Pēc Abū Dabī GP izcīņas, kur sacīkšu līderis Luiss Hamiltons apzināti kavēja aizmugurē esošo Niko Rosbergu, cerībā uz šīs taktikas pamata pēdējos apļos izraut čempiona titulu no Rosberga rokām, “Mercedes” komanda izteikusi publisku neapmierinātību ar Hamiltona braukšanas stilu un nepakļaušanos norādēm no komandas radio, kas apdraudējis komandas iespējas izcīnīt uzvaru.

“Nākamgad viss ir iespējams, sākot no izmaiņām čempionāta noteikumos, lai uzlabotu cīņu kritiskajās sacīkstēs. Tomēr, ja komandas sapulcē lemsim, ka notikušais ir pretstatā mūsu izvirzītajām vērtībām var nākties pieņemt bargākas sankcijas. Vēl nezinu uz kuru pusi noslieksimies, bet anarhija nestrādā nevienā komandā.” pavēstījis “Mercedes” komandas vadītājs Toto Volfs.

“F1LV

Sacīkšu trešās vietas ieguvējs Sebastians Fetels pat paguva paziņot, ka Hamiltona rīcība esot bijuši netīri triki, kas neesot pienācīgi F1 čempionātam. Vācietis arī paslavējis savu tautieti Rosbergu. “Par čempionu nevar kļūt nejaušības dēļ. Rosbergs šoreiz pierādīja, ka ir labāks. Protams, gadās veiksmīgākas un neveiksmīgākas sezonas, bet šī bija Niko zvaigžņu stunda. Viņš to bija pelnījis.”

Hamiltonu aizstāvējis “Toro Rosso” braucējs Karloss Sainss, kurš akcentē, ka tā bija vienīgā iespēja, kā saglabāt iespēju izcīnīt čempiona titulu. “Ja esi uzvarētājs un vēlies iegūt titulu, tev jādara viss noteikumu robežās iespējamais. Luiss tos nepārkāpa, tādēļ atbalstu viņa lēmumus. Ja būtu viņa vietā, darītu tāpat!” Arī “Red Bull” komandas vadītājs Kristians Horners norādījis, ka “Mercedes” esot diezgan naivi, ja domājuši, ka Hamiltons samierināsies ar Rosberga atrašanos 2. vietā un necentīsies situāciju mainīt. “Kad par titulu cīnās divi braucēji, tas ir visloģiskākais iznākums. Tas ir tāpat kā futbolā, kad uzvarošā komanda saspēlējas savā zonā, vilcinot laiku iespēju robežās. Viņš noteikumus nepārkāpa.

Hamiltons arī izlaidis šodien notiekošos jauno riepu testus, jo pēc pirmajiem apļiem nav juties labi. Līdz ar to Hamiltona vietā testu pienākumus pilda komandas protežē Paskāls Verleins. “Mercedes” komanda noliegusi, ka tam būtu kāda saistība ar paša Hamiltona nevēlēšanos braukt.

[socialpoll id=”2403886″]

32 KOMENTĀRI

      • …visiem smagi noveicās, ka Merši atrada robu noteikumos ,nomainot Hamim vairākus dzinēja ,,sistēmu komplektus,, uzreiz viena posma ietvaros..ja ne tas, tad Hamis šosezon būtu ticis vēl pie VISMAZ divām pēdējām starta vietām, kas nozīmētu lielu varbūtību Rosim izcīnīt titulu agrāk… ģeniāli, ka F1 cītīgi domā, kā uzlabot reitingus, intrigu ,un tai pašā laikā pieņem noteikums (sodu noteikumus) kuri var draudēt pārvērst sezonu par farsu, atņemt intrigu un izsaukt tādu ažiotāžu, ka maz neliktos…neapmierināto būtu oj cik daudz… F1 ar robu noteikums smagi noveicās… skopums un izlikšanās ,ka F1 ir ubagu sports varēja neatmaksāties… Merši paglāba gudrās cāļugalvas…

