Grafiks: F1.LVŠajā nedēļas nogalē F1 čempionātā risināsies sezonas priekšpēdējais posms Interlagosas trasē Brazīlijā. Trases nosaukums tulkojumā no portugāļu valodas nozīmē ‘starp ezeriem’, kuri nereti pievilkuši tumšos lietus mākoņus, padarot Sanpaulu pilsētā esošās sacīkstes pavērsieniem un notikumiem pārbagātas.

Par galveno intrigu noteikti kļūs Niko Rosberga un Luisa Hamiltona cīņa par titulu. Lai to nodrošinātu vēl pirms došanās uz sezonas pēdējo posmu Abū Dabī, Rosbergam nepieciešama uzvara, tomēr darbiņš nebūs viegls – Luiss Hamiltons Ziemeļamerikā reabilitējies pēc neveiksmēm pēc vasaras pauzes būs apņēmības pilns to nepieļaut, lai gan Brazīlijā ne reizi vēl nav uzvarējis. Tomēr pat uzvara vēl būs tikai neliels solis, jo Rosberga pārsvars čempionāta kopvērtējumā šobrīd ir 19 punkti, kas nozīmē, ka pat ar otro un trešo vietu pēdējos posmos, Rosbergam pietiktu, lai atkārtotu sava tēva Kekes Rosberga 1982. gada sasniegumu.

“F1LV

Lai gan Hamiltonam absolūtā rezultāta izteiksmē Interlagosā nav gājis spoži, tomēr tieši šeit 2008. gadā, tolaik vēl braucot “McLaren” sastāvā brits, pēdējā apļa pēdējā līkumā apdzenot Timo Gloku, izrāva pirmo čempiona titulu no Felipes Masas, kura “Ferrari” komanda jau bija sākusi atzīmēt panākumu.

Grafiks: F1.LV
Grafiks: F1.LV

Masa gan nav gājis sava tautieša Rubensa Barikello pēdās, kuram mājas sienas nesa vienas vienīgas neveiksmes. Brazīlijā Masa izcīnījis 3 pole position un divas reizes uzvarējis, turklāt būtu arī trešā, ja vien 2007. gadā nenāktos palaist garām savu komandas biedru Kimi Raikonenu, kuram tas palīdzēja izcīnīt pārsteidzošu čempiona titulu. Tieši šis posms iezīmēsies kā Masas atvadas no čempionāta, neraugoties uz to, ka oficiāli pēdējās sacīkstes aizvadīs Jasmarinas trasē divas nedēļas vēlāk.

Hamiltonam līdzīgā situācijā atrodas arī viņa karjeras pirmais komandas biedrs Fernando Alonso, kurš Dienvidamerikas lielākajā valstī 8 ticis labāko trijniekā, tomēr ne reizi nav uzvarējis, to vidū arī 2012. gads, kad pietrūka pavisam nedaudz, lai neļautu čempiona godā tikt Sebastianam Fetelam. Pirmajā no tām 2003. gadā gan spānietis uz goda pjedestāla nekāpa – mainīgie nokrišņi un avāriju pārbagātība lika drošības mašīnai trasē doties piecas reizes. Kad Marks Vēbers piedzīvoja avāriju 18 apļus pirms finiša, izsitot riepu nožogojumu. No atlūzām Alonso nepaguva izvairīties, piedzīvojot pamatīgu avāriju, kas lika sacīkstes apturēt. Trieciena dēļ Alonso tika aizvests uz slimnīcu un uz goda pjedestāla kāpa tikai Fisikella un Raikonens. Brazīlijā gan Alonso izcīnījis arī abus savus čempiona titulus. Šoreiz gan lielus brīnumus no veterāna gaidīt nevajadzētu, tomēr stabilais progress ļaus “McLaren” pacīnīties par vismaz dažiem punktiem.

Grafiks: F1.LV
Grafiks: F1.LV

Ātrā trase diez vai ļaus “Ferrari” un “Red Bull” braucējiem pacīnīties ar “Mercedes”, tomēr, redzot cik strauji pēdējā laikā mēdz mainīties notikumi un spēku samēri, viss ir iespējams, it īpaši zinot, cik problemātiski bijuši konstruktoru kausa uzvarētāju starti visas sezonas garumā. Turklāt “Ferrari” braucēju vidū vēl palikusi intriga par to, kurš sezonu noslēgs augstāk. Lai gan “Ferrari” braucējiem sezonas otrā puse nav pārāk sekmīga, “Red Bull” braucējs Rikjardo Dienvidamerikā nav bijis ne tuvu tik veiksmīgs – austrālieša labākais sasniegums ir desmitā vieta 2014. gadā.

