni | Piektdien pl. 5:00 |
2. treniņbraucieni | Piektdien pl. 9:00 |
3. treniņbraucieni | Sestdien pl. 9:00 |
Kvalifikācija | Sestdien pl. 12:00 |
Sacīkstes | Svētdien pl. 10:00 |
Kā, tavuprāt, beigsies Malaizijas GP izcīņa? Straujās lietusgāzes, drošības mašīna un alternatīvas riepu stratēģijas var apgāzt kājām gaisā ierasto kārtību. Kurš tam pielāgosies vislabāk? Piedalies prognožu spēlē un pārspēj citus F1.LV lasītājus! Kvalifikācijas sākums sestdien pl. 12:00 pēc Latvijas laika, bet sacīkšu starts svētdien pl. 10:00.