      • vucāns k-ks, pirmatklājēja gods šim trikam ar masveida ‘virslimita’ mezglu uzmainīšanu laikam vis nepiederēs meŗšiem, bet McLaren. vismaz tā mana vecīgā atmiņa iesaka, ka ~50 starta vietu sodu pirmajam izraxtīja senjoram Diasam Alonzo…

      • jā Austin, Maķi šajā ziņā bija atklājēji, taču tas šajā gadījumā nav būtiski, tā kā Alonso par titulu necīnījās ,tāpēc viņa sniegums vai tā zudums neietekmētu praktiski neko…bet Merši ,cīņa par titulu, spriedze – tā jau ir pavisam cita lieta…tur tā atšķirība… ja Hamja titula zaudēšanas galvenais iemesls būtu šāda veida sodi – tā būtu katastrofa f1 tēlam kā tādam…

  1. Patiesībā, kuru gan interesē kaut kādas taktikas, pilotu cīņas, sportiskie principi vai apdraudējumi izcīnīt uzvaru. Galvenais ir pārādīt, kurš te ir kings un kurš skrūvīte mehānismā! Tas ir līdzīgi, kā reizēm ģimenē – ja tēvs liek Jānītim iznest miskasti, bet Jānītis runā pretī un nenes, tad pērienu viņš dabū ne jau tāpēc, ka miskaste nav iznesta, ka tā smird, ka tā pilna, ka jānītis lietojis necenzētu leksiku, un pat ne tāpēc, ka tā būs jānes tēvam pašam, bet gan tāpēc, ka Jānītim būs zināt, kurš te ir galvenais un kurš sīkais. Vardarbība ģimenē uz līdzenas vietas… 😀

  2. “Nākamgad viss ir iespējams, sākot no izmaiņām čempionāta noteikumos, lai uzlabotu cīņu kritiskajās sacīkstēs.” Pilnīgu sviestu viņš te dzen! Tikai dēļ Hamja bremzēšanas šai sacīkstei vispār bija kaut kāda spriedze un neziņa! Ja Hamis būtu aizšāvies projām no visiem, tad arī Rosbergs būtu atrāvies un tā arī viņi noripinātu visu sacīksti un Maxis/Vettels tur vispār neko nevarētu ietekmēt. Būtu ļoti garlaicīga sacīkste.

  3. Tā vai savādāk , bet fakts ir tāds, ka darba devējs deva Hamim nepārprotamu norādījumu , kuru viņš ignorēja. Un līdz ar to neapšaubāmi tas ir radījis problēmu darba devēja – darba ņēmēja attiecībās, kuru ir grūti padarīt par nebijušu faktu.

    • Izpildot darba devēja norādījumus, nozīmētu kļūt par ieročnesēju savam tiešajam konkurentam… Tas bija norādījums, lai bīdītu viena pilota intereses augstāk par otra interesēm – tas kaut kā nav tas, ko līdz šim deklamējusi komanda, ka viņi abiem pilotiem nodrošina vienādas iespējas cīnīties.

      • Labi, es pārspīlēju. Bet izpildot komandu Hamis labprātīgi nodotu čempiona pilnvaras – nedomāju, ka pavēle bija godīga pret Hamiltonu. Uzvara nevienā brīdī netika apdraudētu – nedomāju, ka komandai vajadzētu būt ar kko neapmierinātai.

      • BTW nedomāju , ka Hamim 2014 gada tituls nāca no vienādām iespējām cīnīties.- drīzāk tas bija komandas lēmums, kuram būs būt čempionam 😀

    • Interesanti kur Tu strādā, ja tu domā, ka vari tā vienkārši pasūtīt savu darba devēju uz poda, un iedomāties, ka Tev par to nekas nebūs? 😀 Tas var nepatikt, bet piloti nav brīvmākslinieki, kas var darīt kā grib.

    • es personīgi dzirdēju 2x pa HAM radio-kanālu – ‘Lewis, THIS IS INSTRUCTION’ un tas nebija atkārtojumā.

      nedomāju, ka tās frāzes piesaukšana bija nejauša un/vai pārpratums.

      domāju, ka tas bija ar tīšu nodomu radīt sekas HAM darba līgumam pie meŗšiem, vai vismaz ievadu/pozīciju sarunām par nākamo darba līgumu.