Īpašas atmiņas šai trasē ir Niko Hulkenbergam, kurš nākamsezon pārcelsies uz “Renault” vienību. 2010. gadā debijas sezonā vācietis guva sensacionālu pole position, tomēr sacīkstēs atspoguļojās “Williams” komandas vājā konkurētspēja, kas ‘Hulkam’ lika samierināties ar 8. vietu. Arī nākamajos četros piegājienos viņam vienmēr izdevies tikt labāko astotniekā.

Grafiks: FIA
Grafiks: FIA
Brazīlijas GP norises programma
1. treniņbraucieni Piektdien pl. 14:00
2. treniņbraucieni Piektdien pl. 18:00
3. treniņbraucieni Sestdien pl. 15:00
Kvalifikācija Sestdien pl. 18:00
Sacīkstes Svētdien pl. 18:00

Kā tavuprāt beigsies Brazīlijas GP izcīņa? Piedalies prognožu spēlē un pārspēj citus F1.LV lasītājus! Kvalifikācijas sākums sestdien pl. 18:00 pēc Latvijas laika, bet sacīkšu starts svētdien pl. 18:00. Nedēļas nogalē motorsporta faniem iespēja sekot līdzi arī Formula E sacīkstēm Marokā, kā arī MotoGP sezonas noslēgumam Valensijā.

Grafiks: Pirelli
Grafiks: Pirelli

14 KOMENTĀRI

  1. Laba ziņa visiem maniem draugiem – statistikas mīļotājiem! 😉
    Luiss Hamiltons (2197 punkti) var pēc Brazīlijas GP kļūt par pirmo pilotu F1 vēsturē, kurš savā karjerā ir izcīnījis vismaz 2200 punktu! Un tas sasniegts 10 sezonās!!!
    P.s. Es saprotu Mūdžveidīgo iebildumus, ka ja 1950tajos sezonā būtu bijuši nevis 7 vai 8, bet 21 posms, tad piem. Fanhio būtu vairāk nekā 100 GP uzvaru. 😉
    P.p.s. Bet fakts par 2200 punktiem, paliek fakts. 🙂

    • Cērme ir piemirsusi,cik punktus piešķīra agrāk par 1.v un līdz kurai vietai tgd tiek piešķirti punktiņi 😉 Statistika rāda,ja pilots,kas tgd regulāri iebrauks no 3-6vietai….10g.laikā būs apsteidzis visus iepriekšējos pilotus par kuriem runā vēsturnieki,bet nekad nebūs izcīnijis titulu salīdzinājumā ar citām leğendām 😉 tapēc F1 nometnē tgd par galveno statistikas rādītāju tiek uzskatīti 3 pozīcijas = titulu skaits,trases rekords,un Q 😉
      ŪdensGalva ielien ūdenī un turpina gorīties kā veca cērme;)

    • Grūti jau saprast kāpēc tam dibentārpam tas skaitlis 2200 lielas tik pievilcīgs, varbūt šamais 10 reizes pirkstu rozetē ir iebāzis un tas ir summārais spriegums ar ko tas pa savām kuslajām roķelēm ir atrāvies 😀 A tā skaitlis kās skaitlis nekas izcils, ja ar šo statistiku grib kaut ko salīdzināt, tad pārvedot to salīdzināmā izteiksmē ,piemēram, pēc šodienas sistēmas, tad piemēram Šūmim tikai par uzvarām vien to punktu sanāk vairāk par šo mistisko ciparu 😀

  2. Trases rekordi un Q ??? 😀 …. Tu šķiet būsi piemirsis kādu svarīgu faktoru, kas palīdz nodrošināt top komandām stabili augstus (precīzāk – dominantes gan Q gan trašu rekordos) , kas nekad agrāk f1 vēsturē nebija novērojams…vai man Tev šos faktorus nosaukt skaļi??? tas pats attiecas uz titulu un uzvaru izcīnīšanām.. – apstākļi ir atšķirīgi….. , tāpēc par objektīvu nevar nosaukt nevienu ,,aili,, statistikā ,jo tās ir nesalīdzināms savā starpā un nekad arī nebūs…