    • Pie tāda tehniskā pārsvara kāds meršiem ir bijis pēdējos trijos gados, vajadzība pēc superstāra ir loti nosacīta, jeb pareizāk sakot, vajadzība ir tāda, ka pilotiem nav jābūt auniem 😀
      Lai arī neapšaubāmi ļoti labs pilots, tomēr superstāra lomai Ham īsti nekvalificējas 😀 Bez problēmām viņš tika galā tikai ar Kovalainenu Ne pret Pogu ne pret Rosbergu nemaz tik superstārīgi neiznāca. 😀 Pēc dotumiem viņš varētu būt superstārs, bet attieksme pret darbu īsti šo supertāra izjūtu nerada

  4. sera Džekija (viņš arī Sir John Young Stewart, OBE) viedoklis –

    “I think he (Hamilton) can be a little ballerina,” Stewart told the Press Association. “Toto Wolff and Niki Lauda are not stupid people, and neither is the Mercedes chairman who often comes to grands prix.

    “You cannot threaten a multi-national corporation of that size by one man who is just not doing it the right way.

    “Give him the option of ‘either do it our way or you have to be excused’.”

    • Tur jau tas joks, ka piķis ko kompānija maksā pilotam ļauj tai sagaidīt , ka pilots izpilda to , ko komanda prasa, nevis to ko viņam pašam gribas. Ja to atstātu bez kādām sekām, tad taču nav nekādas garantijas , ka viņš visu laiku nerīkosies pēc sava prāta. Puikam mazliet par daudz galvā sakāpis – vai nu pēc kārtīgas nomazgāšanas sapratīs, vai arī sorry – esi superstārs pats par sevi 🙂

      • es pat gribētu teikti, ka maksātās naudas daudzums te sekundārs – kā nobeidzas senā tautas gudrība – paruna:

        JA PARAKSTIES – TAD NEBRĪNIES

      • Protams, ka princips ir svarīgākais 😀 Bet arī piķa lielumam ir ietekme uz tā principa svarīgumu ( kā garants)

    • Horners, Egīl, ir plaši pazīstams kā viens no rafinētākajiem (ja ne pats rafinētākais) ‘mind games’ piekopējiem F1 paddockā, tā ka absolūti itin viss, jo viņš jelkad saka publiski, ir jāvērtē ārkārtīgi uzmanīgi/piesardzīgi, prātā paturot vismaz galvenākās ikbrīža aktualitātes F1 polītikas čūskumigā.

    • Par komandām,’ kuras tālu nav tikušas’ – Williams uzvaras gājienu piebremzēja vien dramatiskas noteikumu izmaiņas, un punktu pielika reņu motoristu noiešana no F1 skatuves. Pilotiem kā tādiem vai tīma polītikai pilotu ‘kadru jautājumos’ tur bija ārkārtīgi niecīga ietekme, ja vispār kāda bija.

      Tāpatās, sarkanā skudērija tās pamatlicēja laikos arī neko daudzi nesatraucās par pilotu čempionu tituļiem, pilotu labsajūtām un tamlīdzīgām ezotērikām – “Nekur tālu nav tikuši”, saki??

      • Ja vienreiz sāk līt, kad Tu ielien krūmos pačurāt, no tā neizriet, ka līs vienmēr un visur, kad un kur Tu čurā 😛

        Tāpatās šeitan – jā Williamsiem ir gājis gauži pēdējā desmitgadē, bet IMO iemesli iraid drusku daudzveidīgāki nekā vien “atklāta mīkstā virsū likšana pilotiem”.

        Varbūt Tev būtu noderīgi pagādāt un izlasīt grāmatiņu no bij. Williamsu funkcionāra Adama Parra – The Art Of War. Ārkārtīgi informatīvs un arī izglītojošs gabals.. Priekšvārds tai no paša Maximiliāna Rufusa Mozlija…

    • – pirmā instinktīvā atbilde ir – pie Renault.

      Otrs variants – ne pie kā. Musjēs debesskrāpī pie ‘Defense’ ‘arkas’ Parīzē varētu arī gribēt pietaupīt frank.., tfu, eiras, kādam citam mēŗķim.