    • Edža, Tava žēlsirdība (un kā zināms, tad žēlsirdība ir visu tikumu karaliene) cenšoties ar karotīti iebarot kaut minimālas zināšanas par F1 mazā fanglupiķīša mutītē ir tiešām nepārspējama. 😉
      Es to nespētu tik ilgstoši kā to dari Tu, tāpēc pazemīgi noliecu galvu Tavā priekšā, Edža. 🙂

    • Protams, ka viss skaidrs 😀
      Noteikumu ierobežojumi tagad liedz konkurentiem tā vienkārši pārspēt līderus.
      Ir bijušas sezonas, kad kāda formula bija 1, pat 1,5-2 sekundes ātrāka kā konkurenti (arī “senajos” laikos, kad vairums esošo pilotu pat nebija staigāt sākuši), bet vienmēr bija iespēja uzķīlēt ko jaunu un labāku. Un tā tas viss skaisti turpinājās līdz Ferrari (pēc gandrīz 2 desmitgažu muļļāšanās – kāpēc kādam ir brīnums par šī brīža pozīciju?) sanāca palikt virsotnē pāris sezonas par ilgu, un sākās noteikumu mainīšana tikai ar mērķi – lai ar jauno nolikumu varētu nomainīt vecos līderus 😀 Gan jau izdomās kā Mercedes piebremzēt… Varbūt liks pēc 1.apļa obligāto pitstopu veikt 😀

      • Pārfrāzējot pelmeņu reklāmas tekstu – žēl, ka mazajam fanglupiķītim vēl mazākais smadzeņu aizmetnītis neļauj neko izdomāt, tāpēc viņam atliek vien atkārtot kaut kur sagrābstītas citu cilvēku domas. 🙂 Katram savs! 😛

      • Lien labāk cērmīte atpakaļ tur kur saule neiespīd 😉 un paķer līdzi kādu hantelīti…savādāk tās rociņas Tev pabriesmīgi izskatās bez bicīša 😉

      • Fan – pats trakākais ir tas, ka nedz Tu , nedz banda joprojām neesat sapratuši , kāpēc Andis tā piesauc statistiku un konkrēti Šūmi (ar zemtekstu , kāpēc daudzi piesauc PIEMĒRAM statistiku un Alonso) ….tikpat stipri es apbrīnoju Andi par viņa pacietību vērsties pret oponentiem ar viņu pašu ,,ieročiem,, , (jeb viņi līdzīgi dir… var, bet Andis redz nevar) …tāpat es apbrīnoju Jūs , jo joprojām Jūs neesat sapratuši – uz ko Andis ar to visu mērķē, un kāpēc nereti atgādina, ka F1 ir komandu sports savā būtībā…. Fan – tēlaini runājot – nedariet to , ko jūs negribētu ,li ,,dara ar jums,, – tad Andis to nedarīs ar jums un jūsu nervi būs mierā 😀

      • Ir jābūt īstam vucānam, lai iedomātos, ka šī klauna izdarības atstāj kādu iespaidu uz kāda nervu sistēmu 😀 Tu Vucān tiešām esi īsts un patiess vucāns :P.
        BTW vai zini , kas Jūs abus ar dibentārpu visvairāk vieno – tā ir nespēja saprast, ka par jums ierēc. 😀

  3. Fan (kā arī Vermin) – pasarg dies – neviens jau jums neliedz ierēkt…varat rēkt kaut caurām dienām… lietas būtību jau tas nemaina, jo tas jau nepalīdzēs Jums kļūt zinošākiem.. jūsu ieturēto stilu jau pieminēju – vainu spļaut , vai nu ierēkt ,kas nu nekādi jūs nepadara par pieaugušām personībām… kas attiecas uz F1 tēmām – par to vispār nav vērts piebilst, jo līdz jūsu apziņai neaiziet pat situācijas, kad nākas piedzīvot pamatīgus aplauzienus (spilgtākais piemērs protams ir Fans – īpaši par to riepu faktoru pāris dienas atpkaļ) …diezvai te kāds aplami par kādu besījas (vebūt vienīgi Feiks savā laikā ) , kā arī jūs pat to nesapratāt , ka to ,,nervu sistēmu,, es biju domājis pārnestā nozīmē…tāpēc – kamēr jūs pieaugsiet – būs vēl ilgi , ilgi jāgaida….